فرانسه ناامن‌تر از همیشه برای بانوان


فرانسه ناامن‌تر از همیشه برای بانوان

مقام‌های فرانسوی از افزایش چشم‌گیر آمار جنایت علیه زنان این کشور به ویژه تعرض جنسی و خشونت‌های خانوداگی خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، یک مقام فرانسوی از افزایش ۲۲ درصدی تعرض و آزار و اذیت جنسی به زنان این کشور در سال ۲۰۱۸ خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» روزنامه «لو پاریزین» اخیرا از حمله یک مرد فرانسوی به همسر ۳۶ ساله خود به دلیل بلند کردن صدای تلویزیون، در شب ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) و وارد آوردن ۱۲ ضربه چاقو به وی خبر داد.

«فرانسیس بری» مدیر «فدراسیون ملی همبستگی زنان» در فرانسه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک از گلایه «جرارد کلمب» وزیر کشور فرانسه از افزایش شوک‌آور آمار جنایت علیه زنان در این کشور و کشته شدن ۱۲۳ زن در سال ۲۰۱۶ و افزایش ۲۲% تعرض علیه بانوان در فرانسه و در سال جاری میلادی صحبت کرد.

فرانسه ناامن‌تر از همیشه برای بانوان

وی همچنین به افزایش موارد خشونت‌های جنسی علیه بانوان فرانسوی در هفت ماه نخست سال جاری و قیاس با مدت مشابه در سال گذشته اشاره کرد و گفت که میزان این جنایات به ۲۳.۱ % افزایش یافته است.

فرانسیس بری در ادامه این مصاحبه این وضعیت را «بسیار ناراحت کننده» توصیف کرد و به نقل از وزیر کشور فرانسه گفت میزان خشونت‌های خانوادگی در این کشور به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

بر اساس بررسی‌های موسسه «محیط زیست و امنیت» بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ سالانه به طور میانگین ۲۲۵۰۰۰ زن ۱۸ تا ۷۵ ساله در معرض خشونت فیزیکی و یا جنسی قرار گرفته‌اند.

بر اساس یافته‌های این موسسه، به طور متوسط حدود ۸۴۰۰۰ زن ۱۸ تا ۷۵ ساله در طول سال قربانی تجاوز جنسی می‌شوند.

این در حالی است که گفته می‌شود پلیس فرانسه گفته‌های بسیاری از قربانیان خشونت های جنسی را جدی نمی‌گیرد و برخی مواقع حتی آن‌ها را مقصر قلمداد می‌کند.

این مقام فرانسوی در خاتمه از برپایی ساز و کاری برای افزایش سطح آگاهی‌های عمومی در جامعه فرانسه نسبت به خشونت علیه بانوان خبر داد.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر