جاذبه‌های دیدنی شهر زیبا و تاریخی بابل+ عکس


جاذبه‌های دیدنی شهر زیبا و تاریخی بابل+ عکس

شهرستان بابل که در فاصله 15 کیلومتری جنوب دریای خزر و در 10 کیلومتری رشته‌ کوه البرز قرار گرفته است.

اتاق خبر 24:

یکی از شهر های بزرگ و البته زیبای استان سرسبز مازندران، شهرستان بابل نام دارد. شهر بهار نارنج که بعد از رشت پرجمعیت ترین شهر شمال ایران و یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری و توریستی کشور است، مقصد سفر امروز ماست. شهر تاریخی بابل نیز دارای جاذبه های دیدنی و اماکن گردشگری بسیاری است.

جاذبه‌های دیدنی شهر زیبا و تاریخی بابل+ عکس

شهرستان بابل که در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب دریای خزر و در ۱۰ کیلومتری رشته‌ کوه البرز قرار گرفته است، علاوه بر جاذبه های طبیعی بسیار، دارای تاریخی غنی می باشد که این دو ویژگی در کنار هم، این شهر را به یکی از پر طرفدار ترین شهر های شمالی برای گردشگران، تبدیل کرده است.آب گرم ازرود که یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی شهرستان بابل است در روستای آری، با ۳۳ کیلومتر فاصله از جنوب شرقی بابل، واقع شده است. این جاذبه طبیعی که خواص درمانی بسیاری دارد، در بین یک دره‌ زیبای جنگلی و با قرارگیری در مجاورت رودخانه ای خروشان، دارای مناظر فوق العاده دیدنی می باشد و هموارده گردشگران و طبیعت دوستان را گرد خود جمع می کند. از نکات جالب در مورد این پدیده‌ طبیعی، رنگ فیروزه ای آن است که از اعماق زمین می جوشد و استخری کوچک را تشکیل داده است. این آب گرم می تواند به دلیل داشتن ترکیبات گوگردی، برای بیماران مبتلا به عارضه های پوستی، روماتیسم و درد مفاصل بسیار مفید و ارزشمند باشد. اما جالب تر آن است که گذشتگان اعتقاد داشتند که این آب مقدس است.

جاذبه‌های دیدنی شهر زیبا و تاریخی بابل+ عکس

در فاصله ۳۲ کیلومتری از جنوب غربی شهرستان بابل، یکی دیگر از جاذبه های طبیعی دوست داشتنی که به سد شیاده شهرت یافته است، با دارا بودن طبیعت حیرت انگیز و مناظر چشم نوازش از زیباترین دیدنی های استان مازندران است و همواره مورد توجه طبیعتگردان و گردشگران می باشد. این جاذبه محبوب روی رودخانه چلیم از سرشاخه های بابلرود در روستای شیاده و در بخش بندپی غربی بابل واقع شده است. اهمیت این منطقه نیز به دلیل وجود سقا تالار شیاده که به اواخر دوران حکومت قاجار تعلق دارد، بسیار زیاد است بهگونه ای که در ایام تعطیلات شمار گردشگران این جاذبه طبیعی به دوهزار نفر می رشد.

عمارتی تاریخی، باشکوه و مجلل به نام کاخ سلطنتی بابل که در جنوب شهرستان بابل و درون باغی زیبا و باصفا که به دوره پهلوی تعلق دارد و در حال حاظر محل دانشگاه پزشکی استان مازندران است. از دو طبقه تشکیل شده و شامل اتاق های و سالن های زیادی می باشد. گچبری های زیبا و هنرمندانه از خصوصیات قابل توجه تزئینات خیره کننده آن محسوب می گردد. بیشترین مصالح به کار رفته در این کاخ مجلل سنگ است و تزئینات انجام شده در نمای بیرونی و داخلی آن بی نظیر است به گونه ای که کمترعمارتهای مشابه را می توان همانند آن یافت.

جاذبه‌های دیدنی شهر زیبا و تاریخی بابل+ عکس

روستایی کهن و تاریخی به نام دیوا عمران در بخش بندپی شهرستان بابل واقع شده است که اقامتگاه دو طایفه به نام های عمران و ملک شاه از طایفه های ساکن بندپی است. از نکات جالب توجه در این روستا وجود تکیه ای قدیمی با معماری قاجاری قرار دارد که قدمت آن به حدود ۱۲۰ سال قبل برکی گردد. بارگاه مطهر امامزاده قاسم (ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع)، یکی از اماکن مذهبی در شهرستان بابل به شمار می آید که در محله آستانه‌ بابل واقع شده است. شاهکار هنر ایرانیان در ادوار بسیار دور را می توان در درب ورودی و صندوقی چوبی بسیار نفیس این بارگاه مطهر مشاهده کرد که بسیار ارزشمند است.

جاذبه‌های دیدنی شهر زیبا و تاریخی بابل+ عکس

علاوه بر همه آنچه گفته شد، روستای گریوده، روستای ابوالحسن کلا، روستای شیخ موسی، روستای شیاده، روستای آری، مسجد چهارسوق، مسجد جامع بابل، مسجد کاظم بیک، آبشار شی‌الیم، جنگل ویوج، جنگل شیاده، جنگل نارنجلو، جنگل لفور، آبشار درازکش، حمام صبوری، گنبد سرست و قلعه کتی ابوالحسن کلا، جنگل بابلکنار، دریاچه کامیکلا و آبشار کیمون فقط بخشی از جاذبه های دیدنی این شهر زیبا و تاریخی است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403