ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌های در معرض خطر اعتیاد


ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌های در معرض خطر اعتیاد

گروه اجتماعی- استاندار آذربایجان‌شرقی، پیشگیری و اقدامات فرهنگی و اجتماعی را در مقابله با مصرف مواد مخدر بسیار مهم دانست و گفت: باید آموزش‌های لازم در مسیر آگاه‌سازی و مصون‌سازی برای خانواده‌های در معرض خطر ارائه شود تا از آسیب‌های احتمالی در امان باشند.

ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌های در معرض خطر اعتیاد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی، عصر روز گذشته، 26 شهریورماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، از عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قدردانی کرد و با اشاره به اینکه اغلب اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر بی سروصدا و بدون تبلیغ است، اظهار کرد: اگر فرض کنیم بیش از یک تن مواد مخدر کشف شده وارد جامعه می‌شد، آن وقت نمی‌توان تصور کرد که چه آثاری می‌توانست در استان داشته باشد.

وی با تقدیر از عملکرد شهرداری در همکاری برای تامین نیازهای مرکز نگهداری و درمان معتادان ماده 16 تبریز، افزود: علی‌رغم گرانی ملزومات مورد نیاز این مرکز، شهرداری همکاری‌های خوبی داشته است.

استاندار آذربایجان‌شرقی پیشگیری و اقدامات فرهنگی و اجتماعی را در مقابله با مصرف مواد مخدر بسیار مهم دانست و گفت: باید آموزش‌های لازم در مسیر آگاه سازی و مصون سازی برای خانواده‌های در معرض خطر ارائه شود تا از آسیب‌های احتمالی در امان باشند.

وی با بیان اینکه علی رغم این همه کشفیات و اعدام قاچاقچیان مواد مخدر که اعلام عمومی نمی‌شود، باز هم تقاضا برای مصرف وجود دارد و این نشان می‌دهد باید از رویکرد جدیدی برای مقابله استفاده کنیم، تصریح کرد: حوزه اجتماعی و فرهنگی و تولید محتوا در فضای مجازی از اهمیت ویژه ای در این حوزه برخوردار است.

خدابخش با تأکید بر اینکه باید افراد در معرض آسیب مصرف مواد مخدر را شناسایی کنیم، ابراز کرد: اثربخشی حوزه پیشگیری باید مورد توجه قرار گیرد و باید دست به دست هم دهیم و عواملی که در کاهش تقاضا مؤثر هستند را به میدان بیاوریم و افراد در معرض آسیب را مصون‌سازی کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش جالب صداپیشه جناب‌خان بعد از دیدن عکس رامبد جوان