10 فیلم برتر «جنیفر لارنس» که حتما باید ببینید!


10 فیلم برتر «جنیفر لارنس» که حتما باید ببینید!

رسانه کلیک – جنیفر لارنس بازیگری آمریکایی است که تاکنون موفق به دریافت جوایز بسیاری از قبیل اسکار، گلدن گلوب و بفتا شده است. در ادامه این مطلب به معرفی 10 تا از بهترین فیلم های جنیفر لارنس می پردازیم. 1- زمستان استخوان سوز، 2010 تا سال 2009 به جز هواداران پر و پا قرص […] نوشته 10 فیلم برتر «جنیفر لارنس» که حتما باید ببینید! اولین بار در رسانه...

رسانه کلیک – جنیفر لارنس بازیگری آمریکایی است که تاکنون موفق به دریافت جوایز بسیاری از قبیل اسکار، گلدن گلوب و بفتا شده است. در ادامه این مطلب به معرفی 10 تا از بهترین فیلم های جنیفر لارنس می پردازیم.

1- زمستان استخوان سوز، 2010

10 فیلم برتر «جنیفر لارنس» که حتما باید ببینید!

10 فیلم برتر «جنیفر لارنس» که حتما باید ببینید!

تا سال 2009 به جز هواداران پر و پا قرص شوی بیل انگوال کسی جنیفر لارنس جوان را نمی شناخت، اما در سال 2010 و با پخش فیلم زمستان استخوان سوز این روال به کلی تغییر کرد! این فیلم به نویسندگی و کارگردانی دبرا گرانیک، مشقت های دختر نوجوانی (با بازی لارنس) را به تصویر کشیده که در مسیری خطرناک، در جست و جوی پدر گم شده اش است تا از اخراج مادر ناتوان و خواهر و برادرهای کوچک ترش از خانه محقرشان در کوهستان اوزارک، جلوگیری کند. این فیلم بدون تردید بسیار غم انگیز است، اما نقش آفرینی لارنس تا انتها امید را در تماشاچی زنده نگه می دارد.

جنیفر لارنس برای نقش آفرینی در این فیلم کاندید دریافت جایزه اسکار بوده است. به عقیده منتقدان زمستان استخوان سوز فیلمی فوق العاده با نقش آفرینی های طبیعی و هوشمندانه است. این فیلم بدون تردید یکی از بهترین فیلم های جنیفر لارنس به شمار می رود.

2- حقه بازی آمریکایی، 2013

10 فیلم برتر «جنیفر لارنس» که حتما باید ببینید!

10 فیلم برتر «جنیفر لارنس» که حتما باید ببینید!

استفاده بیش از اندازه از کلاه گیس و ابزاری از این دست معمولا تلاش مصنوعی یک بازیگر (یا مجموعا یک فیلم) را در راستای فروش خوب فیلم لو می دهد و فیلم حقه بازی آمریکایی به کارگردانی دیوید او.راسل سرشار از این عناصر است؛ اما خوشبختانه تمام ابزار ها تنها به ظاهر فیلم تعلق داشته و خود فیلم یک شاهکار به حساب می آید. این فیلم داستان هایی از دهه 70 میلادی و ماموریت گمراه کننده FBI را به تصویر کشیده که در آن ماموران در تلاش هستند تا با استفاده از دو کلاه بردار (با بازی کریستین بیل و ایمی آدامز) سیاستمداران فاسد را به دام بیاندازند. نقش آفرینی بازیگران این فیلم تا حدی فوق العاده بوده که تمامی بازیگران آن از جمله جنیفر لارنس در نقش همسر نامتعادل کریستین بیل، نامزد دریافت جایزه اسکار شدند.

این فیلم نظر منتقدان را نیز به خوبی جلب کرده است. اکثر منتقدان معتقدند با اینکه فیلم 2 ساعت و 20 دقیقه طول می کشد، هرگز بیننده را خسته نمی کند و بازیگران آن به زیبایی، جاه طلبی و اعتماد به نفس آمریکایی را به تصویر کشیده اند. این فیلم نیز یکی از بهترین فیلم های جنیفر لارنس محسوب می شود.

3- دفترچه امیدبخش، 2012

10 فیلم برتر «جنیفر لارنس» که حتما باید ببینید!

10 فیلم برتر «جنیفر لارنس» که حتما باید ببینید!

اگر فیلم Mixed Nuts را دیده باشید متوجه خواهید شد که ساخت فیلم های جدی – کمدی با محوریت بیماری های روحی می تواند تا چه اندازه دشوار باشد. اما فیلم دفترچه امیدبخش به کارگردانی دیوید او.راسل و نقش آفرینی جنیفر لارنس و بردلی کوپر به عنوان افرادی که روح زخم خورده و مشکلات شخصی بسیاری دارند توانسته فیلم خوب و موفقی باشد. با اینکه شمار اندکی از منتقدان اعتقاد داشتند که موضوعاتی جدی مانند بیماری های روحی سوژه مناسبی برای ساخت فیلم های کمدی نیست، اما اکثر منتقدان و افراد حرفه ای در حوزه سینما نحوه به نمایش کشیده شدن این بیماری ها در فیلم دفترچه امیدبخش را تحسین کردند.

دفترچه امیدبخش نامزد دریافت 8 جایزه اسکار و جنیفر لارنس برنده جایزه بهترین بازیگر تقش اول زن شد. اکثر منتقدان از اینکه لارنس در این سن کم موفق به دریافت جایزه اسکار شده متعجب شدند. دفترچه امیدبخش نیز بدون تردید در فهرست بهترین فیلم های جنیفر لارنس قرار می گیرد.

4- سری فیلم های عطش مبارزه

10 فیلم برتر «جنیفر لارنس» که حتما باید ببینید!

10 فیلم برتر «جنیفر لارنس» که حتما باید ببینید!

سری فیلم های عطش مبارزه اقتباسی از کتاب های بسیار موفق عطش مبارزه به نویسندگی سوزان کالینز و توزیع شده توسط شرکت لاینزگیت هستند. این فیلم ها پادآرمانشهری در آینده را به تصویر می کشند که در آن دختران و پسران جوان برای سرگرم کردن ملل مختلف، وادار به مبارزه تا پای مرگ می شوند. فیلم های عطش مبارزه به علت نقش آفرینی های حرفه ای بازیگران به ویژه جنیفر لارنس، با سایر فیلم های این ژانر کاملا متفاوت بوده و تصاویر بی نظیری را از کتاب های عطش مبارزه خلق کرده اند.

سری فیلم های عطش مبارزه موفق به جلب نظر منتقدان بسیاری نیز شدند. خلاقیت به کار رفته در ساخت این فیلم ها همه را متحیر کرد. یکی دیگر از علل جلب نظر منتقدان نقش آفرینی بسیار طبیعی جنیفر لارنس بود که موفق شد شخصیتی قوی و در عین حال پر از احساسات را به تصویر بکشد؛ به همین خاطر این سری فیلم ها نیز از بهترین فیلم های جنیفر لارنس به شمار می روند.

5- سری فیلم های مردان ایکس

10 فیلم برتر «جنیفر لارنس» که حتما باید ببینید!

10 فیلم برتر «جنیفر لارنس» که حتما باید ببینید!

جنیفر لارنس پس از نقش آفرینی به یاد ماندنی اش در فیلم زمستان استخوان سوز و بازی در دو فیلم دیگر، در سال 2011 به ایفای نقش در فیلم ابرقهرمانی مردان ایکس: کلاس اول پرداخت که در آن گریم متفاوتی نیز داشت. این فیلم بازسازی تازه ای از سری فیلم های مردان ایکس بود. در سال 2014 لارنس که برای دفترچه امیدبخش برنده جایزه اسکار شده بود، این بار برگشت تا در مردان ایکس: روزهای گذشته آینده خوش بدرخشد. داستان این فیلم، پیچیده و با سفر در زمان همراه بود و لارنس نقش تکیه گاه احساسی این فیلم را ایفا می کرد.

در مجموع، سری فیلم های مردان ایکس از فیلم های ابرقهرمانی، مهیج و بسیار پرفروشی هستند که تاکنون موفق به جلب نظر منتقدان بسیاری شده اند. جنیفر لارنس نیز تعدادی از بهترین نقش آفرینی هایش را در این سری فیلم ها به نمایش گذاشته است.

6- دیوانه وار، 2011

10 فیلم برتر «جنیفر لارنس» که حتما باید ببینید!

10 فیلم برتر «جنیفر لارنس» که حتما باید ببینید!

کسی که روابط از راه دور را تجربه کرده قطعا از سختی های چنین روابطی باخبر است؛ دریک دورمس کارگردان فیلم دیوانه وار یکی از افرادی است که از عمق این مصیبت بهتر از بقیه خبر دارد! فیلم دراما – عاشقانه دیوانه وار به زندگی واقعی کارگردانش شباهت زیادی دارد. نویسنده این فیلم بن یورک جونز و بازیگران آن یعنی آنتون یلچین، فسیلیتی جونز و جنیفر لارنس نیز در خلق داستان بی نظیر این فیلم نقش بسیار مهمی ایفا کرده اند. فیلم دیوانه وار داستان پسری اهل لوس آنجلس (با بازی یلچین) و دختری اهل لندن (با بازی جونز) و علاقه میان آن دو را روایت کرده که ملیت های متفاوت آن ها موجب بروز مشکلات متعددی در روابطشان می شود؛ تا جایی که پسر آمریکایی، دختری در فاصله نه چندان دور (با بازی لارنس) را انتخاب می کند.

به کمک مهارت های دورمس در کارگردانی و نقش آفرینی قوی بازیگران، فیلمی تولید شد که نظر اکثر منتقدان را به خود جلب کرد. منتقدان معتقدند این فیلم با اکثر فیلم های عاشقانه کمدی و بی محتوای هالیوودی تفاوت داشته و عشقی جدی و عمیق را برای مخاطب به تصویر کشیده است. این فیلم بدون تردید یکی از بهترین فیلم های جنیفر لارنس به شمار می رود.

7- مادر!، 2017

10 فیلم برتر «جنیفر لارنس» که حتما باید ببینید!

10 فیلم برتر «جنیفر لارنس» که حتما باید ببینید!

فیلم سازی صرف نظر از عصر و دوره برای فیلم سازان امروزی چالشی جدی محسوب می شود؛ اما فیلم مادر! به نویسندگی و کارگردانی دارن آرنوفسکی، خط فکری کاملا متفاوتی را از فیلم های حال حاضر سینما دنبال کرد، ذهن تماشاگران را به چالش کشید و آن ها را وادار به تفکر در رابطه با اوضاع نابسامان کره زمین کرد. متفاوت بودن این فیلم، نامزد شدن آن برای جوایز متعدد در زمینه های مختلف را نیز به دنبال داشت.

جنیفر لارنس در این فیلم نقش زنی را ایفا کرده که به همراه شوهرش (با بازی ژاویر باردم) در خانه ای دور افتاده زندگی می کنند و با سر رسیدن مهمان هایی عجیب و غریب (با بازی میشل فایفر و اد هریس) دچار مشکلاتی پی در پی می شوند. اگرچه اکثر منتقدان نسبت به این فیلم نظر مثبتی داشتند، فیلم مادر! نظرات متصادی را نیز از منتقدان به خود جلب کرد و البته همه می دانند که این موضوع ویژگی بارز فیلم های آرنوفسکی است! در مجموع این فیلم یکی از بهترین فیلم های جنیفر لارنس است که وی برای نقش آفرینی در آن کاندید دریافت جایره اسکار نیز شد.

8- سگ آبی، 2011

10 فیلم برتر «جنیفر لارنس» که حتما باید ببینید!

10 فیلم برتر «جنیفر لارنس» که حتما باید ببینید!

مل گیبسون پس از سال ها دوری از اقبال عمومی به علت بازی در فیلم های عجیب و غریب و نه چندان با کیفیت، نیاز به پروژه ای داشت که وی را دوباره به عرصه بازیگری برگرداند و به همگان ثابت کند که این بازیگر هنوز هم قادر است بسیار حرفه ای نقش آفرینی کند؛ فیلم سگ آبی دقیقا همان پروژه بود! مل گیبسون در فیلم سگ آبی به کارگردانی جودی فاستر نقش فردی را ایفا کرد که در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات شخصی زندگی اش است، در حالی که احساس می کند عروسک سگ آبی ک در دست دارد، شخصیت جایگزین وی است.

فاستر در این فیلم از بازیگرانی مانند آنتون یلچین در نقش پسر مل گیبسون و جنیفر لارنس استفاده کرده است. این فیلم نیز یکی دیگر از فیلم های جنیفر لارنس بود که نظرات متفاوتی را از منتقدان به خود جلب کرد؛ اما در مجموع از آن به عنوان فیلمی جالب و حساب شده یاد می شود. تمام این نکات فیلم سگ آبی را در فهرست بهترین فیلم های جنیفر لارنس قرار می دهد.

9- جوی، 2015

10 فیلم برتر «جنیفر لارنس» که حتما باید ببینید!

10 فیلم برتر «جنیفر لارنس» که حتما باید ببینید!

جنیفر لارنس و دیوید او.راسل همکاری های موفقی از جمله دفترچه امیدبخش و حقه بازی آمریکایی داشتند تا اینکه در سال 2015 دوباره به هم پیوسته و فیلم زندگی نامه ای جوی را تولید کردند. این فیلم زندگی نامه جوی مانگانو، کارآفرین موفق را به تصویر کشیده که پس از اختراع میراکل ماپ تبدیل به میلیونری خودساخته می شود.

این همکاری لارنس و راسل که داستان آن پیچیدگی های زندگی پست مدرن را به تصویر کشیده بود، با وجود اینکه بازیگران بی نظیری مانند رابرت دنیرو و بردلی کوپر نیز در آن به ایفای نقش پرداختند نتوانست مانند حقه بازی آمریکایی و دفترچه امیدبخش نظر منتقدان و هواداران را به خود جلب کند. با این وجود نقش آفرینی حرفه ای لارنس توانست جایزه گلدن گلوب را برای وی به دنبال داشته باشد. منتقدان معتقدند با وجود اینکه این فیلم نسبت به سایر فیلم های راسل چندان موفق نبود، لارنس توانست در هر لحظه فیلم بهترین ارتباط را با مخاطب برقرار کند.

10- خانه پوکر، 2008

10 فیلم برتر «جنیفر لارنس» که حتما باید ببینید!

10 فیلم برتر «جنیفر لارنس» که حتما باید ببینید!

جنیفر لارنس اولین نقش بزرگ خود را در فیلم خانه پوکر به نویسندگی و کارگردانی لوری پتی ایفا کرد. لارنس در این درامای غم انگیز نقش بزرگترین خواهر از بین سه خواهری را داشت که با مشکلات خود و مادرشان (با بازی سلما بلیر) دست و پنجه نرم می کنند. لوری پتی از بازیگران خوب دیگری مانند بوکیم وودبین و کلویی گریس مورتز نیز که این فیلم جز اولین بازی های حرفه اش بود، استفاده کرد. فیلم خانه پوکر در اصل تا حدودی زندگی کارگردان این فیلم و مشکلات وی در اواسط دهه 70 را به تصویر کشیده و به همین علت توانست نظر منتقدان را به خوبی جلب کند. این فیلم نیز بدون تردید در فهرست به یاد ماندنی ترین و بهترین فیلم های جنیفر لارنس قرار می گیرد.

حال، نظر شما درباره بهترین فیلم های جنیفر لارنس چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی