مصاحبه با سازندگان Dakar 18


عنوان Dakar 18 عنوانی است که بر اساس مسابقات سالیانه رالی در دنیای واقعی ساخته شده است. این بازی تمام خوبی‌ها و نکات مثبت مسابقات رالی واقعی را به دنیای بازی‌های ویدیویی وارد کرده است و یک دنیای کاملا جهان باز برای اکتشاف در برابر شما قرار می‌دهد. در این بازی شما می‌توانید از بین پنج کلاس ویسله نقلیه متفاوت یکی را انتخاب کنید تا به شما برای رسیدن...

عنوان Dakar 18 عنوانی است که بر اساس مسابقات سالیانه رالی در دنیای واقعی ساخته شده است. این بازی تمام خوبی‌ها و نکات مثبت مسابقات رالی واقعی را به دنیای بازی‌های ویدیویی وارد کرده است و یک دنیای کاملا جهان باز برای اکتشاف در برابر شما قرار می‌دهد. در این بازی شما می‌توانید از بین پنج کلاس ویسله نقلیه متفاوت یکی را انتخاب کنید تا به شما برای رسیدن به درجات عالی و یک تجربه فراموش نشدنی به همراه جلوه‌های بصری و گرافیکی خیره کننده و همینطور فیزیک کاملا واقعی، کمک کند. با ما در ادامه خبر همراه شوید.

برای این که اطلاعات بیشتری از این بازی و روند توسعه و ساخت آن به دست بیاورید، امشب برایتان مصاحبه‌ای آماده کرده‌ام که سازندگان این بازی با وبسایت GaminBolt انجام داده‌اند و در آن به برخی از سوالات پیرامون این بازی و روند ساخت آن پاسخ داده‌اند و اطلاعات مفید و خوبی از این بازی در اختیار ما قرار داده‌اند. در این مصاحبه، پائولو جی گومز (Paulo J. Gomes)، کارگردان استودیوی BIGMOON به سوالات پاسخ داده است که در ادامه می‌توانید برای خواندن متن کامل این مصاحبه با من همراه باشید.

مصاحبه با سازندگان Dakar 18

افرادی هم داشتیم که به ما گفتند ساخت چنین عنوان منحصر به فردی می‌تواند پرمخاطره و ریسکی باشد. ما این موضوع را می‌دانیم و پذیرفته‌ایم! من مطمئنم که اگر ما یک استودیوی مستقل نبودیم، صاحبان ما به ما این اجازه را نمی‌دادند تا کل پول خود را روی چنین عنوان خلاقانه‌ای سرمایه گذاری کنیم.

چه چیزی باعث شد تا شما تصمیم بگیرید تجربه مسابقات رالی داکار را وارد دنیای بازی‌های ویدیویی کنید؟

[استودیوی] BIGMOON در هفت سال ابتدایی فعالیت خود بازی‌ها را به عنوان یک سیستم ارایه دهنده خدمات ( استودیویی که باید در آن برای استخدام شدن کار کرد) توسعه داده است که برخی از فعالیت‌های آن شامل همکاری در ساخت پروژه‌هایی نظیر WRC 3, WRC 5, MotoGP 13, FlatOut 4 و همینطور بازی‌های اکشنی نظیر Lichdom: Battlemage و یا Jagged Alliance: Back in Action می‌شود.

زمانی که تصمیم گرفتیم تا روی عناوین خودمان کار کنیم، تصمیمان بر این بود که یک چیز جدید و یک چیز کاملا متفاوت خلق کنیم، چیزی که تا به حال توسط کسی ساخته نشده و توسعه پیدا نکرده است و همینطور عنوانی که بتوانیم مهارت‌های خود در ساخت بازی‌های ماجراجویی/نقش آفرینی را هم به آن اضافه کنیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا سبک مسابقات رالی را به BIGMOON بیاوریم. علاوه بر آن، مسابقات رالی داکار به عنوان “سخت‌ترین نوع مسابقات رالی” شناخته می‌شود. تصور ما این بود که این موضوع می‌تواند یک ماجراجویی عالی را به وجود بیاورد چرا که هر دوی این ویژگی‌ها در DNA تیم توسعه دهنده ما وجود دارد.

البته افرادی هم داشتیم که به ما گفتند ساخت چنین عنوان منحصر به فردی می‌تواند پرمخاطره و ریسکی باشد. ما این موضوع را می‌دانیم و پذیرفته‌ایم! من مطمئنم که اگر ما یک استودیوی مستقل نبودیم، صاحبان ما به ما این اجازه را نمی‌دادند تا کل پول خود را روی چنین عنوان خلاقانه‌ای سرمایه گذاری کنیم.

برخی از ویژگی‌ها و المان‌های حیاتی که باید جهت دسترسی به این تجربه از پسشان بر بیایید چه هستند؟

من پاسخ شما را این گونه می‌دهم که Dakar بر چهار پایه اصلی استوار است و چهار المان حیاتی آن به ترتیب اولیت چنین هستند:

جهت یابی: درست مانند هر مسابقه‌ای که بر پایه مسابقات رالی صحرایی و یا رالی دور شهری است، هیچ خیابانی برای ادامه مسیر وجود ندارد و شما خودتان باید با استفاده از کتاب‌های راهنمای جاده‌ای (Road Books) رسمی به انجام مسیریابی بپردازید. دنیای جهان آزاد: برای این که [این بازی] با کتاب‌های راهنمای جاده‌ای که در مسابقات واقعی به کار می‌روند، به خوبی هماهنگ شود، ما نیاز به خلق دوباره یک دنیای عظیم و خشنِ جهان آزاد داریم که کشورهای پرو، بولیوی و آرژانتین را با تمام رودخانه‌ها، رشته‌ کوه‌ها، تپه‌ها، آب و هوا، دریاچه‌ها، مناطق گِلی، مرطوب و غیره را پوشش دهد. یعنی دنیایی واقعی که پر از خطرات مختلف و چیزی است که باعث می‌شود تا جهت یابی یکی از بارز‌ترین نکات و قابل توجه‌ترین ویژگی‌های این بازی به حساب بیاید. اگر شما گم شوید، پس دیگر فایده مسیر یابی چیست؟ بنابراین ما این سناریوی عظیم را خلق کردیم تا شما بتوانید برای ساعت‌ها در آن غرق شوید تا این بازی تبدیل به بهترین تجربه شما از دنیای دوباره ساخته شده‌ی مسابقات رالی داکار باشد. پنج دسته بندی مختلف: بازی Dakar فقط درمورد خودروها نیست. این بازی درمورد پنج نوع وسیله نقلیه مختلف است که شامل خودرو، موتورسیکلت، موتورهای چهار چرخ و SxS می‌شود. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که از موتور بازی‌سازی خودروهای از پیش لایسنس شده استفاده نکنیم و هر چه که خودمان دوست داریم را خلق کنیم. این یک چالش سخت و سرعتی برای ما است اما از آنجایی که ما می‌خواهیم چند بازیِ مربوط به مسابقات رالی بسازیم، همین هم به ما این امکان را می‌دهد که این خودروها را به روز کنیم و آزادانه در بازی خود تنظیم و اعمال کنیم. بازی‌باز، صاحب اختیار است (نه راننده خودرو): این موضوع بدین معنا است که شما می‌توانید از خودروی خود پیاده شوید، به گشت و گذار بپردازید، کمک بخواهید و یا به کمک دیگران بشتابید و آن‌ها را نجات دهید. این ذات مسابقات واقعی Dakar نیز هست. همینطور این موضوع ما را قادر می‌سازد که ویژگی‌های اصلی این بازی را هر چه بیشتر توسعه ببخشیم.

درمورد دنیای جهان آزاد این بازی چه اطلاعاتی می‌توانید به ما بدهید؟

دنیای جهان آزاد Dakar 18 چیزی حدود هجده هزار کیلومتر مربع (بیش از ۷ هزار مایل مربع) وسعت دارد و یک منطقه فانتزی نیست. مقیاس این منطقه، ۱:۳۲ مناطق واقعیِ انتخاب شده برای این بازی یعنی پرو، بولیوی و آرژانتین است.

ما مناطق مختلف، چشم اندازها و مناظر، رودخانه‌ها، کوه‌ها، سواحل و غیره را از دنیای واقعی در این بازی شبیه سازی کرده‌ایم.

ما همینطور به پوشش گیاهی و زندگی گیاهی هر منطقه هم توجه و نگاهی ویژه داشته‌ایم و همینطور اتمسفر و آب و هوای نسبی این مناطق را در این بازی مورد اعمال قرار داده‌ایم. در این بازی همه چیز پویا است تا حس گذر زمان واقعی و عبور از روز به شب، از هوای آفتابی به بارانی و حتی مه آلود،‌ طوفانی و غیره را به خوبی لمس و درک کنید.

با وجود این که دنیای این بازی بسیار عظیم است، شامل انوع زمین و حالت‌های مختلف آن به صورت پویا نیز می‌شود که از این جمله می‌توان به زمین‌های چمن زار، گِلی، صاف و نرم اشاره کرد که هر کدام از آن‌ها مناطق پرمخاطره‌ای هستند که باید از آن‌ها دوری کنید.

در همین رابطه، چرا شما تصمیم گرفتید که یک دنیای جهان آزاد خلق کنید؟

همانطور که پیش‌تر هم گفتم، این یک بازی شبیه سازی مسابقات رالی داکار a.k.a و رالی دور شهری است که اولین بازی در این سبک است.

این مسابقات رالی بر پایه و اساس مسیریابی استوار است. امکان ندارد که یک مسابقه رالی داکار، بدون سیستم مسیر یابی که بر اساس کتاب‌های راهنمای جاده‌ای FIA ساخته شده است را بتوان پیاده سازی کرد. و اگر شما نیاز به مسیر یابی دارید، بدین معنا است که باید یک منطقه عظیم و واقع گرایانه داشته باشید تا به سادگی امکان گم شدن در وسط ناکجا آباد را در اختیار شما قرار دهد.

تکرار این حس با یک جاده کوچک از پیش بارگذاری شده، امکان پذیر نیست. فیصله دادن به این امر در مقابل چنین دنیای عظیم و بزرگی تنها در صورتی عملی خواهد شد که بازی ما بر اساس WRC و یا سبک رالی بود اما این بازی یک بازی شبیه ساز مسابقات رالی داکار است.

حالت‌های مختلف بازی که ما می‌توانیم در این عنوان شاهد باشیم، چه چیزهایی هستند؟

Dakar 18 شامل چهار حالت مختلف بازی می‌شود. “بخش ماجراجویی Career تک نفره”، “بخش چند نفره آفلاین (به صورت صفحه Split Screen برای دو بازی‌باز)”، “بخش چند نفره آنلاین (پشتیبانی تا سقف هشت بازی‌باز)” و در آخر هم بخش آزاد به اسم “Treasure Hunt”.

مورد آخر یک بخش آزاد است که شما هم می‌توانید به صورت تک نفره و هم به صورت چند نفره به انجام آن بپردازید. اما این جا و در این بخش هدف اصلی گشت و گذار در کشورهای مختلف و پیدا کردن گنج‌های ملیتی که مربوط به ملیت و آداب و رسوم مردم پرو، بولیوی و آرژانتین است.

به نظر می‌رسد که این بازی قرار است حسابی چالش برانگیز باشد. آیا هیچ بخش آموزشی در این بازی گنجانده‌اید تا این بازی را به صورت گسترده‌تر در دسترس بازی‌بازان قرار دهید؟

بله البته! ما از یک راننده کهنه کار و با تجربه مسابقات Dakar، کسی که در ۱۳ دوره مختلف این مسابقات شرکت کرده درخواست کردیم که به ما برای آماده کردن یک بخش آموزشی کمک کند. یعنی چیزی که پایه و اساس اولیه مورد نیاز برای انجام یک مسابقه رالی صحرایی را به ما بیاموزد. ما همچنین از وی درخواست کردیم که پنج مرحله کوچک تمرینی هم برای ما طراحی کند که ما آن را “درس” می‌نامیم که بازی‌بازان باید قبل از وارد شدن به ماجراجویی اصلی، به کامل کردن آن‌ها بپردازند.

این ضروری است که هر کسی که چنین عنوانی را تجربه کند، اول به انجام بخش‌های آموزشی و فراگیری درس‌های مربوطه خواهد پرداخت و سپس به راه خود ادامه خواهد داد. Dakar 18 فقط یک بازی ریسینگ معمولی با مسابقات تصادفی نیست بلکه عنوانی است که شما برای موفقیت در آن باید سخت همت کنید و برای کسب پیروزی تلاش زیادی انجام دهید.

با این اوصاف ما درجه سختی تازه کار (Rookie) را هم برای کسانی که دوست دارند تجربه‌ای آرکید از این بازی داشته باشند، در آن قرار داده‌ایم که در این حالت خودروها در مقابل ضربات حریف مقاوم‌تر هستد و همینطور شامل یک قطب نما هم می‌شود که وقتی شما از مسیر خود که در کتاب راهنمای جاده آمده، منحرف شوید، شما را به سمت مسیر اصلی راهنمایی می‌کند.

مصاحبه با سازندگان Dakar 18در این بازی، بازی‌بازان نه تنها باید در برابر هوش مصنوعی و NPCها به انجام مسابقه بپردازند، بلکه باید با طبیعت، زمین و شرایط آب و هوایی مختلف و بسیاری المان دیگر نیز به مسابقه بپردازند.

درمورد ویژگی‌های چند نفره این بازی چه اطلاعاتی می‌توانید به ما بدهید؟

از دیدگاه من، [بخش] چند نفره جالب‌ترین بخش هر عنوانی است. در حالی که مسابقه دادن با تمام موانع و همینطور هوش مصنوعی در بخش تک نفره کار سرگرم‌کننده‌ای است، اما زمانی که تصمیم می‌گیرید تا مراحل DAKAR را با دیگران، چه از طریق LAN و چه به صورت آنلاین به انجام برسانید، هیجان انگیز‌تر هم می‌شود.

مسابقه دهید، مسیریابی کنید، به دیگران کمک کنید و یا توسط آن‌ها نجات پیدا کنید و به ازای هر ساعت اضافی برای تکمیل مسابقه، به ادامه آن بپردازید. این چیز منحصر به فردی است. همینطور بسیار رضایت بخش و جذاب است که زمانی که در خانه هستید، با یکی دیگر از دوستان خود، با استفاده از حالت Split Screen در بخش چند نفره به انجام بازی بپردازید.

تجربه بخش تک نفره از چه چیز‌هایی تشکیل شده است؟ آیا بخش کمپینی برای انجام دادن برای بازی‌بازان وجود دارد؟

بخش تک نفره مسابقات کامل DAKAR RALLY 2018 را شبیه سازی می‌کند. بازی‌باز باید در یکی از پنج دسته بندی مختلفی که برایش در نظر گرفته شده، ثبت نام کند و بر اساس آن، باید با استفاده از کتاب راهنمای جاده‌ی فراهم شده، به آغاز مرحله‌ای در یک ساعت مشخص بپردازد. برای مثال: موتورسیکلت‌ها و خودروها مسابقه را همزمان با کامیون‌ها آغاز نمی‌کنند. همچنین کتاب‌های راهنمای جاده‌ای چندین برابر با کتاب‌های راهنمای موتورسیکلت‌ها و یا موتورهای چهار چرخ متفاوت هستند.

زمانی که بازی‌باز مسابقه را آغاز می‌کند، بسته به جایگاه قبلی خود، ممکن است باعث دردسر سایر وسایل نقلیه شود و آن‌ها را به دردسر بیاندازد. در این بازی، بازی‌بازان نه تنها باید در برابر هوش مصنوعی و NPCها به انجام مسابقه بپردازند، بلکه باید با طبیعت، زمین و شرایط آب و هوایی مختلف و بسیاری المان دیگر نیز به مسابقه بپردازند.

از آنجایی که انواع مختلفی خودرو و وسیله نقلیه مختلف در این بازی هست، و هر کدام خصوصیات منحصر به فرد خودشان را دارند، چالشی که در این مسیر سد راه شما قرار داشت، چه بود؟

قطعا وجود داشت‌! این بازی چالش‌های تکنیکی بسیار زیادی دارد و سیستم وسایل نقلیه هم یکی از آن‌ها است. ما تصمیم نداشتیم که یک سیستم رانندگی ترد پارتی، در مقیاس بزرگ به وجود بیاوریم چرا که موتورهای [بازی‌سازی] ریسینگِ فعلی روی یک دسته بندی خاص تمرکز دارند. که بیش از همه، تمرکزشان روی وسایل نقلیه چهار چرخ است.

با این حال Dakar 18 شامل پنج دسته بندی مختلف است که شامل خودرو، موتورسیکلت، موتور چهار چرخ، کامیون و همینطور SxS می‌شود. هر کدام از این پنج وسیله نقلیه مختلف موتور خاص خود را دارند، فاصله بین محورها و چرخ‌های آن‌ها متفاوت است، قدرت و اسب بخار مختلفی را نیازمند هستند و البته بی شک به فیزیک خاص خود هم نیازمند هستند چرا که وقتی صحبت از فیزیک رانندگی می‌شود، یک موتورسیکلت هیچ حرفی برای گفتن در مقابل یک کامیون ندارد.

به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتیم که کارمان را با سیستم وسایل نقلیه منحصر به فرد خودمان به انجام برسانیم. این کار باعث شد که آن طور که می‌خواستیم، روند توسعه و ساخت بازی سریع و تند پیش نرود و از برنامه‌های خود کمی عقب بمانیم اما ما موتور خاص خودمان را خواهیم ساخت و کاری می‌کنیم که بازی با آن هماهنگ شود و نیازهای ما را تماما پوشش دهد چرا که ما هنوز چندین سری مختلف از مسابقات Dakar برای معرفی داریم.

اگر بخواهیم یک مقایسه سر دستی کنیم، دنیای این بازی در مقایسه با عنوانی نظیر Forza Horizon 3 چقدر وسیع است؟

صادقانه، ما زیاد با نقشه دنیای FH3 آشنایی نداریم اما من با قاطعیت تایید می‌کنم که DAKAR 18 دنیایی جهان آزاد و عظیم دارد که مقیاس آن چیزی بیش از ۱۸ هزار کیلومتر مربع (بیش از ۷ هزار مایل مربع) است و یک دنیای فانتزی نیست و شبیه سازی از نقشه کشی کشورهای پرو، بولیوی و آرژانتین است که به مقیاس ۱:۳۲ کاهش پیدا کرده است و شامل پوشش گیاهی، حیات وحش، خاک و آب و هوای واقعی و شبیه سازی شده این مناطق است که باید به آن ویژگی‌های زیاد دیگری را هم اضافه کرد.

آیا قرار است در سال‌های آینده بازی‌های بیشتری شبیه به مسابقات رالی ساخته و عرضه شود؟

بله. پروژه فعلی ما برای سری Dakar شامل سه نسخه است که شامل Dakar 18 و Dakar 19 و همینطور Dakar 20 می‌شود. هر کدام از این بازی‌ها ویژگی‌های مختلف (وسایل نقلیه، رانندگان، کتاب‌های راهنمای جاده، دنیای جهان آزاد و سایر ویژگی‌های) مسابقات رالی داکار پیش رو (مسابقاتی که به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ انجام خواهد شد) را شبیه سازی خواهند کرد. همچنین ما انتظار داریم که در نسخه‌های بعدی جلوه‌های بصری، صدا گذاری، فیزیک و انیمشین‌های این بازی را سال به سال بهبود ببخشیم و البته هر سال چند ویژگی شاخص و کلیدی جدید هم به آن اضافه کنیم.

مصاحبه با سازندگان Dakar 18ایکس‌باکس وان ایکس انقلاب صحیحی برای دستیابی به نسل بعدی کنسول‌ها است. این کنسول راه صحیحی است بنابراین ما می‌توانیم روی ارایه یک Dakar واقع گرایانه‌تر کار کنیم. به هر روی، باید ببینیم که بازار چه واکنشی نشان می‌دهد. ما باید مطمئن شویم که مشتریان به یک کنسول پرقدرت نظیر ایکس‌باکس وان ایکس و یا نینتندو سوییچ علاقه نشان می‌دهند.

این بازی از ویژگی‌های منحصر به فرد کنسول میان نسلی مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس وان ایکس هم پشتیبانی خواهد کرد. کسانی که این بازی را روی ایکس‌باکس وان ایکس تجربه می‌کنند، چه انتظاری باید از این بازی داشته باشند؟ آیا رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه هم از ویژگی‌های قابل پشتیبانی این بازی هستند؟

Dakar 18 برای [کنسول میان نسلی] ایکس‌باکس وان ایکس نرخ فریم را تا ۶۰ بر ثانیه بهبود خواهد بخشید و جلوه‌های بصری را هم بهتر نشان خواهد داد (که شامل تجربه ۴K نیز می‌شود).

و نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو از نظر نرخ فریم و رزولوشن چگونه عمل خواهد کرد؟

درست مانند همان کاری که ما با نسخه ایکس باکس وان ایکس این بازی انجام می‌دهیم، نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو هم نرخ فریم را تا ۶۰ فریم بر ثانیه افزایش خواهد داد و تجربه رزولوشن ۴K را هم در اختیار خواهد گذاشت.

از نقطه نظر یک توسعه دهنده ایکس‌باکس وان ایکس را چطور ارزیابی می‌کنید؟ با چنین قدرت زیادی از GPU ما مطمئن هستیم که شما باید کارهای شگفت انگیزی انجام دهید.

ایکس‌باکس وان ایکس انقلاب صحیحی برای دستیابی به نسل بعدی کنسول‌ها است. این کنسول راه صحیحی است بنابراین ما می‌توانیم روی ارایه یک Dakar واقع گرایانه‌تر کار کنیم. به هر روی، باید ببینیم که بازار چه واکنشی نشان می‌دهد. ما باید مطمئن شویم که مشتریان به یک کنسول پرقدرت نظیر ایکس‌باکس وان ایکس و یا نینتندو سوییچ علاقه نشان می‌دهند. ما دوست داریم که روی چنین کنسولی تمرکز کنیم و آن را کند و کاو کنیم. از طرفی دیگر، اگر نتوانیم عده زیادی کاربر روی این پلتفرم به دست بیاوریم، سپس باید سرمایه گذاری‌های خود روی آن را تعدیل کنیم و بر اساس میزان استقبال کاربران از آن وفق دهیم.

این بازی زمان اجرا روی مدل‌های پایه ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴، از نظر نرخ فریم و رزولوشن چه عملکردی خواهد داشت؟

در حال حاضر به طور میانگین این بازی با نرخ فریم ۴۰ بر ثانیه و همینطور رزولوشن ۱۰۸۰p و نسبت تصویر ۱۶:۹ به اجرا در خواهد آمد. از این نظر کنسول‌های میان نسلیِ ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن ۴ پرو نرخ فریم بالاتر و رزولوشن بیشتری در اختیار خواهند گذاشت.

آیا هیچ برنامه‌ای برای عرضه این بازی روی کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ هم دارید؟ اگر خیر، چرا؟

درست پس از عرضه Dakar 18 ما کار روی Dakar 19 را آغاز خواهیم کرد و برنامه داریم تا یک تیم کوچک را برای بررسی پایداری Dakar 19 روی نینتندو سوییچ، اختصاص دهیم. آن‌ها تا ماه دسامبر فرصت دارند تا لیستی از مزیت‌ها و نقایض Dakar روی نینتندو سوییچ تهیه کنند. بعد از آن ما قادر خواهیم بود تا بگوییم که آیا Dakar 19 را روی نینتندو سوییچ عرضه خواهیم کرد یا خیر؛ و چرا.

نسل بعدی دیر یا زود فرا خواهد رسید. از نقطه نظر یک توسعه دهنده، بزرگ‌ترین انتظار شما از پلی‌استیشن و ایکس‌باکس بعدی چیست؟

علاوه بر انقلاب جلوه‌های بصری و گرافیکیِ کنسول‌های میان نسلی ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن ۴ پرو که قدرت بیشتری از GPU، حافظه، CPU و خصوصا SSD در اختیار ما قرار داده‌اند، ما امید به ایجاد بهبودهایی داریم که ما را قادر سازند تا سرانجام مقیاس و درجه جلوه‌های بصری و گرافیکی واقع گرایانه در تعامل با محیط‌ها و زمان واقعی را در اختیار قرار دهند. همینطور من انتظار بهبود در دیسک و فضای حافظه را هم دارم و همینطور برای هر چیزی که مربوط به واقعیت مجازی می‌شود.

ما انتظار داریم که راه‌های بهتری برای توزیع و پخش بازی‌ها هم به وجود بیاید چون در حال حاضر بهترین چیزی که در بحث خرده فروشی‌ها و توزیع بازی‌ها می‌توان در اختیار گذاشت، دیسک‌های BD50 هستند که کم‌تر از ۵۰ گیگابایت ظرفیت دارند. متناوبا شاید که این صنعت با تکثیر روی حافظه‌های SSD هم سازگار شود بنابراین باید یک کلید دیجیتال هم توزیع شود تا دانلودهای موخر هم رایج‌تر شوند. هر اتفاقی که رخ دهد، ما باور داریم که آن‌ها سیستم توزیع و پخش بازی‌ها را بهبود خواهند بخشید و شاید سرویس‌های ابری و همینطور دستگاه‌های واقعیت مجازی را هم بهبود ببخشند. ما انتظار هدست‌های بی سیم بسیار با کیفیت را داریم که حرکت آزادانه در کیفیت ۴K را برای ما قادر می‌سازند.

با این وجود ما فقط انتظار راه اندازی مجدد تکنولوژیمان را پس از نسخه بعدی از سری Dakar (احتمالا تا سال ۲۰۲۰) در نسل بعد داریم. من فکر نمی‌کنم که نسل بعدی کنسول‌ها پیش از آن عرضه شوند.

منبع

مصاحبه با سازندگان Dakar 18

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید