5 دلیل برای آنکه از اسنپ فود استفاده نکنید!


5 دلیل برای آنکه از اسنپ فود استفاده نکنید!

با پیشرفت تکنولوژی و نیاز مردم به ارتباط با یکدیگر، این روزها اکثر مردم جامعه از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند و تقریبا همه آن‌ها به اینترنت نیز متصل هستند. به همین بهانه شرکت‌های زیادی کسب و کارهای خودشان را اینترنتی کردند و حتی برخی شرکت‌ها نیز که قبلا وجود خارجی نداشتند، از فرصت به‌وجود آمده به شکل خیلی خوبی استفاده کردند. حالا بسیاری از کارهایی...

با پیشرفت تکنولوژی و نیاز مردم به ارتباط با یکدیگر، این روزها اکثر مردم جامعه از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند و تقریبا همه آن‌ها به اینترنت نیز متصل هستند. به همین بهانه شرکت‌های زیادی کسب و کارهای خودشان را اینترنتی کردند و حتی برخی شرکت‌ها نیز که قبلا وجود خارجی نداشتند، از فرصت به‌وجود آمده به شکل خیلی خوبی استفاده کردند. حالا بسیاری از کارهایی که قبلا با کلی دردسر قابل انجام بود، به‌راحتی و توسط گوشی هوشمندمان صورت می‌گیرد. مثلا پیش‌تر برای سفارش غذا انتخاب چندانی پیش‌روی شما نبود و می‌بایست از میان یکی دو شماره‌ای که داشتید، اقدام می‌کردید. اما حالا سفارش اینترنتی غذا روی کار آمده است و به کلی، تعریف جدیدی از کار ارایه داده! بعید است که به‌صورت اینترنتی غذا سفارش داده باشید و نام زودفود و یا اسنپ فود به گوش‌تان نخورده باشد. این سرویس ظاهرا پیشرفته، آن‌قدر ها هم که در بوق و کرنا شده، خوب نیست! امروز در آی‌تی‌رسان تصمیم گرفتیم به دلایلی برای استفاده نکردن از اسنپ فود بپردازیم.

همه بد هستند و اسنپ فود، خوب!

پشتیبانی قوی در دنیای امروزی، از جمله مهم‌ترین دلایل برای انتخاب یک سرویس است. پشتیبانی اسنپ‌ فود تقریبا همیشه پاسخگو بوده و شخصا به موردی که موجب عدم پاسخگویی آن‌ها شود، بر نخورده‌ام! اما جواب دادن یک تماس تلفنی به معنای پاسخگویی نیست! بارها پیش آمده که رستوران مورد نظر غذا را دیرتر از سفارش به دست ما رسانده و هر بار هم که به پشتیبانی اسنپ فود زنگ می‌زدیم، با این جمله که “ما مسئول دیر فرستادن نیستیم و تاخیر از سوی رستوران است” مواجه می‌شدیم! از جنبه دیگری که به قضیه نگاه کنید، اسنپ فود درست می‌گوید؛ اما طرف حساب ما این سرویس است، نه رستوران!

اگر اسنپ فود عزیز برای مشتری‌هایش ارزش قائل بود که یقه رستوران‌دار را می‌گرفت! کاری که اگر ما به صورت مستقیم از یک رستوران خرید می‌کردیم و با این وضعیت مواجه می‌شدیم، حتما انجام می‌دادیم! اما اسنپ فود همیشه خوب بوده و بقیه بد هستند. شاید بار اولی که یک رستوران بدقولی کرده و غذا را به هر دلیلی دیر فرستاده، قابل بخشش باشد اما وقتی دیر ارسال کردن سفارش بارها و بارها تکرار می‌شود، نشانه این است که اسنپ فود کوچک‌ترین تلاشی برای مشتری‌های وفادار خودش نمی‌کند! اگر می‌کرد که عذر رستوران را می‌خواست! مورد‌هایی داشتیم که حتی اگر خودتان سیب‌زمینی می‌خریدید، می‌شستید، پوستش را غلفتی می‌کندید، سرخ می‌کردید و با تزئینات ویژه روی میز می‌گذاشتید هم کارتان زودتر از رسیدن سفارش غذا از اسنپ فود انجام می‌شد!

5 دلیل برای آنکه از اسنپ فود استفاده نکنید!تصویرشان را شطرنجی کنیم، بهتر است!

بینی اسنپ فود گاهی اوقات دراز می‌شود!

اسنپ فود سرویس سفارش غذای آنلاین خوبی است اما گاهی اوقات رنگ و بوی پسرک چوبی قصه‌های قدیمی را به خودش می‌گیرد. حالا شاید بگویید که دقیقا چه زمانی بینی‌اش دراز می‌شود؟ در پاسخ می‌گوییم که کافی‌ست سری به بعضی از رستوران‌هایی که همیشه از آن‌ها سفارش می‌دهید، بزنید و منوها را ببینید. برخی اوقات اختلاف قیمت‌های منو اسنپ فود با منو خود رستوران، دو رقمی هم می‌شود! این در حالی‌ست که قاعدتا باید ارزان‌تر باشد چرا که شما از فضای رستوران استفاده نمی‌کنید! با این حال حتی نمی‌توان تفاوت قیمت‌ها را با هزینه ارسال توجیه کرد، چرا که اخیرا حتی اگر رستوران طبقه پایین منزل شما باشد هم اسنپ فود چند هزار تومانی را بابت هزینه پیک موتوری طلب می‌کند!

مورد دیگر، نظراتی است که در برخی رستوران‌ها دیده می‌شود. شما به رستورانی که پیش‌تر سابقه سفارش از آن را نداشته‌اید، مراجعه می‌کنید و طبیعتا به بخش نظرات می‌روید تا با حال و هوای آنجا آشنا شوید. کلی نظر مثبت و خوب راجع به غذاها و ارسال به موقع و… می‌بینید! اما بعد از سفارش، کاخ آرزوهای‌تان خراب می‌شود و چیزی که به دست‌تان می‌رسد، هم‌خوانی چندانی با نظرات ندارد! نتیجه این می‌شود که یا نظرات فیک زیادی توسط مدیران رستوران نوشته شده و یا اینکه نظرات منفی حذف شده‌اند (مثل دی‌جی‌کالا) تا همیشه با مثبت‌ها رو به رو باشید! در هر دو حالت این اسنپ فود است که پینوکیو شده!

5 دلیل برای آنکه از اسنپ فود استفاده نکنید!

مشکلات عجیب و غریب هنگام سفارش از اسنپ فود

یکی از دلایل اصلی استفاده نکردن از اسنپ فود، مشکلاتی است که هنگام سفارش با آن‌ها دست و پنجه نرم‌ می‌کنید! اگر از کاربران دائمی این سرویس باشید، حتما تاکنون با پرداخت‌های ناموفق، لغو شدن ناگهانی سفارش به دلیل عدم ارایه توسط رستوران و… مواجه شده‌اید که سفارش اینترنتی غذا را به کام‌تان تلخ می‌کند (خیلی هم مودبانه!).

شخصا یک بار به هر طریقی که بود کد تخفیفی را دریافت کردم و قصد داشتم که از آن برای سفارش غذا در اسنپ فود استفاده کنم. غذا را سفارش داده و در قسمت مربوطه کد تخفیف را وارد کردم و به خوبی هم اعمال شد اما صفحه پرداخت مشکل داشت و نتوانستم سفارشم را تکمیل کنم! دوباره که برای ثبت سفارش اقدام کردم؛ کد تخفیف، فاقد اعتبار بود و دیگر نمی‌شد از آن استفاده کرد! به همین راحتی تخفیفی که خود اسنپ فود داده بود، چون برفی از قفس پرید (اسمی خاص برای طوطی)!

5 دلیل برای آنکه از اسنپ فود استفاده نکنید!

اسنپ فود آنلاین است اما همیشه همراه نیست!

معمولا کسانی که اهل سفارش دادن غذا هستند، بهترین رستوران‌های اطراف خودشان را می‌شناسند و می‌توانند مستقیما از آن خرید کنند و نیازی به سفارش آنلاین غذا ندارند! اما حال فکرش را بکنید که به هر دلیلی، قصد سفر به شهر دیگری را داشته باشید (سفر کاری، دانشجویی، تفریحی و…) و بخواهید از رستوران‌های اطراف غذا سفارش دهید! طبیعتا طبق عادت همیشگی، گوشی‌ را از جیب‌تان در می‌آورید و وارد اسنپ فود می‌شوید اما می‌بینید که این برنامه در دسترس نیست و یا آنقدر تعداد رستوران‌ها در سایر شهرهای کشور کم است که اصلا چیز خاصی دستگیرتان نمی‌شود! جدای از مشکلاتی که در سفرها برای‌تان پیش می‌آید، اینکه یک سرویس ادعای خوب بودن دارد و پشتیبانی خوبی در نقاط کشور ندارد، یعنی محروم کردن جامعه و به خصوص شهرستان‌های کوچک از سرویس‌های جدید!

5 دلیل برای آنکه از اسنپ فود استفاده نکنید!

اسنپ فود، هیچ‌وقت زود فود نشد!

سرویسی که دلایلی برای نخریدن آن گفتیم، از ابتدا با نام زودفود خودش را در دل ملت جا کرد و به شهرت رسید. هنوز هم خیلی‌ها آن را با نام زود فود می‌شناسند. اما به هر دلیلی (!) به اسنپ فود تغییر نام داد. در اینکه تغییر نام یک برند مشهور و جا افتاده در بین مردم کاری خیلی منطقی به‌نظر نمی‌رسد (ظاهرا می‌خواستند به برند اسنپ اعتبار ببخشند) هیچ شکی نیست، اما این تغییر نشان از تصمیمات بزرگ در آن بالا بالاها دارد. چرا که بعد از تغییر نام، خاطره خوبی که از زودفود داشتیم به کلی پاک شد. زودفود که حتی حالا سرویس‌های رقیب را نیز با همین نام می‌شناسند، تقریبا هیچکدام از مشکلات بالا را نداشت و با تغییر سیاست‌ها و تبدیل شدن به اسنپ فود همه چیز خراب شد. بنابراین حالا اکثرا می‌خواهند که اسنپ فود سر عقل بیاید و زود فود شود، اگر هم نشد حداقل دیر فود شود!

5 دلیل برای آنکه از اسنپ فود استفاده نکنید!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان