چین برای مذاکره با آمریکا شرط گذاشت


چین برای مذاکره با آمریکا شرط گذاشت

چین با این هشدار که تهدیدهای دونالد ترامپ برای وضع تعرفه بیشتر، مانع هر گونه مذاکره‌ای خواهد شد، چشم‌انداز راه حل کوتاه‌مدت برای جنگ تجاری با واشنگتن را از میان برد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این پاسخ که تنها پس از گذشت بیش از یک ساعت از وضع تعرفه‌های جدید آمریکا روی واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی داده شد بارزکننده عمق شکاف در اختلاف دو دولت است که به عقیده ناظران، بیش از اینکه اختلاف بر سر کسری در تجارت دوجانبه کالاها باشد، تمایل فزاینده آمریکا برای مهار رشد اقتصادی چین است.

ترامپ مکررا تهدید کرده است اگر چین بخواهد علیه دور جدید تعرفه‌های آمریکا تلافی کند، روی باقی واردات کالاهای چینی نیز تعرفه وضع خواهد کرد. از آنجا که چین اعلام کرده تلافی قطعی است، به نظر می‌رسد زمینه برای تشدید دوباره جنگ تجاری مهیا است. چین مذاکراتی را که برای هفته جاری برنامه ریزی شده بود لغو کرد و به تدابیر محرک برای پشتیبانی از اقتصادش متوسل شد.

طبق مطلبی که در خبرگزاری دولتی شینهوا منتشر شده، در برای مذاکرات تجاری همیشه باز است اما مذاکرات باید در فضای احترام دوجانبه صورت گیرد. مذاکرات نمی‌تواند تحت تهدید تعرفه‌ها برگزار شود.

موسسه اعتبارسنجی فیتچ ریتینگز در جدیدترین دورنمای جهانی اعلام کرد حق با هر طرف که باشد، شدت گرفتن جنگ لفظی راه را به سوی اقداماتی هموار می‌کند که به اقتصاد جهانی آسیب می‌زنند.

دور جدید تعرفه‌های آمریکا که از بامداد روز دوشنبه به وقت واشنگتن به اجرا درآمد، فهرستی از کالاهایی را هدف گرفت که از گوشت منجد تا قطعات تلویزیون را دربرمی‌گیرد. چین قرار است با اعمال تعرفه روی واردات ۶۰ میلیارد دلار کالای آمریکایی، تلافی کند و ترامپ تهدید کرده چنین اقدامی باعث وضع تعرفه‌های جدید روی واردات ۲۶۷ میلیارد دلار دیگر کالای چینی خواهد شد.

پکن با اعلام این تعرفه‌های تلافی جویانه، گفت این تعرفه ها از ۲۴ سپتامبر اجرایی خواهند شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اگر رییس جمهور آمریکا به تهدید خود عمل کند، در این صورت کل واردات چین به آمریکا هدف تعرفه‌های جدید قرار می‌گیرد و زنجیره تامین شرکتهای بین‌المللی مختل خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی