تصمیمات شورای گسترش آشفته است/ کد رشته‌محل‌های حذف‌شده کارشناسی ارشد را بازخواهیم گرداند


 تصمیمات شورای گسترش  آشفته است/ کد رشته‌محل‌های حذف‌شده کارشناسی ارشد را بازخواهیم گرداند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حذف برخی کد رشته‌محل‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی طبق قانون عمل کرده و به‌زودی با تعامل، رشته‌های حذف‌شده را بازمی‌گردانیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،‌ دکتر محمدمهدی طهرانچی در گفتگوی تلفنی در بخش خبری ساعت 20 شبکه چهار سیما درباره حذف برخی کدرشته محل‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: متأسفانه با گره‌ای در شورای گسترش مواجه هستیم که سعی شد از طریق تعامل این گره باز شود اما با نوعی آشفتگی در تصمیم‌گیری مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه تصمیمات آشفته شورای گسترش موجب تأخیر در اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شد عنوان کرد: طبق این تصمیم 668 کدرشته محل در مقطع کارشناسی ارشد با حدود 11 هزار دانشجو، مجوز نداشته و حذف می‌شوند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تمام ادله‌ را به مصوبه شواری گسترش آموزش عالی، ارائه داده‌ایم که بعد از یک روز بررسی، اعلام شد حذف 668 کدرشته اشتباه بوده و مجدداً 254 رشته حذف شد که در مرحله بعد نیز به شورای گسترش اطلاعاتی در خصوص این کدرشته‌ها ارائه دادیم.

طهرانچی با بیان اینکه از بین 254 کدرشته، 133 کدرشته مجوز داشته و در سامانه وزارت علوم ثبت است گفت: در مقطع زمانی که مبتنی بر فناوری اطلاعات است، با تفسیرهای عجیب از سوی کارشناسان مواجه هستیم، که باعث می‌شود بسیاری از علاقه‌مندان به تحصیل دچار مشکل شوند.

وی با بیان اینکه در تعامل با وزارت علوم، حذف 111 رشته محل را پذیرفته‌ایم خاطرنشان کرد: از بین رشته‌محل‌های حذف شده، 133 رشته‌محل با جمعیت بیش از 4 هزار دانشجو، دارای مجوز است و سال‌ گذشته پذیرش دانشجو داشته است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، عملکرد این دانشگاه در اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان به سازمان سنجش را طبق قانون دانست و در پاسخ به ادعای مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم مبنی بر تأخیر دانشگاه آزاد در اعلام نتایج، گفت: جای تعجب دارد که ایشان مدعی است نتایج با تأخیر تحویل داده شده است.

طهرانچی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی طبق قانون، شنبه اسامی پذیرفته‌شدگان را به سازمان سنجش تحویل داده است، اما در آنجا به‌جای کنترل چک‌لیستی، وارد فرایند ارزیابی مجدد شده است.

وی با بیان اینکه 38 رشته‌، از کدرشته‌های حذف شده در سامانه وزارت علوم ثبت شده است اظهار کرد: باید همه به قانون پایبند باشیم و از اعمال رفتار سلیقه‌ای پرهیز کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه، راساً اقدام به اعلام نتایج نکرده و اسامی پذیرفته‌شدگان را در اختیار سازمان سنجش قرار داده است اظهار کرد: اگر اطلاعات شورای گسترش و برخی افراد در وزارت علوم صحیح بود از همان ابتدا 668 رشته را حذف نمی‌‌کردند.

طهرانچی گفت: این‌گونه تصمیمات به نظام سنجش و پذیرش خدشه وارد می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه با عنایت وزیر علوم باید این موضوع تا روز شنبه حتما حل شود گفت: افراد طبق حق قانونی‌شان رشته‌های محل‌هایی که از سوی وزارت علوم قانونی اعلام شده و به رسمیت شناخته‌ شده است را انتخاب کرده‌اند و ان‌شاءالله این رشته‌ها بازمی‌گردند.

انتهای پیام/4007

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی