Entity Framework Core چیست و چه مزیت هایی دارد؟


Entity Framework Core چیست ؟ EF Core چه مزیت هایی دارد ؟  ORM چیست ؟ روش Code First چیست ؟ روش Database First چیست ؟ به چند روش می توانیم Entiry Framework Core را توسعه دهیم ؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید به هیچ عنوان این مقاله آموزشی را از دست ندهید. با ما در ادامه همراه شوید. Entity Framework Core چیست ؟ EntityFramework Core یک ORM  چند...

Entity Framework Core چیست ؟ EF Core چه مزیت هایی دارد ؟ ORM چیست ؟ روش Code First چیست ؟ روش Database First چیست ؟ به چند روش می توانیم Entiry Framework Core را توسعه دهیم ؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید به هیچ عنوان این مقاله آموزشی را از دست ندهید. با ما در ادامه همراه شوید.

Entity Framework Core چیست ؟

EntityFramework Core یک ORM چند سکویی (Cross Platform) هست که به ما این امکان را می دهد که بتوانیم با بانک های اطلاعاتی مختلف مثل SQL Server از طریق اشیاء NET. کار کنیم. این نسخه Entity Framework که بعد از Entity Framework 6 معرفی شد هم Open Sourse هست و هم Cross Platform و علاوه بر این سبک و قابل گسترش نیز هست خب حالا شاید این سوال برای شما پیش بیاد که ORM چیست ؟ در ادامه ی این مقاله با ORM یا (Object-Reletional Mapping) آشنا خواهید شد.

(Object-Reletionl Mapping)ORM چیست؟

ORM در واقع یک لایه مترجم بین زبان برنامه نویسی ما و پایگاه داده هست که این دو را به هم تبدیل می کند و به ما کمک میکند که بین زبان برنامه نویسی مون که سی شارپ هست و بانک اطلاعاتی مون که SQL Server هست ارتباط برقرار کنیم و تبادل اطلاعات داشته باشیم. و یکی از مهم ترین مزیت های ORM ها این هست که عملیات CRUD (Create-Read-Update-Delete) را به راحتی برای ما انجام می دهد. خب حالا در ادامه این مقاله با مزیت های Entity Framework Core آشنا خواهید شد.

مزیت های EntityFramework Core

آسان کردن تغییر بانک اطلاعاتی

وقتی شما با یک بانک اطلاعاتی مثل SQL کار می کنید و بعد از گذشت یک مدت میخواهید بانک اطلاعاتی تون را از SQL Server به مثلا SQLight تغییر بدید Entity Framework Core این کار را برای ما به راحتی انجام می دهد.

کوئری نویسی با استفاده از LINQ

با بهره گیری از Entity Framework می توانیم با استفاده از LINQ کوئری نویسی انجام دهیم. و با کوئری نویسی از طریق LINQ خطر حمله SQL Injection را تقریبا به صفر برسانیم.

OpenSourse بودن

از دیگر مزایای EntityFrameworkCore می توانیم به Open sourse بودن یا مجانی بودن آن اشاره کنیم و نسخه EF Core در GitHup قابل دسترسی است و همین ویژگی Open Sourse یا مجانی بودن یکی از تفاوت های Entity Framework Core با Entity Framework 6 هست.

چند سکویی بودن

یکی دیگر از مزیت های Entity Framework Core این است که چند سکویی هست و قابلیت اجرا روی Mac و Linux را داراست.

پشتیبانی از اکثر بانک های اطلاعاتی

Entity Framework Core نسبت Entiry Framework 6 از بانک های اطلاعاتی بیشتری پشتیبانی می کند و در نسخه Entity Framework Core پشتیبانی از بانک های اطلاعاتی NoSql هم افزوده شده است.

روش های توسعه Entity Framework Core

Entity Framework Core را می توانیم به دو روش توسعه دهیم:

روش Code – First روش Database – First

در ادامه این مقاله با این دو روش به صورت کامل آشنا خواهید شد.

روش Code First چیست ؟

در روش Code – First مطابق تصویری که برای شما قرار دادم به ازای هر جدول Database یک کلاس یا Model تعریف می کنیم و درنهایت این کلاس ها ، جداول دیتابیس را می سازند و Property های هر کلاس هم ستون های این جداول را تشکیل می دهند.

Entity Framework Core چیست و چه مزیت هایی دارد؟

روش Database First چیست ؟

در روش Database-First همانند تصویری که برای شما قرار دادم ، ما یک پایگاه داده آماده داریم و این پایگاه داده ما تبدیل میشه به کلاس Context و کلاس های Entity که همون مدل های ما هستند.

Entity Framework Core چیست و چه مزیت هایی دارد؟

منبع

Entity Framework Core چیست و چه مزیت هایی دارد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید