چهار گامی که به شهادت ختم می شود!


چهار گامی که به شهادت ختم می شود!

استاد حوزه با بیان اینکه شهادت نصیب کسانی شد که افتخار معیت با معصوم را یافتند، گفت: امتیاز شهدا در چهار گام شان بود، من و شما هم اگر اهل این چهار گام باشیم ان شاء الله به شهدا ملحق می شویم.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: متن ذیل سخنانی کوتاه از حجت الاسلام «ماندگاری» با عنوان «چهار گامی که به شهادت ختم می شود!»، است:

شهدا برگزیدگانی اند از غیرمعصومان(ع) هرچند همه معصومان(ع) هم شهید شده اند، اما شهادت نصیب کسانی شد که افتخار معیت با معصوم را یافتند چنان که خداوند در آیه 69 سوره مبارکه نساء می فرماید: «فَأُولئِکَ مَعَ الَّذینَ أَنْعَمَ اللّهُ عَلَیْهِمْ مِنَ النَّبِیِّینَ وَ الصِّدِّیقینَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصّالِحینَ وَ حَسُنَ أُولئِکَ رَفیقاً».

امتیاز شهدا در چهار گام شان بود؛ گام اول اینکه خواستند با معصومان(ع) باشند «فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لاَ مَعَ غَیْرِکُمْ» خیلی ها می گویند می خواهیم اما لوازم خواستن را جدی نمی گیرند، شهدا خواستند و امام راحل آمد و آنها را عاشق معیت و همراهی با معصوم(ع) کرد.

گام دوم آنکه شهدا دانستند که چگونه باید همراه معصوم(ع) باشند، ولایت مداری طریق رسیدن به معصومان(ع) و تکلیف مداری طریق رسیدن به ولایت است.

شهدا بعد از خواستن و دانستن، به تکلیف شان عمل کردند؛ اگر ما هم به تکلیفی که ولایت برای مان مشخص می کند، عمل کنیم عاقبت مان ختم به شهادت می شود.

شهدا هزینه کردند، برخی دوست دارند به تکلیف شان عمل کنند اما هزینه نیستند، خرج کنند، شهدا نه آبرو و عزیزان شان بلکه جان شان را هم فدا کردند.

من و شما هم اگر اهل این چهار گام باشیم ان شاء الله به شهدا ملحق می شویم: خواستن برای بندگی، دانستن از طریق بندگی، حرکت کردن در مسیر بندگی و هزینه کردن در مسیر بندگی و ولایت؛ این ویژگی را خداوند نوش جان شهدا کرده که «أَحیاءٌ وَلکِن لا تَشعُرونَ» و «أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» اند.

خدایا مرگ ما را هم شهادت در راه خودت قرار بده.

گفتنی است، علاقمندان برای دریافت فایل صوتی این سخنان می توانند به اینجا مراجعه کنند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر