حمله فیل عصبانی به پلنگ روی درخت | فیلم


حمله فیل عصبانی به پلنگ روی درخت | فیلم

پلنگ بعد از شکار یک غزال لاشه آن را به کناری می‌کشد و آماده خوردن شکار می‌شود اما متوجه حضور یک فیل خشمگین در نزدیکی خود شده و با لاشه شکار خود به بالای درخت فرار می‌کند.فیل که از استشمام بوی خون به شدت عصبانی شده است با تکان‌های شدید قصد دارد پلنگ را از روی درخت به پایین بیندازد اما با سماجت پلنگ فیل پس از چند ساعت منصرف شده و می‌رود. اما هنوز...

پلنگ بعد از شکار یک غزال لاشه آن را به کناری می‌کشد و آماده خوردن شکار می‌شود اما متوجه حضور یک فیل خشمگین در نزدیکی خود شده و با لاشه شکار خود به بالای درخت فرار می‌کند.فیل که از استشمام بوی خون به شدت عصبانی شده است با تکان‌های شدید قصد دارد پلنگ را از روی درخت به پایین بیندازد اما با سماجت پلنگ فیل پس از چند ساعت منصرف شده و می‌رود.

اما هنوز پلنگ نمی‌تواند با خیال آسوده غذا بخورد.کفتاری که در آن حوالی در حال پرسه زنی بوده با استشمام بوی خون و دنبال کردن آن پلنگ را پیدا کرده و قصد دارد در شام با او شریک باشد. پلنگ هم برای اینکه از شر بقیه کفتارهای دسته خلاص شود قسمتی از شکار را به کفتار باج داده و خود را خلاص می‌کند.

پلنگها در اکثر مناطق با شکارچیان دیگری همچون ببر، شیر، کفتار راه‌راه و کفتار خال‌دار، خرس قهوه‌ای، گرگ، سگ وحشی آسیایی و سگ وحشی آفریقایی و یوز هم‌بوم هستند و رقابت بین‌گونه‌ای میان آن‌ها وجود دارد. در این شرایط ممکن است آن‌ها طعمه همدیگر را بدزدند یا توله‌های همدیگر را بکشند اما معمولاً با انتخاب نوع شکارهای متفاوت و پرهیز از مناطق اصلی محل حضور شکارچیان دیگر از درگیری اجتناب می‌کنند. شدیدترین رقابت در مناطقی است که پلنگ و ببر زیستگاه مشترکی دارند. در این شرایط معمولاً پلنگ‌ها به سراغ طعمه‌های کوچکتر می‌روند و در مناطقی که ببر جمعیت بیشتری دارد جمعیت پلنگ کمتر است.

پلنگ به صورت انفرادی زندگی می‌کند و در مناطقی که احساس آرامش داشته باشد، روز و شب در حال فعالیت است؛ ولی در جاهایی که احساس خطر کند (اکثر مناطق ایران) شب‌ها آن هم با احتیاط ظاهر می‌شود. پلنگ‌ها دارای قلمرو می‌باشند و آن را به وسیلهٔ ادرار خود مشخص می‌کنند. در شرایت عادی پلنگ آرام و با وقار حرکت می‌کند ولی به راحتی می‌تواند سرعت خود را به ۶۰کیلومتر در ساعت افزایش دهد. پلنگ قادر است شش متر به صورت افقی و سه متر به حالت عمودی بپرد.

حمله فیل عصبانی به پلنگ روی درخت | فیلم
حمله فیل عصبانی به پلنگ روی درخت | فیلم
حمله فیل عصبانی به پلنگ روی درخت | فیلم
حمله فیل عصبانی به پلنگ روی درخت | فیلم
حمله فیل عصبانی به پلنگ روی درخت | فیلم

(۳۶۸)

دسته بندی : حیوانات

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا