بیش از سه میلیارد ریال برای بازسازی کانال روانسر اختصاص یافت


بیش از سه میلیارد ریال برای بازسازی کانال روانسر اختصاص یافت

کرمانشاه - ایرنا - مدیر امور منابع آب منطقه اورامانات گفت: برای ترمیم و بازسازی کانال آب کشاورزی روانسر سه میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا ، ایوب ذائبی روز چهارشنبه در جریان بازدید فرماندار روانسر از اجرای این طرح افزود: طول این کانال 17 کیلومتر است که بخش هایی از دیواره آن به علت رعایت نکردن حریم قانونی کانال ، شخم زدن جاده دسترسی و تردد ماشین آلات سنگین با بار نامتعارف تخریب شده و این اعتبار برای بازسازی و مرمت بخش هایی از دیواره کانال و تعمیر دریچه های فلزی آن اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: کانال سمت چپ روانسر از سراب روانسر تغذیه و یک هزار و 800 هکتار از زمین های کشاورزی 11 روستای کلاه کبود ، خرم آباد علیا ، خرم آباد سفلی ، ده ساده ، زرین چقا ، حسن آباد ، حسین آباد ، تپه رش ، شالی آباد ، تپه کوئیک و تپه لری را آبیاری می کند.
مدیر امور آب منطقه ای شهرستان های اورامانات اضافه کرد: چهار هزار هکتار از اراضی روستاهای پایین دست روانسر از سراب این شهر و از طریق کانال خشکه رود ، کانال سمت چپ ، کانال سمت راست ، کانال جابری و مسیر رودخانه آبیاری می شود.
فرماندار روانسر نیز توسعه بخش کشاورزی این شهرستان را یکی از زمینه های اصلی در جهت توسعه پایدار و اشتغال زایی دانست و گفت: روانسر ظرفیت های عظیمی در بخش کشاورزی دارد.
حسین ویسمرادی با تأکید بر تقویت بخش کشاورزی روانسر تصریح کرد: خاک حاصلخیز، منابع آبی، دانش کشاورزی و بسترهای لازم برای رونق کشاورزی در شهرستان فراهم است و باید این بخش هرچه بیشتر تقویت شود.
وی اظهار داشت: دستگاه های متولی برای بهره وری بهینه از منابع آبی و تقویت بخش کشاورزی باید از هیچ کوششی دریغ نکنند.
فرماندار روانسر تاکید کرد: روستائیان و کشاورزان نیز باید با ایجاد تعاونی و تشکل های بهره برداری از منابع آبی در راستای توزیع و مصرف بهینه آب نهادهای متولی را کمک کنند.
شهرستان روانسر دارای 64 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این مقدار 16 هزار هکتار آبی و مابقی دیم است.
میزان تولیدات کشاورزی سالانه شهرستان روانسر 295 هزار و 321 تن است که در این میان محصولات زراعی با تولید 254 هزار و 561 تن در سال بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
7455/3033

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره فوق جذاب الهه جعفری بازیگر سریال نوروز رنگی بیرون سریال + بیوگرافی و عکس های زیبا