تامین ارز دولتی برای واردات کاغذ


تامین ارز دولتی برای واردات کاغذ

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با مشارکت وزارت صمت قرار شده است ارز دولتی برای واردات کاغذ و تامین نیاز ناشران و همچنین روزنامه‌ها و نشریات تامین شود.

‌به گزارش ایسنا، ‌سیدهادی حسینی در آئین گشایش دوازدهمین نمایشگاه کتاب در اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه هموطنان در شهرهای مختلف امکان حضور در نمایشگاه بین‌الملی کتاب تهران را نداشتند تصمیم بر این شد تا در استان‌ها نمایشگاه‌های کتاب به صورت دوره‌ای برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه دوم امسال تلاش می‌کنیم تا در همه 31 استان کشور نمایشگاه کتاب برپا شود که هفته گذشته در ارومیه، این هفته در اردبیل و هفته آینده در زنجان نمایشگاه برگزار خواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتاب از ماندگاری بیشتر نسبت به سایر آثار فرهنگی برخوردار است بطوری که از بین پیامبران صاحب کتاب از ماندگاری و ارزش بیشتری برخوردار هستند و جایگاه آنها قابل دفاع است.

حسینی بیان کرد: ما باید به سمت ایجاد رغبت و انگیزه برای مخاطبان در مطالعه کتاب پیش برویم چرا که هر نوشته‌ای ارزش یکبار خواندن دارد و باید از مطالب مفید آن استفاده کنیم.

توسعه کتابخانه‌های روستایی و مساجد در اولویت برنامه‌هاست

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توسعه کتابخانه‌های عمومی در سطح شهرها روستاها و مساجد در اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد و ما تلاش می‌کنیم ازطریق کتابخانه‌های عمومی ماهانه کتاب‌های جدیدی در دسترس علاقمندان به کتاب قرار گیرد.

حسینی با اشاره به اجرای طرح خوب نذر کتاب در اردبیل با مشارکت تعدادی از جوانان علاقمند تصریح کرد: ما متعهد شدیم تا کتاب‌های جدیدی را برای بهتر شدن اجرای این طرح در اختیار این گروه قرار دهیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ما سعی می‌کنیم تا رقم بن کتاب را برای عرصه به مخاطبان افزایش دهیم تا امکان خرید کتاب برای علاقمندان فراهم آید.

حسینی از حل مشکل کاغذ مورد نیاز ناشران با ارز دولتی خبر داد و گفت: مرحله جدیدی از توزیع سهمیه کاغذ در استان‌ها شروع شده و ما با همکاری وزارت صمت تلاش می‌کنیم تا به اندازه کافی کاغذ در اختیار ناشران قرار گیرد.

وی همچنین به برگزاری نمایشگاه کتاب در همه استان‌ها تا پایان سال اشاره کرد و افزود: قرار شده کتابفروشی‌ها در برگزاری نمایشگاه‌ها ورود مستقیم داشته باشند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس