مراسم بزرگداشت شهیدان رکن آبادی و آقایی پور


مراسم بزرگداشت شهیدان رکن آبادی و آقایی پور

مراسم بزرگداشت شهید غضنفر رکن‌آبادی سفیر اسبق ایران در لبنان و شهید محمدرحیم آقایی‌پور سفیر اسبق ایران در اسلوونی و شهدای حادثه منا با موضوع «دیپلماسی مقاومت»، عصر امروز در حوزه هنری برگزار می‌شود.

مراسم بزرگداشت شهیدان رکن آبادی و آقایی پوربه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این مراسم ساعت 15:30 در تالار اندیشه حوزه هنری و با سخنرانی علی‌اکبر ولایتی مشاور ارشد مقام معظم رهبری در امور بین الملل و حجت‌الاسلام پناهیان برگزار خواهد شد.
علی‌اکبر قلیچ نیز قطعه موسیقایی «قرار نبود» را که به یاد شهدای حادثه منا ساخته است و همچنین قطعه «ارتش میلیونی» را اجرا می کند.
اجرای سرود، پخش کلیپ هایی از شهید آقایی‌پور و شهید رکن‌آبادی از دیگر بخش های این مراسم است.
در این مراسم، گروه های مختلف جبهه مقاومت همچون نمایندگان حزب‌الله، نمایندگان حماس، بنیاد شهید، نمایندگان وزارت خارجه و خانواده های معظم شهدا و دوستداران شهیدان حضور خواهند داشت.
حادثه منا، دوم مهر 1394 مصادف با ۱۰ ذی‌الحجه ۱۴۳۶ قمری در مراسم حج تمتع رخ داد که به کشته و مفقود شدن بیش از هفت هزار تن از حاجیان انجامید و زائرانی از ۳۹ کشور جهان در این حادثه کشته، مفقود و یا زخمی شدند.
مقامات دولت عربستان پس از حدود سه هفته از حادثه، آمار رسمی جان‌باختگان را ۷۴۷۷ نفر اعلام کردند.
بسته شدن گذرگاه شماره ۲۰۴ و ازدحام جمعیت، علت اصلی وقوع این حادثه اعلام شد.
در این حادثه دو تن از دیپلمات‌های ایرانی از جمله محمدرحیم آقایی‌پور و غضنفر رکن‌آبادی هم به شهادت رسیدند.
مسئولان وزرات امور خارجه و سازمان حج و زیارت در این سه سال پیگیر احقاق حقوق خانواده این شهدا بوده اند و حجت الاسلام قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی هم در بازگشت از مراسم تمتع امسال در این باره گفت:​ آقای محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با وزیر حج عربستان صحبت کرده است و اگر این روند استمرار پیدا کند امیدواریم مسئله اول که در خصوص شهدای مسجدالحرام است به زودی حل شود و در خصوص مسئله شهدای منا هم بتوانیم به نتیجه مطلوبی برسیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت