به گزارش پارس نیوز، 

سرهنگ سید محمد حسینی جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری موبایل قاپان سابقه دار در پایتخت خبر داد و اظهار کرد: طی گزارشات و شکایات مردمی به کلانتری‌ها با برنامه ریزی، طرحی مبنی بر دستگیری سارقان کیف قاپ و موبایل قاپ در سطح شهر تهران بزرگ توسط کلانتری‌های مرکزی پایتخت انجام شد که به دنبال اجرای این طرح ۴ باند موبایل قاپ شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

دستگیری 4باند سارقان سابقه‌دار تلفن همراه توسط کلانتری‌های مرکزی پایتخت+ عکس

وی با اشاره به شناسایی ۲ باند سارق تلفن همراه توسط ماموران کلانتری ۱۰۷ فلسطین، گفت: طی گشت زنی ماموران کلانتری ۱۰۷ فلسطین یک باند سرقت تلفن همراه حین ارتکاب جرم مورد تعقیب و گریز ماموران قرار گرفت، ماموران با شلیک تیرهوایی سارقان را متوقف کردند و توانستند دو نفر از سارقان موبایل قاپ را دستگیر کنند.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه سارقان هر دو جوان و سنشان ۲۱ و ۲۲ ساله است، گفت: یکی از این سارقان سابقه‌دار است و به تازگی و بعد از سه ماه حبس به دلیل سرقت از زندان آزاد شده بود که با گذشت یک هفته از آزادی مجدد اقدام به موبایل قاپی کرده است.

دستگیری 4باند سارقان سابقه‌دار تلفن همراه توسط کلانتری‌های مرکزی پایتخت+ عکس

وی در رابطه با دستگیری باند دوم توسط ماموران کلانتری ۱۰۷ فلسطین گفت: دو سارق در حال تردد در سطح شهر بودند و با توجه به اینکه چهره و مشخصاتشان به کلانتری‌های گزارش شده بود ماموران گشت کلانتری ۱۰۷ فلسطین طی یک عملیات اقدام به دستگیری این دو سارق کردند.

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه شاکیان برای شناسایی سارقان به کلانتری مراجعه کردند،گفت: با شناسایی سارقان توسط شاکیان، تعداد ۶ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی از باند اول کشف شد.

وی در رابطه با دستگیری یک باند دیگر سارقان توسط ماموران کلانتری ۱۰۵ سنایی، گفت: دو کیف قاپ که در حال سرقت از شهروندان بودند توسط ماموران کلانتری ۱۰۵ سنایی شناسایی شدند که متهمان به محض مشاهده حضور ماموران در محل اقدام به فرار کردند.

سرهنگ حسینی در ادامه افزود: پس از فرار سارقان، ماموران به تعقیب و گریز آنها پرداختند و پس از دقایقی هر دو کیف قاپ دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

وی در رابطه با اظهارات متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده توسط پلیس گفت: متهمان به ۷۰ فقره کیف قاپی و سرقت موبایل اعتراف کردند و همچنین در بازرسی از سارقان ادوات سرقت از قبیل چاقو و افشانه نیز کشف و ضبط شد. سارقان در اظهارات خود پس از دستگیری مدعی شدند که با یک مالخر در ارتباط هستند و پس اقدام به سرقت لوازم مسرقه را به مالخر می فروختند.

وی در ادامه گفت: با توجه به اخذ دستور قضایی برای دستگیری مالخر، ماموران برای بازداشت این فرد در محل زندگی او حاضر و وی را دستگیر کردند.

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ در رابطه با دستگیری باند چهارم توسط کلانتری ۱۰۵ گاندی گفت: ماموران کلانتری ۱۰۵ گاندی در تعقیب و گریز سارقان فراری موفق به دستگیری یکی از آنها شدند و نفر دوم این باند نیز تحت تعقیب است.

وی افزود: فرد دستگیر شده به ۲۰ مورد سرقت و کیف قاپی اعتراف کرده است و در سال گذشته نیز این متهم در یکی دیگر از کلانتری های پایتخت توسط ماموران شناسایی و دستگیر شده بود و به اتهام ۴۰ فقره موبایل قاپی روانه زندان شد و با تحمل یک سال زندان به محض آزادی مجدد اقدام به سرقت موبایل از شهروندان کرده بود که در حین بازرسی ماموران از وی تعداد ۴ تلفن همراه سرقتی کشف و ضبط شد.

سرهنگ حسینی در رابطه با اقدامات پلیس پیشگیری تهران بزرگ با آغاز شروع مدارس گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، پلیس پیشگیری اقدام به پوشش آشکار و استقرار واحد‌های گشت انتظامی در محدوده تردد دانش آموزان و والدین آنها کرده است و در دو نوبت صبح و ظهر این اقدامات توسط کلانتری‌های محلات پایتخت با هماهنگی دستگاه قضایی در حال انجام است.

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ در پایان در رابطه با اقدامات پلیس پیشگیری برای دستگیری موبایل قاپان و کیف قاپان گفت: طرح مقابله با کیف قاپی و موبایل قاپی توسط پلیس در حال اجرا است، زمانی که سارقان با مقاومت صاحبان اموال مبنی بر به سرقت نرفتن وسایلشان مواجه می شوند، اقدام به زورگیری و استفاده از سلاح سرد می‌کنند، لذا از شهروندان در خواست دارم که مراقب خود در این مواقع باشند و با اطلاع رسانی به مواقع به پلیس برای دستگیری سارقان کمک کنند.