چرا دندان کودکان قبل از 2سال می افتد؟


چرا دندان کودکان قبل از 2سال می افتد؟

به گزارش بهداشت نیوز (/fa/component/roojanews/frame.html?href=http://www.behdashtnews.ir): میرزنده‌دل متخصص کودکان در ارتباط با سؤالی راجع به اینکه اگر دندان کودک زیر دو سال افتاده باشد چه کار باید کرد، اظهار داشت: به هیچ وجه در کودکان...

به گزارش بهداشت نیوز: میرزنده‌دل متخصص کودکان در ارتباط با سؤالی راجع به اینکه اگر دندان کودک زیر دو سال افتاده باشد چه کار باید کرد، اظهار داشت: به هیچ وجه در کودکان زیر دو سال انتظار افتادن دندان‌ را به صورت غیرضربه‌ای و غیرترومایی نداریم مگر در مواردی که به دندان کوک ضربه‌ای خورده و شکسته شده باشد.

وی ادامه داد: افتادن دندان از ریشه برای کودکان زیر دو سال به صورت روتین و طبیعی دور از انتظار است اما در مواردی از قبیل ضربه‌خوردن، استفاده از شیشه شیر، مصرف آبمیوه و شیرینی زیاد ممکن است دندان دچار پوسیدگی شود و تاج دندان بیفتد نه اینکه دندان به طور کامل افتاده باشد.

میرزنده‌دل تصریح کرد: اگر در مواردی این اتفاق رخ دهد باید به یکسری بیماری‌های زمینه‌ای خیلی مهمی مانند اختلالات استخوانی، مشکلات ذخیره کلسیم و فسفر بدن، مشکلات سندرمی که باعث ریزش زودهنگام دندان می‌شود مراجعه کنیم البته این بیماری‌ها معمولاً مجموعه‌ای از علایم دارند و بعید است که فقط تنها علامت دندان باشند و حتماً نیاز به بررسی دارد.

این متخصص کودکان افزود: بسیاری از اختلالات استخوانی از طریق گرافی‌فک تشخیص داده می‌شود و حتماً باید تحت‌نظر دندانپزشک متخصص اطفال صورت گیرد تا علت افتادن دندان مشخص شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق