پنج ترفند برای تلفیق بازاریابی محتوا با سئو


پنج ترفند برای تلفیق بازاریابی محتوا با سئو

بازاریابی محتوا و سئو برای مدت‌ها دو مفهوم متمایز از یکدیگر بوده‌اند، ولی امسال می‌خواهیم با آنها بر سر یک میز بنشینیم. بیشتر از نیمی از پاسخ‌دهندگان ادعا می‌کنند که تولید محتوای تاثیرگذار یکی از اثربخش‌ترین تاکتیک‌های سئو است که آنها را در رسیدن به اهدافشان کمک کرده است. این بدان معنی است که اگر موفق به تولید محتوای مفید و هدفمند شوید، قطعا...

این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.

هرچند بازاریابی محتوا و سئو در فاکتورهای متعددی با یکدیگر تفاوت دارند، ولی بی‌ارتباط به یکدیگر نیستند. در دنیای امروزه، سئو و محتوا دو قطعه اساسی از یک پازل واحد هستند. برای آن که این دو قطعه را در کنار یکدیگر قرار دهید:

۱- محتوای اصیل و باکیفیت تولید کنید

از دیدگاه سئو، محتوای اصیل و جذاب می‌تواند شما را از سایر رقبایتان متمایز کند. محتوا شاخصی در اختیار موتورهای جستجو قرار می‌دهد که هیچ چیز دیگری نمی‌تواند. با تحقیق روی واژه‌های کلیدی (که در حال حاضر یکی از مهارت‌های حیاتی برای بازاریابی دیجیتال است) و اجرای برنامه‌های بازاریابی می‌توانید روی ایجاد استراتژی‌های تولید محتوای منحصربه‌فرد تمرکز کنید.

پیش از تولید محتوا از خودتان بپرسید که آیا این محتوا می‌تواند با الهام‌بخشی به افراد، توجه آنها را برای زمانی بیشتر از یک دقیقه به خود جلب کند؟

۲- بازاریان محتوا و تیم سئو باید با یکدیگر همکاری کنند

تیم سئو باید بلافاصله پس از اینکه تصمیم به تولید محتوا گرفته شد، وارد عمل شود. فرایند سئو تنها در واژه‌های کلیدی خلاصه نمی‌شود و تولید محتوا فرایندی فراتر از تولید انواع مختلف محتوای آنلاین پیرامون انبوهی از واژه‌های کلیدی است.

درصورتی که داده‌های مربوط به سئو و بازاریابی محتوا در کنار یکدیگر بازبینی شوند، می‌توان به‌سادگی تشخیص داد که آیا سئو، آیا محتوا و آیا تلفیق این دو با یکدیگر بهترین عملکرد را داشته است؟

۳- محتوای طولانی تولید کنید

این روزها موتورهای جستجو مانند انسان‌ها به محتوای طولانی و عمیقی علاقه‌مند هستند که یک راه‌حل ساده و واقعی برای مشکلات ارائه می‌کنند.

بازاریابی محتوا شما را قادر می‌سازد تا ورای پاراگراف‌های کوتاه را ببینید. با تولید مقالات، وبلاگ‌ها و راهنماهای طولانی می‌توانید واژه‌های کلیدی مرتبط بیشتری در دل محتوای خود بگنجانید. این به معنای همکاری سئو و بازاریابی محتوا است.

۴- میزان دستیابی واژه‌های کلیدی به اهدافشان را نظارت کنید

پس از آن که لیستی از واژه‌ها و عبارات کلیدی مرتبط با محتوای خود تولید کرده و در محتوای خود از آنها استفاده کردید، اکنون باید عملکرد آنها را بسنجید. انتظارات عجیب و غریبی نداشته باشید. برای آن که یک تغییر اساسی در نتایج موتورهای جستجو ببینید، به زمان نیاز دارید.

همچنین رقابت روی برخی از واژه‌های کلیدی بسیار بی‌رحمانه است. بازاریابان باید بدانند که هیچ ضمانتی برای موفقیت وجود ندارد، ولی قطعا سرمایه‌گذاری روی استراتژی‌های هدفمند تولید محتوا و سئو در بلندمدت به سود کسب‌وکارها خواهد بود.

۵- در انتخاب عناوین زیرک باشید

عنوان محتوای شما باید هم برای انسان‌ها و هم برای بستر وب جذاب باشد. این عنوان باید بتواند مخاطبان خود را متقاعد به کلیک کند، ولی رسیدن به این مهارت چندان ساده نیست.

از طرف دیگر عنوان محتوای شما باید برای موتورهای جستجو قابل‌رویت باشد تا کاربران بتوانند روی آنها کلیک کنند. بدین منظور سعی کنید روی فاکتورهایی مانند طول عنوان و شمار کاراکترهای آن دقت داشته باشید.

در نهایت به‌صورت خلاصه می‌توان گفت که هر چند سئو و بازاریابی محتوا دو مفهوم متمایز بوده و هر کدام نیازمند مهارت‌ها و دانش ویژه‌ای هستند، ولی موفقیت در هر کدام از آنها وابسته به دیگری است.

اگر شما به دنبال یافتن راهی هستید تا در مدت زمان کوتاهی به قله‌های گوگل برسید، می‌توانید از خدمات اداره بازرگانی ایسنا بهره ببرید.

اداره بازرگانی ایسنا آمادگی دارد در زمینه‌های سئو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، بازاریابی دیجیتال به شرکت‌ها و برندهای ایرانی مشاوره و خدمات تضمینی ارایه دهد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۸۳۶۳۱ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان