پیشکسوتان دفاع مقدس در ضیافت مجتمع خلیج فارس/ 110 بازنشسته تجلیل شدند


پیشکسوتان دفاع مقدس در ضیافت مجتمع خلیج فارس/ 110 بازنشسته تجلیل شدند

کانون خبرنگاران نبأ ــ مراسم ضیافت شام پیشکسوتان دفاع مقدس نیروهای سپاه، آجا و ناجا مقیم بندر بوشهر از سوی اداره کل تأمین اجتماعی نیروهای مسلح در محل مجتمع فرهنگی و تفریحی خلیج فارس منطقه 2 کوی شغاب مرکز استان برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در این ضیافت خانوادگی در شامگاه 3 مهرماه که بیش از 400 نفر از خانواده‌های پیشکسوتان دفاع مقدس و فرماندهان لشکری استانی حضور داشتند؛ از 110 نفر بازنشسته نیروهای مسلح در محل مجتمع فرهنگی و تفریحی خلیج فارس منطقه 2 کوی شغاب شهر بوشهر تجلیل به عمل آمد.

سرهنگ عباس ثابت مقدم، نماینده وزیر دفاع و مدیرکل تامین اجتماعی نیروهای مسلح استان بوشهر در این آئین اظهار کرد: دوران هشت ساله دفاع مشروع امت سلحشور و ولایتمدار ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت، غیرت و شرف این مرز و بوم به مثابه یکی از حساس ترین و بارزترین برهه‌های حیات راستین این ملت و به خصوص مرزداران غیور کرانه خلیج فارس همچون نگینی تابناک تا همیشه زمان بر تارک تاریخ حماسه و ایثار می‌درخشد.

ایستادگی ملت ایران در برابر متجاوزان با روح وحدت و ایمان

نماینده وزیر دفاع افزود: دفاع امت اسلامی ایران برخاسته از روح وحدت و ایمان در برابر تجاوز همه جانبه دشمنان، فروزان خواهد بود.

ساخت سامانه‌های دفاعی؛ نماد توانمندی و شعار «ما می‌توانیم»

ثابت مقدم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) فرمودند «دشمن ملت ایران بداند، ملتی که هشت سال دفاع مقدس را با آن شجاعت و شهامت پیش برده است، این ملت یک قدم از شعارهای اسلامی عقب نخواهد نشست»، بیان کرد: ساخت سامانه‌های دفاعی را به دست متخصصی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نماد توانمندی و شعار «ما می‌توانیم» است.

خداباوری رزمندگان ایرانی موجب ناکامی رژیم بعث عراق در صحنه جهانی

سردار علی رزمجو، عضو شورای فرهنگ عمومی و فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در این مراسم یاد وزیران دفاع کشور شهیدان دکتر مصطفی چمران، امیر سرتیپ سیدموسی نامجوی و امیر سرلشکر خلبان جواد فکوری را گرامی داشت و گفت: خداباوری، اطاعت از اوامر رهبری و ازخودگذشتگی رزمندگان انقلابی و حضور یکپارچه نیروهای مسلح کشورمان موجب ناکامی رژیم بعث عراق و ضعیف شدن قدرت‌های آن‌ها در صحنه جهانی شد.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس موجب مشارکت همگانی اقشار مختلف مردم تحت فرماندهی کل قوا شد که یک آرایش تاکتیکی ب‌ نظیر در دنیا ماندگار شد، افزود: این جنگ فرصتی را تعیین کرد که مجاهدتی را که توسط مردم ولایتمدار و انقلابی ایران در تاریخ اسلام برای دفاع از انقلاب اسلامی انجام شد، رقم زند.

خصوصیات نیروهای مسلح کشور در دوران دفاع مقدس

وی با ابراز اینکه شخصیت رفتاری و اجتماعی امام و مقام معظم رهبری همواره رفتاری مهربان و محبت‌آمیز است که این مدل سبک رفتاری اجتماعی همان سبک اخلاق نبوی است، اظهار کرد: خانواده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همانند صحابه و اصحاب پیامبر اسلام(ص) نسبت به هم عشق می‌ورزند و در دوران دفاع مقدس نیز نیروهای مسلح کشور در کنار مردم ایران در راه ولایتمداری، دفاع از ارزش‌های معنوی، عشق به شهادت در راه خدا، خدمت و جهاد فی سبیل الله همگام بودند و همواره این مسیر زیر سایه رهبری استمرار دارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه اکنون نیروهای مسلح کشور کانون عرفان، محبت الهی و شوق به شهادت است، عنوان کرد: تشابه قیام حضرت امام حسین(ع) و یارانش و حکومت حضرت امام راحل و رزمندگانش برای دفاع از حریم ارزش‌ها و حفظ مکتب اسلام برپا شده است و این آرمان را در جهان اسلام به ثبت رساندند.

اکران رسوایی کاخ‌های زور و ظلم با قیام حسینی و انقلاب خمینی

رزمجو ادامه داد: قیام حسینی و انقلاب خمینی برای رسوایی کاخ‌های زور، ظلم و ستم بود.

بانوان ایرانی؛ غافله سالار زینبی کانون خانواده

وی حضور و پایداری و شکیبایی زنان در تاریخ انقلاب و دوران دفاع مقدس را به عنوان بهترین جلوه از مدیریت کردن خانواده خواند و گفت: بانوان انقلابی ایران غافله سالار زینبی در کانون خانواده و سطح جامعه هستند.

یکپارچگی و اعتقادات دینی ملت ایران؛ موجب شکست استکبار

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر تصریح کرد: اکنون که عمر چهل سالگی انقلاب اسلامی را سپری می‌کنیم این انقلاب مقتدرتر و استوارتر از گذشته شده است و حضور فرهنگی، جهادی و حماسی در منطقه و جهان دارد و همین یکپارچگی، اعتقادات دینی و حضور حماسی ملت ایران کمر استکبار را شکسته است.

حماسه‌آفرینی نیروهای مسلح ایران؛ مدال افتخار تاریخ

رزمجو افزود: حماسه‌آفرینی زمینی، هوایی و دریایی نیروهای مسلح ایران طی هشت سال دفاع مقدس در تاریخ جهان ثبت و ماندگار شد و این سند تاریخی مدال افتخار شما نیروهای مسلح و خانواده های شما و سایر مردم و رزمندگان اسلام است.

مرثیه‌سرایی حضرت زینب کبری‌(س)

گفتنی است، در پایان نماهنگ «ضرب شصت» با موضوع دفاع مرزداران خلیج فارس پخش و اکران شد و سپس محمد(امیر) گوهرشناس، نوحه‌خوان حضرت سیدالشهدا(ع) به مرثیه‌سرایی در وصف حضرت زینب کبری(س) پرداخت و حاضرین عزاداری کردند.

برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی نیروهای مسلح

یادآور می‌شود: همایش پیادروی پیشکسوتان نیروهای مسلح استان بوشهر صبح پنجشنبه، 5 مهرماه از مقابل درب ستاد منطقه دوم نیروی دریایی ارتش تا آستان امامزاده عبدالمهیمن(ع) منطقه 2 کوی امامزاده این شهر برگزار می‌شود.

حامد فکوری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی