السیسی: نواقص سازمان ملل بر اعتبارش سایه افکنده است


السیسی: نواقص سازمان ملل بر اعتبارش سایه افکنده است

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد این سازمان با نواقصی رو به رو است که بر اعتبار آن سایه افکنده است.

السیسی: نواقص سازمان ملل بر اعتبارش سایه افکنده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون الجزیره، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد جامعه جهانی از فراهم آوردن راه حلی عادلانه برای مساله فلسطین عاجز بوده است.

عبدالفتاح السیسی گفت: باید اذعان کنیم که سازمان ملل متحد با نواقصی رو به رو است که بر اعتبار این سازمان سایه افکنده است. کشور‌های در حال توسعه نمی‌توانند در یک سامانه بین المللی که قانون و مبانی والا بر آن حاکم نباشد زندگی کنند. در صورتی که دولت ملت در معرض نابودی باشد نمی‌توان سخن از فعال سازی یک نظام بین المللی گفت.»

وی در ادامه بیان کرد: «منطقه عربی یکی از مناطقی است که بیش از هر جای دیگری در معرض نابودی کشور‌های ملی است. هیچ راه برون رفتی برای بحران سوریه و فاجعه یمن مگر از طریق حفظ دولت ملی وجود ندارد.»

السیسی همچنین تاکید کرد مساله فلسطین دلیلی است بر آنکه نظام بین الملل از فراهم آوردن یک راه حل عادلانه عاجز بوده است.

رئیس جمهور مصر گفت: «مطلوب آن است که اراده‌ای سیاسی برای از سرگیری مذاکرات سازش وجود داشته باشد و بار دیگر تکرار می‌کنم که دست اعراب برای دستیابی به صلح دراز است.»

وی افزود اصلاح سامانه اقتصادی و مالی جهان مساله‌ای است که نمی‌توان آن را به تعویق انداخت.

انتهای پیام/

سخنان رئیس جمهور مصر در مجمع عمومی سازمان ملل

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید