شیراز پارازیت ندارد


سهرابی با یادآوری اینکه 18 پایگاه در شیراز سطح تشعشعات الکترومغناطیسی و رادیویی را اندازه‌گیری می‌کند؛ گفت: شیراز و تهران تنها کلانشهرهای بهره‌مند از این نوع فناوری است.

‌مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس تصریح کرد که ارزیابی‌ها نشان دهنده خطرناک بودن تشعشعات رادیویی موجود در شیراز نیست.

‌به گزارش ایسنا‌، مهرداد سهرابی سه شنبه 3 مهر در جمع خبرنگاران، با اشاره به جمع آوری و تحلیل داده‌های مربوط به سنجش امواج رادیویی و پارازیت در شیراز، گفت: این داده‌ها نشان می دهد میزان امواج رادیویی موجود در هیچ نقطه‌ای از شیراز حتی نزدیک به سطح خطرناک هم نیست.

او تصریح کرد: در گذشته این اطلاعات محرمانه بود اما برای شفاف‌ سازی، هم‌اکنون نتایج اندازه‌گیری حد تشعشعات رادیویی در اختیار عموم قرار دارد .

سهرابی با یادآوری اینکه ۱۸ پایگاه در شیراز سطح تشعشعات الکترومغناطیسی و رادیویی را اندازه‌گیری می‌کند؛ گفت: شیراز و تهران تنها کلانشهرهای بهره‌مند از این نوع فناوری است.

او یادآور شد: اندازه‌گیری‌های انجام شده نشان از اعداد بین یک تا ۷ ولت بر متر است که حتی نزدیک به میزان خطرناک ۲۸ ولت بر متر هم نیست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس همچنین با بیان اینکه ایجاد و توسعه دفاتر پیشخوان خدمات یکی از موضوعات اصلی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است، افزود: با ایجاد کارگروه استانی دفاتر خدمات پیشخوان دولت و بخش عمومی غیر دولتی، آمایش در چارچوب نیازمندی‌های فارس به توسعه دفاتر در حال اجراست.

سهرابی با اعلام این خبر که پس از آمایش استانی در نقاط مورد نیاز به دفاتر خدمات ارتباطی فراخوان به طور موردی اعلام خواهد شد، تاکید کرد که متقاضیان دارای شرایط لازم برای ایجاد و توسعه دفاتر پیشخوان باشند.

وی داد: دارندگان پروانه دفاتر خدمات ارتباطی از این پس می‌توانند برای تمدید پروانه، جابجایی مکان دفتر و یا انتقال پروانه با مراجعه به دبیر خانه کارگروه استانی و ادارات پست شهرستان‌ها اقدام کنند‌.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس با اشاره به ارزیابی از دفاتر خدمات پیشخوان، خاطرنشان کرد: از این پس اگر طی ارزیابی سه ساله دفاتر خدمات پیشخوان تنزل رتبه داشته باشند و امتیاز کمتر از ۱۰۰ دریافت کنند، امکان لغو پروانه دفتر پیشخوان وجود دارد.

سهرابی با اشاره به فعالیت ۵۱۴ دفتر خدمات پیشخوان دولتی و ۵۴۰ دفتر ICT روستایی در استان، گفت: تعداد دفاتر پیشخوان در سطح فارس بیش از حد نیاز است اما این امکان وجود دارد که در بعضی نقاط تناسب تراکم جمعیت و تعداد دفاتر وجود نداشته باشد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان