موزه هلند به تهران آمد


موزه هلند به تهران آمد

جبرئیل نوکنده، مدیر کل موزه ملی ایران با اعلام این خبر افزود: این اشیای تاریخی یکشنبه اول مهر از کشور هلند همراه با کارشناسان موزه درنتس به فرودگاه امام خمینی (ره) وارد و تحت حفاظت ویژه به موزه ملی ایران منتقل شد. او با بیان اینکه پس از پایان چیدمان آثار، نمایشگاه آن سه شنبه 10 مهر با حضور مقامات عالی رتبه دو کشور افتتاح می شود، افزود: آثار این...

۳۳۱ شیء تاریخی موزه درنتس برای ۶ ماه در قالب برپایی نمایشگاه «باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس» به موزه ملی ایران رسید.

جبرئیل نوکنده، مدیر کل موزه ملی ایران با اعلام این خبر افزود: این اشیای تاریخی یکشنبه اول مهر از کشور هلند همراه با کارشناسان موزه درنتس به فرودگاه امام خمینی (ره) وارد و تحت حفاظت ویژه به موزه ملی ایران منتقل شد.

او با بیان اینکه پس از پایان چیدمان آثار، نمایشگاه آن سه شنبه ۱۰ مهر با حضور مقامات عالی رتبه دو کشور افتتاح می شود، افزود: آثار این نمایشگاه شامل ۳۳۱ ظرف سفالین و فلزی، ابزار سنگی، زیورآلات، مومیایی طبیعی انسان، تابلو نقاشی، سفال و آثار دیگر است که در سه بخش باستان شناسی، سفال و نقاشی های قرون ۱۹ و ۲۰ هلند به نمایش درمی آید.

پیش از این ایران در قالب نمایشگاه «ایران: مهد تمدن» از ۲۶ خرداد، ۱۹۶ شیء تاریخی از موزه ملی ایران از ۶۰ مکان باستانی کشور را به مدت پنج ماه به هلند فرستاد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج