نیروهای مسلح همدان رژه رفتند


نیروهای مسلح همدان رژه رفتند

همدان- ایرنا- همزمان با 31 شهریور آغاز هفته دفاع مقدس یگان های پیاده و نمونه ارتش و دیگر نیروهای مسلح همدان روز شنبه در مجاورت آرامگاه باباطاهر رژه رفتند.

به گزارش ایرنا فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان در این آیین گفت: دفاع مقدس نقطه عطف و برگ زرینی بر این این انقلاب است که در تاریخ پُر فراز و نشیب ایران می درخشد
امیر سرتیپ دوم خلبان زال بیگی یادآوری کرد: هشت سال جنگ تحمیلی تنها جنگی است که به برکت فداکاری و از خودگذشتگی رزمندگان و ملت ایران یک وجب از خاک این کشور جدا نشد.
ارشد نظامی آجا در همدان خاطرنشان کرد: ساعت 12 و هفت دقیقه 31 شهریور سال 59 دشمن با تمامی ساز و برگ خود و با همراهی کشورهای استثمار شرق و غرب، حمایت کشورهای مرتجع منطقه و چراغ سبز آمریکا 15 پایگاه هوایی مهم کشور را مورد حمله قرار داد.
امیر زال بیگی ادامه داد: 2 ساعت پس از این یورش، پایگاه شکاری شهید نوژه و یاسینی با ترمیم محل های مورد حمله دشمن در 2 مرحله حمله با نام طرح انتقام از پایگاه همدان و بوشهر، 2 پایگاه هوایی عراق را بمباران کردند.
وی اضافه کرد: تیز پروازان نیروی هوایی در دومین روز از جنگ تحمیلی عملیات کمان 99 را اجرایی کرده و با 140 فروند هواپیما تمامی پایگاه های عراق را مورد حمله قرار دادند.
فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان اظهار داشت: این عملیات به قدری موجب تضعیف دشمن شد که تا 6 ماه از آغاز جنگ، نیروی هوایی و زمینی عراق زمین گیر بود.
امیر خلبان زال بیگی یادآوری کرد: 636 مورد عملیات متجاوزانه پیش از آغاز جنگ از سوی عراق به ایران صورت گرفته و بسیاری از شهرها مورد تهاجم دشمن قرار گرفته بودند.
ارشد نظامی آجا افزود: این تجاوزها موید آغاز جنگ از سوی عراق و دفاع از سوی ملت ایران در برابر این تجاوز آشکار است.
امیر زال بیگی افزود: رشادت رزمندگان در عملیات های مختلف از جمله فتح المبین، بیت القدس و انواع والفجرها موجب پیشگیری از حمله دشمن و پیروزی ایران در جنگ نابرابر شد.
31 شهریور ماه همزمان با آغاز جنگ تحمیلی به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
7526/2087

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش کاپیتان استقلال به توهین زشت به پلیس