جان بولتون به ایران: اگر با ما در بیافتید جهنم را می‌بینید


جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه گفت که عملکرد ایالات متحده در مورد تحریم‌های ایران «محکم و تهاجمی خواهد بود» و واشنگتن «اجازه نخواهد داد اتحادیه اروپا یا هرکس دیگری این تحریم‌ها را تضعیف کند.» به گزارش یورونیوز، بولتون که در...

جان بولتون به ایران: اگر با ما در بیافتید جهنم را می‌بینید

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه گفت که عملکرد ایالات متحده در مورد تحریم‌های ایران «محکم و تهاجمی خواهد بود» و واشنگتن «اجازه نخواهد داد اتحادیه اروپا یا هرکس دیگری این تحریم‌ها را تضعیف کند.»

به گزارش یورونیوز، بولتون که در نیویورک و درحاشیه اجلاس سالانه سازمان ملل سخن می گفت اعلام کرد: « ... سران تهران ما را شیطان بزرگ و ارباب جهنم می‌خوانند، پس حرف مرا جدی خواهند گرفت که می‌گویم اگر با ما، شرکا و یا متحدان‌مان در بیافتید، اگر به شهروندان ما آسیب بزنید یا همچنان دروغ بگویید، نارو بزنید و تقلب کنید آن وقت جهنم را خواهید دید.»

این در حالی است که روز گذشته نمایندگان چین، روسیه، بریتانیا، فرانسه و ایران به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافقی را برای ایجاد یک «سازوکار ویژه» امضا کردند؛ سازوکاری که بناست با ایجاد کانال‌هایی قانونی برای انتقال پول صادرات (به ویژه نفتی) ایران تحریم‌های ایالات متحده را کم اثر کند.

جان بولتون که اتحادیه اروپا را «در حرف قوی و در عمل ضعیف» خوانده بود افزود: «ما ایجاد این سازوکار ویژه را زیر نظر داریم، سازوکاری که هنوز در کار نیست و تاریخ راه‌اندازی آن هم مشخص نشده است. اجازه نمی‌دهیم اروپا یا هیچکس دیگری تحریم‌های ما را دور بزند.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفت ایالات متحده انتظار دارد مشتریان نفت ایران خرید نفت از این کشور را تا موعد آغاز تحریم نفتی آمریکا علیه ایران یعنی ۴ نوامبر قطع کنند.

وی همچنین به بانک‌ها و موسسات مالی جهانی نیز در مورد همکاری با ایران هشدار داد. جان بولتون گفت: «بانک‌ها و موسساتی که خدمات انتقال وجه نظیر سوئیفت ارائه می‌دهند باید به دقت مراقب داد و ستد با ایران باشند و از خود بپرسند آیا ارزشش را دارد یا نه؟»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته