عدم ثبت‌نام در هر ترم چه عواقبی برای دانشجویان در پی دارد


عدم ثبت‌نام در هر ترم چه عواقبی برای دانشجویان در پی دارد

عدم ثبت‌نام و انتخاب واحد هر ترم تحصیلی دانشجویان در دانشگاه‌ها عواقبی دارد که دانشجویان باید به آنها توجه کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، براساس قوانین دانشگاه‌ها، ثبت‌نام نکردن دانشجو در هر نیمسال تحصیلی، انصراف از تحصیل محسوب می‌شود.

لیست دانشجویانی که در یک نیمسال تحصیلی یا بیشتر عدم مراجعه دارند از پورتال آموزشی استخراج می‌شود و وضعیت تحصیلی دانشجویان در پورتال آموزشی مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.

بر این اساس نامه انصرافی (ترک تحصیل غیر مجاز) با قید مهلت برای مراجعه دانشجو و مشخص کردن وضعیت تحصیلی، به آدرس دانشجو ارسال می‌شود.

در صورت عدم مراجعه دانشجو در مهلت مقرر، و گذراندن کمتر از 68 واحد درسی، تغییر وضعیت دانشجو از فعال به انصرافی (ترک تحصیل غیرمجاز) صورت می‌گیرد و معافیت تحصیلی دانشجویان پسر با معرفی به اداره نظام وظیفه باطل می‌شود.

براساس قوانین مربوطه در این زمینه، در صورت عدم مراجعه دانشجو در مهلت مقرر و گذراندن بیشتر از 68 واحد درسی، با معدل کل حداقل 12 به اداره دانش‌آموختگان برای صدور مدرک کاردانی در غیاب معرفی می‌شود و در مورد دانشجویان پسر با اداره نظام وظیفه مکاتبه می‌شود.

در صورت عدم مراجعه دانشجو در مهلت مقرر و گذراندن تعداد واحد لازم برای دریافت مدرک کارشناسی و داشتن معدل کل حداقل 12 تطبیق واحد دانشجو و تأیید فارغ‌التحصیلی از دانشکده استعلام می‌شود، در صورت تأیید دانشکده، به اداره دانش‌آموختگان برای صدور مدرک کارشناسی در غیاب معرفی می‌شود و در صورت عدم تأیید دانشکده، نوع مدرک، کاردانی در غیاب خواهد بود و در مورد دانشجویان پسر با اداره نظام وظیفه مکاتبه می‌شود.

همچنین گذراندن هر تعداد واحد درسی با معدل کل زیر 12 مشمول دریافت مدرک نمی‌شود.

انتهای پیام/۴۰۴۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !