هفته دفاع مقدس باید شایسته تر از همیشه پاس داشته شود


هفته دفاع مقدس باید شایسته تر از همیشه پاس داشته شود

مهاباد- ایرنا- فرماندار میاندوآب گفت: هفته دفاع مقدس یادآور عظمت، رشادت و ایثارگری رزمندگان اسلام است و باید شایسته تر از همیشه پاس داشته شود.

به گزارش ایرنا، ناصر امیری عصر روز سه شنبه در جلسه هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس میاندوآب بیان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، مردم به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در جبهه های حق علیه باطل حضور یافته و جان خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند.
وی با تاکید بر گرامیداشت هفته دفاع مقدس و برگزاری پرشور آیین های این هفته اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس مقطع درخشانی است که ملت ایران در آن سرافرازانه و با عظمت در پیشگاه تاریخ و نسل های آینده نشان داده می شوند.
وی به اهمیت دیدار و تجلیل از خانواده های شهدا اشاره کرد و افزود: شهدا با خدا معامله کرده و جان خود را فدای نظام و انقلاب کردند از این رو صبوری، استقامت و پایداری خانواده معزز شهدا و ایثارگران به ویژه بازماندگان شهدا قابل ستایش و تجلیل است.
فرماندار میاندوآب همچنین با بیان اینکه این شهرستان، زادگاه شهید باکری است، اظهار کرد: سردار رشید اسلام شهید مهدی باکری و 850 شهید میاندوآب افتخار این شهر هستند و باید آنگونه که شایسته این شهدای گرانقدر است در طول این هفته رشادت ها و جانفشانی های آنها در جامعه بازگو شود.
جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب نیز در این جلسه گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس 140 عنوان برنامه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در سطح این شهرستان، حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج اجرا می شود.
سرهنگ دوم پاسدار وهاب عباسفام افزود: به این مناسبت مراسم صبحگاه مشترک با حضور یگان هایی از بسیج، سپاه و نیروی انتظامی در میاندوآب برگزار می شود.
وی گفت: دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی در رشته های مختلف، غبارروبی گلزار مطهر شهدا، برگزاری یادواره شهدا، به صدا در آوردن زنگ ایثار و مقاومت به مناسبت بازگشایی مدارس، افتتاح پروژه های بسیج سازندگی، ویزیت رایگان و نشست های فرهنگی و سیاسی از مهمترین برنامه ها در هفته دفاع مقدس در این شهرستان است.
عباسفام با بیان اینکه عزت و اقتدار امروزی نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدا، فداکاری ها و جانفشانی های ایثارگران و رزمندگان اسلام است، افزود: مولفه های مختلفی مانند فرهنگ ایثار و شهادت و اتحاد و انسجام موجب پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس شد که باید به خوبی به نسل جوان انتقال داده شود.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
9871/6185/2093

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟