5 راه انتقال فایل بین دو کامپیوتر ویندوز، مک یا لینوکس


5 راه انتقال فایل بین دو کامپیوتر ویندوز، مک یا لینوکس

اگر به دنبال انتقال فایل از یک کامپیوتر قدیمی به کامپیوتر جدید هستید، ما در این مقاله 5 راه برای انتقال سریع و بدون دردسر داده‌هایتان را به شما معرفی خواهیم کرد. وقتی یک کامپیوتر جدید را خریداری می‌کنید، شما می‌خواهید بسیاری از فایل‌هایتان را به آن انتقال دهید. فرقی نمی‌کند که تمام اطلاعات یا... نوشته 5 راه انتقال فایل بین دو کامپیوتر ویندوز،...

اگر به دنبال انتقال فایل از یک کامپیوتر قدیمی به کامپیوتر جدید هستید، ما در این مقاله 5 راه برای انتقال سریع و بدون دردسر داده‌هایتان را به شما معرفی خواهیم کرد.

وقتی یک کامپیوتر جدید را خریداری می‌کنید، شما می‌خواهید بسیاری از فایل‌هایتان را به آن انتقال دهید. فرقی نمی‌کند که تمام اطلاعات یا تنها اطلاعات مهمتان را می‌خواهید انتقال دهید، در اینجا راه و روش‌های مختلفی برای انتقال فایل از یک کامپیوتر به کامپیوتری دیگر وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

با توجه به ابزاری که شما در اختیار دارید، برخی روش‌ها می‌توانند پرسرعت‌تر از دیگری باشند. این یک قانون است که استفاده از یک اتصال فیزیکی قدرتمند می‌تواند سریع‌تر از راه حل‌های آسان و سریع بیسیم باشد.

5 راه انتقال فایل از کامپیوتر

1 – استفاده از حافظه اکسترنال

بدیهی است که این راه محبوب نزد بسیاری از کاربران است. اتصال یک یو اس بی فلش درایو به یک کامپیوتر، کپی کردن اطلاعات، اتصال آن به کامپیوتر دیگر و سپس جایگذاری داده‌ها. به همین سادگی. شما اگر داده‌های بیشتری را نیز برای انتقال در اختیار دارید، می‌توانید از یک حافظه اکسترنال استفاده کنید.

5 راه انتقال فایل بین دو کامپیوتر ویندوز، مک یا لینوکس

اگر هر دو کامپیوتر از درگاه USB 3.0 برخوردارند، شما می‌توانید از سریع‌ترین هارد درایو‌های بازار نیز برای انتقال داده‌هایتان استفاده کنید. زمانی که حجم زیادی داده برای انتقال وجود دارد، سرعت اهمیت پیدا می‌کند.

در اینجا یک راه سریع‌تر نیز وجود دارد. بررسی کنید ببینید آیا کامپیوترهای شما از یک درگاه eSATA یا اسلات SATA برخوردار هستند یا خیر! اگر هستند، هارد درایو را از دستگاه اصلی بکشید و به دستگاه جدید وصل کنید. می‌بینید که تمام موارد را در کامپیوتر جدید به نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید از طریق ساتا نیز به انتقال اطلاعاتتان بپردازید که سریع‌تر از USB است.

2 – اشتراک گذاری از طریق LAN یا Wi-Fi

برای کامپیوترهایی که به یکدیگر نزدیک هستند، دو راه اصلی برای اشتراک گذاری فایل‌های و فولدرها وجود دارد. اولین راه، راه اندازی یک شبکه محلی (LAN) است، پس شما می‌توانید از یک کامپیوتر برای مرور در میان فایل‌ها و فولدرهای هارد درایو‌های کامپیوتر دیگر استفاده کنید. دومین راه استفاده از نرم افزارهای انتقال فایل از طریق Wi-Fi است.

5 راه انتقال فایل بین دو کامپیوتر ویندوز، مک یا لینوکس

◉ اشتراک گذاری یک درایو شبکه

تمامی سیستم عامل‌های معتبر از گزینه‌ی داخی به منظور راه اندازی یک شبکه خانگی برخوردارند. این قابلیت به دیوایس‌های متصل به یک روتر همسان (اتصال از طریق اترنت یا وای فای) اجازه می‌دهد تا یکدیگر را شناسایی کنند. پس زمانی که شما نیازمند انتقال فایل‌ها بین کامپیوترهایتان هستید، دیگر نیازی نیست هر بار یک کانکشن بسازید، آن همیشه فعال است.

شما می‌توانید این انتقال را بین کامپیوتر ویندوزی به ویندوزی یا مک به مک انجام دهید. اگر کامپیوتر شما از سیستم عامل لینوکس برخوردار است نیز، چنین قابلیتی در منوی سیستم وجود دارد.

◉ اشتراک گذاری با نرم افزار

اگر هر دو کامپیوتر به یک شبکه وای فای یکسان متصل باشند، شما می‌توانید به راحتی و با نرم افزار انتقال داده‌ها را انجام دهید. این یک راه آسان برای اشتراک گذاری بدون تنظیم یک شبکه خانگی است و راه ایده‌آلی برای شبکه‌های موقتی خواهد بود. در اینجا اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد فایل‌های عظیم را نیز به اشتراک بگذارید. به اعتقاد من بهترین گزینه Send Anywhere است.

Send Anywhere یک اپلیکیشن برای ویندوز، مک و لینوکس است. آن حتی یک اپلیکیشن تحت وب و یک اکستنشن برای گوگل کروم را نیز دارد، پس می‌توانید در سیستم عامل کروم نیز از آن استفاده کنید. شما می‌توانید از این برنامه برای انتقال فایل از یک کامپیوتر به چندین کامپیوتر دیگر یا حتی گوشی‌ها و تبلت‌ها استفاده کنید. خبر خوب این که برنامه مذکور را می‌توانید همین حالا به صورت کاملا رایگان دانلود کنید.

دانلود Send Anywhere برای ویندوز | مک او اس | لینوکس | اندروید | آی او اس

3 – استفاده از یک کابل انتقال

برای انتقال کامپیوتر به کامپیوتر یک کابل انتقال ساده نیز وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. این روش حتی سریع‌تر از فلش درایو‌ها است. پس از اتصال تنها کافیست اطلاعات را از یک کامپیوتر کپی و در کامپیوتر دیگر پیست کنید. زمانی که از هاردهای اکسترنال استفاده می‌کنید، شما عملا بین 3 درایو در حال انتقال هستید. این کابل یکی از درایو‌ها را حذف کرده و سرعت عملیات را نیز بیشتر می‌کند.

5 راه انتقال فایل بین دو کامپیوتر ویندوز، مک یا لینوکس

◉ ویندوز به ویندوز: اگر یک کاربر ویدنوزی هستید و می‌خواهید با دیگر کامپیوترهای ویندوزی جدیدی کار کنید، کافیست یک کابل EasyTransfer USB نظیر مدل Belkin F5U279 تهیه کنید. این کابل به شما اجازه می‌دهد بین دو کامپیوتر ویندوزی و از طریق USB به USB یک اتصال برقرار کنید. اگر دو کامپیوتر از درگاه USB نوع C استفاده می‌کنند، آن حتی سریع‌تر نیز عمل خواهد کرد.

◉ مک به مک: اپل از درگاه اختصاصی خود به نام تاندربولت استفاده می‌کند که به لطف آن می‌توانید بین کامپیوترهای مک اتصالی را برقرار کنید. پس یک کابل تاندربولت به تاندربولت تهیه کنید تا به راحتی فایل‌ها را از یک فلش درایو یو اس بی به هارد درایو انتقال دهید.

◉ ویندوز/مک/لینوکس به ویندوز/مک/لینوکس: از یک کابل اترنت به منظور ساخت یک شبکه محلی بدون نیاز به یک روتر استفاده کنید. مطمئن شوید که آن یک کابل رفت و برگشت اترنت است. شبکه اشتراک گذاری را در هر دو کامپیوتر ایجاد کرده و سپس عملیات انتقال را انجام دهید.

◉ یو اس بی C به یو اس بی C: اگر هر دو کامپیوتر از درگاه USB-C برخوردار هستند، همه چیز ساده‌تر از قبل خواهد شد. یک کابل ساده‌ی USB-C به USB-C برای انتقال تمامی اطلاعات شما کافیست.

4 – اتصال HDD یا SSD به صورت دستی

اگر می‌خواهید فایل‌هایتان را از یک کامپیوتر قدیمی به یک کامپیوتر جدید انتقال دهید، شاید کامپیوتر قدیمی شما کارایی لازم را نداشته باشد. یا شاید می‌خواهید یک هارد درایو جدید را به جای هارد درایو قدیمی خود نصب کنید. پس چگونه باید داده‌های قدیمی‌تان را انتقال دهید؟

5 راه انتقال فایل بین دو کامپیوتر ویندوز، مک یا لینوکس

درایو‌های HDD و SSD از کابل‌های استاندارد SATA برای اتصال به مادربرد استفاده می‌کنند. اگر شما یک SATA یدکی یا درگاه eSATA دارید، باید هارد قدیمیتان را به آن متصل کنید. سیستم عامل آن را به عنوان یک درایو جدید شناسایی خواهد کرد. سپس می‌توانید عملیات انتقال را انجام دهید. این، سریع‌ترین راه است.

برخلاف یک کامپیوتر شخصی، یافتن یک درگاه ساتا یدکی بر روی لپ تاپ سخت است و ممکن است لپ تاپ شما فاقد آن باشد. حال باید از یک تبدیل شونده SATA‌ به USB نظیر آداپتور Anker USB 3.0 to SATA استفاده کنید.

5 – استفاده از حافظه ابری یا انتقال تحت وب

آخرین گزینه، استفاده از اینترنت است. این بدان معناست که شما باید ابتدا فایل‌هایتان را آپلود کرده و سپس آن‌ها را دانلود کنید. در این روش دیگر نیازی نیست دو کامپیوتر کنار یکدیگر قرار داشته باشند.

5 راه انتقال فایل بین دو کامپیوتر ویندوز، مک یا لینوکس

شما می‌توانید از یکی از چندین فضای ابری موجود نظیر دراپ باکس، گوگل درایو یا وان درایو استفاده کنید. هر سه این‌ها به خوبی عمل می‌کنند. درایو‌های ابری معمولا گزینه‌ی خوبی برای فایل‌هایی با حجم بالا هستند. علاوه بر این،‌ اگر هر دو کامپیوتر به صورت محلی از فولدرهای همگام سازی شده‌ای برخوردار باشند، شما می‌توانید آن‌ها را آپلود کرده و مستقیما بر روی دیگر کامپیوتر دانلودشان کنید.

5 راه انتقال فایل بین دو کامپیوتر ویندوز، مک یا لینوکس

اگر نمی‌خواهید فایل‌های حجیمی را انتقال دهید، پیشنهاد ما به شما گزینه‌ی PlusTransfer است. شما می‌توانید به لطف این انتقال دهنده تحت وب، اطلاعاتتان را تا 5 گیگابایتی به صورت رایگان انتقال دهید. خبر خوب اینکه نیازی به ثبت نام هم نیست. اما اگر سرعت بالا چیزی است که شما به آن نیاز دارید، پیشنهاد ما به شما FilePizza است. این یکی از سریع‌ترین ابزارهای اشتراک گذاری فایل با دوستانتان است. ابتدا باید فایل‌هایتان را با کامپیوتر نخست آپلود کرده و سپس با کامپیوتر دوم آن را دانلود کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس