سلام عزیزان دل هنربازار. حال و احوال؟ عزاداریهاتون قبول باشه، امیدوارم در این شب ها که مختص سید و سالار شهیدانه مارو هم از دعای خیرتون فراموش نکنید.

اول قصد داشتم این آموزش را بذارم برای بعد از عاشورا و تاسوعا ولی بعد فکر کردم شاید این آموزش بهانه ای بشه که میان گریه هاتون برای سرور جوانان بهشت، وقتی دست به دعا بلند کردید یاد من روسیاه هم بیفتید و برای من و همه جوانان کشورمون از خدا عاقبت بخیری طلب کنید که اگر سهم من از این سایتی که راه اندازی کردم فقط همین دعاهای خیر شما بزرگواران باشه مرا بس است.

همانطور که میدانید یکی از مشکلات شایع خانم ها که اندامشون را از حالت نرمال خارج میکند، داشتن شکم برامده است. حالا این برامدگی شکم در افراد مختلف و در سنین مختلف متفاوته، ولی آن چیزی که ما بهش ایراد اندامی شکم بزرگ می گوییم درواقع “اختلاف کم اندازه دور سینه و دور کمر” هست که این موضوع میتواند برای افراد جوان که حتی به نظر ما خیلی چاق نیستند هم اتفاق بیفتد. حالا بسته به اینکه برامدگی شکم نسبت به سینه چقدر باشد، اتفاقات مختلفی روی الگوی ما رخ خواهد داد که در ادامه به تفکیک توضیح می دهم.

به نظرتون چه زمانی اختلاف کمر و سینه کم میشود؟ به نظر من سه تا حالت می تواند داشته باشد.

(برای بزرگتر دیدن تصاویر روی آنها کلیک کنید)

۱) سینه های کوچک با شکم برآمده

شخصی که سینه های کوچکی دارد کافیه فقط کمی شکم داشته باشد تا اندازه دور سینه و دور کمرش نزدیک به هم شود. الگوی این افراد نیاز به دستکاری خاصی ندارد فقط اتفاق جالب توجهی که برای الگوی بالاتنه این افراد رخ می دهد این است که نقطه ۳۶ یا روی نقطه ۳۷ می افتد و یا خارج آن.

در هر دو حالت فاصله نقاط ۳۶ و ۳۷ صفر درنظر گرفته می‏ شود و همانطور که در آموزش رسم الگوی پایه بالاتنه مولر توضیح دادم، پهنای ساسون زیر سینه صفر خواهد شد و الگوی شخص مانند تصویر زیر فقط از یک خط صاف در زیر سینه تشکیل می شود که می توان آن را به شکل برش در آورده و یا با انتقال پنس سرشانه به پهلو (کونفورماسیون)، جلوی لباس هیچ نوع برش یا ساسونی نداشته باشد.

رفع نواقص اندامی 2 (شکم بزرگ)

سوالی که در این مواقع خیلی از من میشود این است که لباس بدون ساسون زیر سینه بدفرم نمی شود؟

خیر بدفرم نمی شود. شاید دقت نکرده باشید که اصلا فلسفه وجود این ساسون ها چیست! ساسون زیر سینه برای این است که باریک شدن کمر را در زیر سینه اعمال کند حالا وقتی شما شکم و سینه ای تقریبا هم اندازه دارید، دیگر دلیلی برای وجود ساسون زیر سینه نیست.

فلسفه وجود ساسون های پشت هم نشان دادن گودی کمر است. یعنی برای اعمال باریک بودن کمر نسبت به باسن نیاز به وجود ساسون پشت داریم. پس هرچه این ساسون ها بزرگتر بدست بیاید به معنی این است که فرد گودی کمر بیشتری دارد.

حالا که فلسفه وجود این ساسون هارو فهمیدید حتما متوجه شده اید که کوچکتر کردن ساسون های پشت هیچ کمکی به برطرف کردن مشکل شکم بزرگ نمی کند. ولی ساسون جلو و فرورفتگی های پهلوها روی کشیدگی لباس بر روی شکم فرد تاثیر دارد.

۲) سینه های بزرگ با شکم بزرگ (اندازه دور کمر کمتر از دور سینه)

گروه دوم افرادی هستند که بلانسبت همتون بهشون میگیم چاق. فرد هم شکم بزرگی دارد هم سینه بزرگی ولی دقت داشته باشید که همچنان دور سینه بزرگتر از دور کمر ولی با اختلاف کم است.

خب برای این افراد هم مثل گروه اول ساسون زیر سینه اصلا تشکیل نمی شود ولی وجود سینه و شکم بزرگ باعث می شود که جلوی لباس پس از دوخت به سمت بالا کشیده شود.

برای رفع این مشکل مطابق شکل زیر، باید خط پایین لباس اصلاح شود. پس از نقطه ۴۴ که روی لبه پایین الگوی لباستان است، به اندازه ۰٫۵ تا ۲ سانت پایین آمده (خط قرمز) و نقطه ۴۵ را علامت می زنیم. سپس از نقطه ۴۵ با خط چین به نقطه ۶ وصل می کنیم.

رفع نواقص اندامی 2 (شکم بزرگ)

حالا مطابق شکل زیر از نقطه ۴۶ تا خط چین را اندازه میگیریم و به همان اندازه از نقطه ۴۷ پایین می آییم (خطوط صورتی) و سپس سر این دو خط را به نقاط ۴۵ و ۶ وصل می کنیم (خطوط سبز)

خطوط سبز رنگ خط جدید لبه پایین لباس را تشکیل می دهند.

رفع نواقص اندامی 2 (شکم بزرگ)

نکته مهم: در الگوی این افراد اگر مقدار ۸ به ۳۸ خیلی کم بدست آمد (مثلا ۲ سانت) بهتر است از نقاط M و N کمتر از ۱ سانت داخل شویم (یا اصلا داخل نشویم) و مقدار ۸ به ۳۸ را فقط به صورت ساسون پشت اعمال کنیم.

۳) سینه های کوچک و شکم بزرگ (دور سینه کمتر از دور کمر)

خب دیگه غیرنرمالترین افراد اونایی هستند که اندازه دور کمرشون از دور سینه شون بیشتره. برای این افراد نه تنها در پهلوها فرو رفتگی نداریم بلکه می تونیم یک مقدار هم از M و N خارج شویم ولی باید دقت کنید که این مقدار نباید از نقطه J و S بیشتر شود. (خطوط نارنجی در شکل پایین را نگاه کنید)

همچنین اگر دور کمر خیلی بیشتر از دور سینه باشد، از نقطه ۳۷ حدود ۰٫۵ تا ۰٫۷۵ بیرون می آییم و از بالا به نقطه ۱۴ وصل می کنیم و از پایین به صورت موازی با خط وسط جلو امتداد می دهیم تا خط لبه پایین لباس.

در اینگونه افراد هم به دلیل وجود شکم بزرگ، لباس به سمت بالا می کشد پس باید همانطور که در حالت ۲ آموزش دادم لبه پایین لباس را هم اصلاح کنید.

رفع نواقص اندامی 2 (شکم بزرگ)

خب اینم از ایراد اندامی شکم بزرگ که خیلی درخواست آموزشش را داشتید.

یک نکته دیگر هم که می خواستم بگم بهتون اینه که از تعداد زیاد درخواست ها برای آموزش ایرادات اندامی من حس کردم که دوستان موقع رسم الگو به هر مشکلی که میخورند فکر میکنند مشکل از ایراد اندامی فرد هست و اگر نکات ایراد اندامی را بلد بودند می تونستند مشکل را حل کنند درحالی که وقتی برای من توضیح می دهند و مراحل رسمشون را مجدد کنترل می کنند متوجه می شوند که یه جایی در رسم اشتباه کرده بودند.

دوستان دقت کنید از ایراد اندامی برای خودتون یه غول نسازید، مولر الگوییه که به ندرت نیاز به رفع ایراد اندامی پیدا میکند. شاید بتونم بگم ایراد باسن بزرگ که اول همه توضیح دادم شایعترین نوع ایراد باشه که نیاز به رفع داره وگرنه ایرادات دیگر در الگوی ۸۰ درصد خانم ها نیاز نمیشه.

مثلا همین شکم بزرگ، با اینکه ما به نظرمون باید برای ۹۰ درصد خانم ها این ایراد رو بگیریم ولی باید بگم اکثر الگوها فقط با صفر شدن ساسون زیر سینه که در روند رسم الگو اتفاق می افتد مشکلشون حل میشه و فقط شاید ۱۰ درصد الگوها نیاز به رفع ایراد شکم بزرگ نوع ۲ و ۳ رو پیدا می کنند. پس مجدد میگم شما الان با دانسته هایی که از هنربازار یاد گرفتید حداقل برای ۸۰ درصد افراد می تونید خیاطی کنید پس تا به مشکلی خوردید فکر نکنید علمتون درباره ایرادات اندامی کمه بلکه بگردید و اشتباهتونو پیدا کنید.

مجدد در این شبها ازتون التماس دعا دارم و طبق روال همیشه مون خواهش میکنم اگر آموزش براتون مفید بوده سه صلوات برای سلامتی، تعجیل در فرج آقامون صاحب الزمان و آرامش دلشون که در این شبها غصه دار جدشون آقا امام حسین ع هستند بفرستید. ممنونم