این 8 گوشی باریک و سبک را از بازار بخرید (مهر ماه 97


این 8 گوشی باریک و سبک را از بازار بخرید (مهر ماه 97

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، گوشی‌های هوشمند نیز در فاصله زمانی نزدیک با قابلیت‌های شگفت‌انگیزی معرفی می‌شوند و هر ساله شاهد پیشرفت دوربین، سخت‌افزار و ویژگی‌های خاص آن‌ها هستیم. با تمام این‌ها، مدتی بود که کمپانی‌های سازنده کم‌ترین تغییرات را در طراحی گوشی‌ها اعمال می‌‌کردند؛ بخشی، مهم که به عقیده بسیاری می‌تواند همچون یک پوشش عمل کرده و موجب...

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، گوشی‌های هوشمند نیز در فاصله زمانی نزدیک با قابلیت‌های شگفت‌انگیزی معرفی می‌شوند و هر ساله شاهد پیشرفت دوربین، سخت‌افزار و ویژگی‌های خاص آن‌ها هستیم. با تمام این‌ها، مدتی بود که کمپانی‌های سازنده کم‌ترین تغییرات را در طراحی گوشی‌ها اعمال می‌‌کردند؛ بخشی، مهم که به عقیده بسیاری می‌تواند همچون یک پوشش عمل کرده و موجب شود تا خریدار نواقص دستگاه را نادیده بگیرد.

سال 2018 به‌طور کامل ورق برگشت! طراحی اسمارت‌فون‌ها تغییر کرد و اکنون اگر سری به بازار بزنید، علاوه بر قیمت‌های سرسام‌آور (!) محصولاتی را می‌بینید که نسبت به نسل‌های گذشته از ظاهر متفاوت‌تری برخوردارند. اکثر گوشی‌های امروزی از دوربین خوب و سخت‌افزار قابل قبولی سود می‌برند و تقریبا هر گوشی که قصد خریدش را داشته باشید، کار شما را راه خواهد انداخت! نتیجه این می‌شود که توجهات به سمت بخش‌های دیگری می‌رود و برخی به‌دنبال محصولاتی هستند که از ویژگی‌ خاصی بهره ببرد. مثلا سبک و باریک باشد و ظاهری زیبا را به رخ بکشد. امروز و در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا شما را با 8 اسمارت‌فون نازک و سبک آشنا کنیم با این شاخص که هم‌اکنون در بازار کشور موجود باشند و بتوانید آن‌ها را بخرید.

سامسونگ گلکسی (A6 (2018

این 8 گوشی باریک و سبک را از بازار بخرید (مهر ماه 97

سامسونگ میان‌رده‌های خوب خودش را در سری A روانه بازار کرده و هر سال آن‌ها را با ویژگی‌های جدیدی درهم آمیخته و نسخه به‌روز شده را با پسوندی جدید معرفی می‌کند. این بار که تغییرات کمی فراتر از سال‌های گذشته بود، این کمپانی کره‌ای تصمیم گرفت تا کلا محصول جدیدی را به بازار بفرستد. دستگاهی با نام گلکسی A6 که از ترند حال حاضر بازار یعنی طراحی کشیده و دراز نمایشگر و همچنین ترکیب شیشه و فلز در طراحی پیروی کرده و یک اسمارت‌فون منطبق بر نیاز روز است. جدای از این‌ها گلکسی A6 از سخت‌افزار خوب و دوربین قابل قبولی نیز بهره‌مند است که می‌تواند نیازهای شما همچون ثبت تصاویر خاص و انتشار در شبکه‌های اجتماعی را پوشش دهد. از دیگر ویژگی‌های شاخص این مدل، می‌توان به دوربین سلفی عالی، شارژدهی بسیار خوب باتری، پشتیبانی از کارت حافظه و نمایشگر همیشه روشن اشاره کرد.

حدود قیمت: 3.200.000

وزن: 159 گرم

ضخامت: 7.7 میلی‌متر

ال‌جی V30

این 8 گوشی باریک و سبک را از بازار بخرید (مهر ماه 97

کمپانی کره‌ای ال‌جی همیشه در ساخت گوشی‌هایش توجه زیادی به طراحی می‌کند و خلاقیتش را معمولا در این بخش به‌کار می‌برد. اواخر سال گذشته میلادی دستگاهی با نام V30 از این برند معرفی شد که از ویژگی‌های خاصی در طراحی بهره می‌برد. این مدل با یک نمایشگر کشیده در نسبت 18:9 همراه شده و سازنده از ترکیب شیشه و فلز در ساخت آن سود برده است. سخت‌افزار قدرتمند، پشتیبانی از کارت حافظه، دوربین دوگانه و صدای فوق‌العاده از جمله قابلیت‌های V30‌ به شمار می‌روند. جالب است بدانید که علاوه بر کسب گواهینامه IP68 (به‌معنی مقاومت دستگاه به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب)، ال‌جی V30 توانسته تا گواهینامه نظامی MIL-STD-810G compliant را نیز کسب کند که به موجب آن این گوشی می‌تواند در برخی شرایط سخت بدون مشکل به فعالیت خود ادامه دهد. نسل جدید این پرچمدار با نام V30s ThinQ معرفی شده و از ضخامت و وزن مناسبی نیز برخوردار بوده اما متاسفانه هم‌اکنون در بازار کشور نایاب است.

حدود قیمت: 7.900.000 تومان

وزن: 158 گرم

ضخامت: 7.3 میلی‌متر

هواوی آنر 10

این 8 گوشی باریک و سبک را از بازار بخرید (مهر ماه 97

آنر یکی از زیرشاخه‌های هواوی است که ابتدا تنها بازار میان‌رده‌ها را در اختیار داشت و محصولاتش را به‌صورت آنلاین به‌فروش می‌رساند؛ اما اکنون سری هم در سرها در آورده و پرچمداران قدرتمندی را معرفی می‌کند. یکی از همین گوشی‌های بالارده، آنر 10 نام دارد که با ظاهری زیبا و جذاب، طراحی به‌روز و بهره‌مندی از شیشه و فلز خودنمایی می‌کند. از جمله قابلیت‌های این مدل می‌توان به سخت‌افزار بسیار قدرتمند، دوربین دوگانه 26 و 16 مگاپیکسلی، استفاده از جک استاندارد هدفون، باتری با شارژدهی مطلوب و رنگ‌بندی جذاب اشاره کرد. جالب است بدانید که دوربین سلفی این مدل شامل یک سنسور 24 مگاپیکسلی می‌شود که نوید ثبت تصاویر با جزئیات بالا را می‌دهد. بد نیست بدانید که آنر 10 هواوی در حال حاضر یکی از ارزان‌ترین پرچمداران بازار است!

حدود قیمت: 6.000.000

وزن: 153 گرم

ضخامت: 7.7 میلی‌متر

وان‌پلاس 5T

این 8 گوشی باریک و سبک را از بازار بخرید (مهر ماه 97

وان‌پلاس یکی از متفاوت‌ترین کمپانی‌های سازنده دستگاه‌ّ‌های اندرویدی بوده که محصولاتش قاتل پرچمداران به‌حساب می‌آیند و خودش نیز به اپل چین معروف است! این برند سال گذشته دستگاه جدیدی با نام وان‌پلاس 5T را روانه بازار کرد تا بتواند دل خریداران را به‌دست آورد. این گوشی هوشمند از ظاهری کشیده سود برده و نمایشگرش با نسبت 18:9 در بدنه‌ای که از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده، جای گرفته است. از قابلیت‌های ویژه این مدل می‌شود به سخت‌افزار قدرتمند و حضور 8 گیگابایت رم در نسخه 128 گیگابایتی، دوربین دوگانه باکیفیت، شارژدهی مطلوب باتری و رابط کاربری متفاوت اشاره داشت. شاید شاخص‌ترین ویژگی وان‌پلاس 5T بهره‌مندی از فناوری شارژ سریع دش‌شارژ باشد که سرعت بالای شارژ شدن گوشی را تضمین خواهد کرد. نسل جدید این پرچمدار نیز معرفی شده اما متاسفانه در ایران نایاب است.

حدود قیمت: 7.600.000

وزن: 162 گرم

ضخامت: 7.3 میلی‌متر

هواوی P20 لایت

این 8 گوشی باریک و سبک را از بازار بخرید (مهر ماه 97

کمپانی هواوی معمولا بعد از معرفی پرچمداران جدیدش از یک نسخه لایت نیز پرده‌برداری می‌کند. محصولی که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به دستگاه‌های بالارده داشته اما باطن آن کاملا تداعی کننده یک میان‌رده است. P20 لایت دقیقا نسخه میان‌رده پرچمدار جدید این کمپانی چینی به‌شمار می‌رود. در ساخت این گوشی از ۳ ماده استفاده شده و ما شاهد دستگاهی هستیم که فریم فلزی داشته، بر روی نمای جلویی آن شیشه کشیده شده و قاب پشتی‌اش پلاستیکی است! با این حال در عین میان‌رده بودن، این گوشی کاملا از ترند این روزهای بازار پیروی می‌کند؛ به‌عنوان مثال با توجه به نسبت 19:9 نمایشگر، یک دستگاه کشیده و دراز به‌نظر می‌رسد و در قاب پشتی آن نیز دوربین دوگانه متفاوتی را می‌بینیم؛ بنابراین با دیدن این مدل در می‌یابید که با یک گوشی به‌روز و جدید رو‌به‌رو هستید. از دیگر ویژگی‌های بارز این مدل می‌توان به پردازنده کایرین 659 ساخته هواوی، ۴ گیگابایت رم، پشتیبانی از کارت حافظه، اندروید ۸ اوریو و تجهیز به جک استاندارد صدا اشاره کرد. لازم به‌ذکر است که این مدل در برخی بازارها با نام نوا 3e شناخته می‌شود.

حدود قیمت: 4.100.000

وزن: 145 گرم

ضخامت: 7.4 میلی‌متر

اپل آی‌فون X

این 8 گوشی باریک و سبک را از بازار بخرید (مهر ماه 97

جدیدترین پرچمدار اپل که آی‌فون 10 نام دارد و هنوز هم اکثر افراد آن را آی‌فون ایکس می‌نامند، گران‌ترین و سنگین‌ترین دستگاه پیشنهادی ما با توجه به شاخصی است که در نظر گرفته‌ایم. این مدل یکی از قدرتمندترین اسمارت‌فون‌های ساخته شده تا به امروز به حساب می‌آید و دلیل آن هماهنگی خوبی است که کوپرتینونشین‌ها میان سخت‌افزار و نرم‌افزار این مدل به‌وجود آورده‌اند. فریم فلزی، قاب شیشه‌ای، دوربین دوگانه و نمایشگر ناچ‌دار با نسبت 19.5:9 همگی نشان می‌دهند که با یک دستگاه خاص و منطبق بر نیاز روز بازار طرف هستیم. این مدل همچنین در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و کیفیت نمایشگرش زبان زد خاص و عام است. از دیگر قابلیت‌های ویژه آی‌فون 10 می‌توان به پشتیبانی از فیس‌آی‌دی اشاره کرد که به موجب آن قفل دستگاه با استفاده از سنسور تشخیص چهره باز خواهد شد. شما می‌توانید بررسی آی‌فون X را از این‌جا بخوانید.

حدود قیمت: 14.500.000 تومان (برای نسخه 64 گیگابایتی)

وزن: 174 گرم

ضخامت: 7.7 میلی‌متر

موتورولا موتو Z2 فورس

این 8 گوشی باریک و سبک را از بازار بخرید (مهر ماه 97

محصولات موتورولا کمتر در ایران شناخته شده‌اند و اکثر کاربران، گوشی‌های این برند را جز انتخاب‌های‌شان قرار نمی‌دهند. با این حال موتو زد 2 فورس آن‌قدر باریک است که اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند با چنین شاخصی را داشته باشید، نمی‌توانید چشم‌تان را از آن بردارید! این گوشی فوق‌العاده کمی پا به سن گذاشته اما همچنان در بازار کشور پیدا می‌شود. موتو زد 2 فورس از نمایشگر 5.5 اینچی با فناوری P-OLED بهره برده و رزولوشن QHD را ارایه می‌دهد. البته نسبت نمایشگر 16:9 بوده و خبری از ظاهر مدرن و دراز امروزی در آن نیست. بدنه این گوشی هوشمند از فلز ساخته شده و کیفیت ساخت آن به‌شدت بالاست. از دیگر قابلیت‌های موتو زد 2 فورس می‌توان به چیپست اسنپدراگون 835، دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی، 4 یا 6 گیگابایت رم و ماژولار بودن اشاره کرد.

حدود قیمت: 6.000.000 تومان

وزن: 143 گرم

ضخامت: 6.1 میلی‌متر!

شیائومی (Mi 5X (Mi A1

این 8 گوشی باریک و سبک را از بازار بخرید (مهر ماه 97

شیائومی در سال‌های اخیر نشان داده که برای به اوج رسیدن و خط و نشان‌ کشیدن برای بزرگان، نیازی نیست که سابقه‌ای طولانی در صنعت گوشی‌های هوشمند داشته باشید. این کمپانی سال گذشته از محصولی میان‌رده پرده برداشت که جز سبک بوده و صد البته در بازار ایران نیز یافت می‌شود. شیائومی Mi 5X که حتی با نام Mi A1 نیز شناخته می‌شود، از فریمی آلومینیومی بهره برده و به چیپست میان‌رده اسنپدراگون 625 کوالکام به همراه 4 گیگابایت رم نیز مجهز است. سازنده برای این گوشی خوش ساخت از دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی استفاده کرده تا آن را مطابق با ترند روز، به بازار فرستاده باشد. البته Mi 5X برای امروزی شدن، نمایشگر با نسبتا عریض را کم دارد و همچنان از نسبت قدیمی و سنتی 16:9 سود می‌برد.

حدود قیمت: 3.600.000 تومان

وزن: 165 گرم

ضخامت: 7.3 میلی‌متر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا