VAR در لیگ قهرمانان اروپا اجرا می‌شود


VAR در لیگ قهرمانان اروپا اجرا می‌شود

اتحادیه فوتبال اروپا اعلام کرد که از فصل آینده از فناوری کمک داور ویدئویی استفاده خواهد کرد.

به گزارش مشرق، اتحادیه فوتبال اروپا در جلسه امروز (پنجشنبه) خود برای معرفی برنده امتیاز میزبانی یورو 2024، بررسی چند طرح دیگر را هم در دستور کار خود قرار داد که یکی از آنها استفاده از فناوری کمک داور ویدئویی در رقابت‌های اروپایی فصل آینده بود که به تصویب رسید.

طبق اعلام سایت یوفا، اتحادیه فوتبال اروپا تأیید کرده که از فصل آینده از کمک داور ویدئویی برای کمک به قضاوت بازی‌های لیگ قهرمانان استفاده شود.

VAR در لیگ اروپا هم استفاده خواهد شد البته یک فصل دیرتر یعنی از فصل 21-2020 اما این تکنولوژی در سوجام یوفا در سال آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد. VAR همچنین در رقابت‌های یورو 2020و لیگ ملت‌های اروپا در سال 2021 استفاده خواهد شد.

یوفا و رئیس آن الکساندر چفریت در حالی تا به امروز برای استفاده از VAR مقاومت می‌کردند که حتی فیفا هم به استفاده از آن رضایت داد و امسال در رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه از آن استفاده کرد.

چفرین در این خصوص گفت: مطمئنیم که معرفی VAR در ماه آگوست سال 2019 به ما برای پیاده‌سازی یک سیستم قوی و آموزش داوران برای استفاده هرچه کارآمدتر از این فناوری در لیگ قهرمانان، باپرستیژترین تورنمنت باشگاهی فوتبال دنیا زمان کافی خواهد داد.

چفرین ماه گذشته اعلام کرده بود که VAR از مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان به بعد مکورد استفاده قرار می‌گیرد اما در هیچ یک از رقابت‌های اروپایی این فصل وجود نخواهد داشت.

فناوری کمک داور ویدئویی در حال حاضر در تمام لیگ‌های مطرح اروپایی منهای لیگ برتر انگلیس مورد استفاده قرار گرفته، هرچند انتظار می‌رود که انگلیسی‌ها هم از فصل آینده تسلیم این فناوری شوند.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام