اتمام بازسازی 10 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه


اتمام بازسازی 10 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از اتمام بازسازی بیش از 10 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، هوشنگ بازوند در آیین آغاز سال تحصیلی جدید و افتتاح ۵۹ مدرسه بازسازی شده مناطق زلزله زده استان که امروز (اول مهر) در سرپل‌ذهاب برگزار شد، از مصوبات ۵۸۰۰ میلیارد تومانی دولت برای کمک به مناطق زلزله زده استان یاد کرد که تا کنون ۵۰ درصد آن تخصیص یافته و به تدریج در حال تزریق است.

وی با بیان اینکه زیرساخت های استان نیز در جریان زلزله ۱۲۴۱ میلیارد تومان خسارت دید، ادامه داد: تاکنون از یک محل ۵۲۵ میلیاد تومان با تخصیص ۴۰ درصد و ۱۷۰ میلیارد تومان دیگر با ۳۰ میلیارد تومان تخصیص برای کمک به زیرساخت های استان در نظر گرفته شده است.

وی به روند بازسازی ها هم اشاره داشت و با بیان اینکه کار بازسازی ۱۰ هزار و ۸۵ واحد مسکونی به اتمام رسیده، اظهار کرد: این تعداد به زودی به مرز ۱۲ هزار واحد می رسد.

بازوند با اشاره به اینکه یک ماه از زمان پس از وقوع زلزله برای اسکان اضطراری، یک ماه به دلیل بارندگی و دو ماه نیز برای اسکان موقت گذشت، خاطرنشان کرد: در مجموع حدود پنج، شش ماه زمان مفید داشتیم که در این مدت ماهانه حدود ۱۵۰۰ واحد بازسازی شده است.

بازوند به مردم اطمینان داد که نگران گرانی مصالح نباشند، تاکید کرد: قرار است ۹۰ هزار تن آهن با قیمت قدیم برای مناطق زلزله زده تامین شود که ۱۰ هزار تن آن به ذوب آهن اصفهان اعلام و بارگیری شده است.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: اجازه نمی دهیم در ساخت و سازها وقفه ایجاد شود.

وی با اشاره به گذشت ۲۹۶ روز از زلزله کرمانشاه، گفت: در این مدت ۸۳ بار در مناطق زلزله زده حضور یافتم و تا پایان بازسازی نیز در کنار مردم خواهم بود.

بازوند اشاره ای هم به تخریب ۷۸ مدرسه در جریان زلزله کرد که خیرین برای بازسازی آن به خوبی پای کار آمدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل