پیام عاشورا حسینی باید در جامعه نهادینه شود


پیام عاشورا حسینی باید در جامعه نهادینه شود

یک مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این‌که یکی از فلسفه های قیام امام حسین(ع) باز داشتن از بدی‌ها و دعوت به خوبی‌هاست، گفت: وظیفه منبرها است که امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند. پیام عاشورا باید در جامعه نهادینه شود.

«عبدالله بحرانی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از فلسفه‌های بعثت پیامبران امر به معروف و نهی از منکر است که قرآن به صراحت به‌علت این موضوع امت اسلامی را خیر امت معرفی کرده است. اباعبدالله الحسین(ع) نیز امر به معروف و نهی از منکر را هدف خویش قرار داده است.

وی افزود: یکی از فلسفه‌های قیام امام حسین(ع) باز داشتن از بدی‌ها و دعوت به خوبی‌ها(امر به معروف و نهی از منکر) است. ایشان اسلام حقیقی را برای مردم بازگو می‌کردند، چون امام حسین(ع) مشاهده کردند که دین جدشان دچار انحراف یزیدیان شده است و باید دین به راه خودش باز می گشت.

بحرانی گفت: باید هدف قیام امام حسین(ع) را مد نظر قرار دهیم و اصلاح ما به سمت اسلام محمدی باشد.

این مدرس حوزه و دانشگاه در خصوص چگونگی عزاداری ها و سخنرانی ها تصریح کرد: باید با هدف امام حسین(ع) بیعت و عملا از ایشان متابعت کنیم. گاهی بر زخم ایشان گریه می کنیم اما عملا بر زخم ایشان نمک می پاشیم.

وی با بیان این‌که برخی کارهایی که انجام می‌دهیم مورد نهی اهل بیت(ع) هستند، گفت: وظیفه منبرهاست که امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند. پیام عاشورا باید در جامعه نهادینه شود.

بحرانی خاطرنشان کرد: باید عزاداری‌ها عاری از شائبه خرافات باشد. قیام امام حسین(ع) احتیاج به افزودن چیزی ندارد بلکه یک تابلو تمام نما است که انسان با دقت در آن عبرت می گیرد.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: برای عزاداری امام حسین(ع) نیاز به قمه زدن نیست بلکه باید عزاداری های سنتی برگزار شوند. برخی از عزاداری ها مانند زنجیرزنی رواج پیدا کرده است که خلاف روش امام حسین(ع) است و این موضوع نه خدمت به دین بلکه زخم به امام حسین(ع) است و غضب ایشان را در پی دارد.

وی یادآور شد: باید سینه‌زنی‌ها و عزاداری‌های امام حسین(ع) پالایش شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش