هدف دشمنان، ایجاد ناامنی است/ تقدیر از سخنان قاطع رئیس‌جمهور در نیویورک


هدف دشمنان، ایجاد ناامنی است/ تقدیر از سخنان قاطع رئیس‌جمهور در نیویورک

گروه سیاسی – امام جمعه محلات گفت: ائتلاف همه‌جانبه سران کشور‌های عربی و غربی‌ها هدفی جزء ایجاد نا‌امنی در ایران ندارد. حمله تروریستی اهواز هم در راستای این هدف آن‌ها است. رئیس جمهور در نیویورک با قاطعیت تمام سخن گفتند و سخنانشان با سال‌های گذشته متفاوت بود. افشاگری ایشان به شکل منطقی و حقوقی نسبت به آمریکا و متحدانش بسیار اقناع‌کننده بود که جای...

هدف دشمنان، ایجاد ناامنی است/ تقدیر از سخنان قاطع رئیس‌جمهور در نیویورک

به گزارش خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام ربانی امام جمعه محلات در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن توصیه به تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: خداوند در سوره مبارکه نحل انسان را از سه چیز نهی و به سه چیز امر می‌کند. عدل، احسان و بخشش به نزدیکان و خویشان چیز‌هایی است که انسان به آن امر شده است. خداوند متعال ما را از گناهان پنهانی، آشکار و تعدی به حقوق دیگران به هر نحوی نهی کرده است. امیدواریم خداوند ما را در عمل به به دستوراتش یاری کند.
وی افزود: غیر از خطبه‌هایی که نقل شده است، گفت‌و‌گو‌هایی هم بین حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) با یزید ملعون صورت گرفت که جنبه خطبه ندارد و نقل نشده است. در این گفت‌وگو‌ها معانی عمیقی وجود دارد که باید بازگویی و تبیین شود.
امام جمعه محلات گفت: وقتی اسرای کربلا را به مجلس ابن‌زیاد بردند. وقتی اسرا وارد مجلس می‌شوند، حضرت زینب(س) هم با یک عزت خاصی با آن‌ها وارد می‌شوند. ابن‌زیاد در حالی که نا‌سزا می‌گفت به حضرت زینب (س) گفت خدا را شکر که شما را رسوا کرد و شما را کشت. بلافاصله حضرت زینب(س) جواب دادند: ما نه تنها رسوا نیستیم بلکه عزیزانی هستیم که خداوند به واسطه پیغمبر به ما عزت و کرامت داده است. رسوا فاسقان دروغگو و ستمگران هستند.
وی ادامه داد: ابن‌ زیاد در جواب گفت: معامله با خدا را چگونه دیدی؟ مگر نه اینکه خدا عزیزانت را کشت؟ حرف‌های ابن‌زیاد یک جبرگرایی است و در دوران بنی‌امیه این جبر‌گرایی شدت گرفت. حضرت زینب(س) در جواب تاریخی خود فرمودند:«مٰا رأَیتُ اِلّا جَمیلٰا»
حجت‌الاسلام ربانی با اشاره به زیبایی‌های کربلا تصریح کرد: بخش عمده این زیبایی‌ها در دفاع مقدس ما وجود داشت و این دلیل روشنی است که رزمندگان ما پیروان حقیقی مکتب عاشورا و سیدالشهدا(ع) بودند. عزت و سرافرازی، شهامت و شجاعت، وفاداری اصحاب و نمایش آن در روز عاشورا، توبه، عفو و گذشت، شهادت در راه خدا جلوه‌هایی از زیبایی‌های عاشورا هستند. مهربانی امام حسین(ع)، غیرت دینی، زهد و حق‌طلبی، عشق با خداوند و معرفت دینی، صبر و مقاومت از دیگر زیبایی‌های کربلا است. هر روز که می‌گذرد این زیبایی‌ها با شور و نشاطی که در محافل عزاداری وجود دارد بسط و توسعه می‌یابد.
امام جمعه محلات در خطبه دوم با اشاره به حادثه تروریستی اهواز گفت: ائتلاف همه‌جانبه سران کشور‌های عربی و غربی‌ها هدفی جزء ایجاد نا‌امنی در ایران ندارد. حمله تروریستی اهواز هم در راستای این هدف آن‌ها است. مدعیان دروغین حقوق بشر در برابر این حادثه سکوت کردند. آن‌ها چون متوجه شده‌اند که با اغتشاش نمی‌توانند به جمهوری اسلامی ضربه بزنند از راه ترور وارد شدند. مردم ما اهل مقاومت و بصیرت هستند و دشمنشان را خوب می‌شناسند.
وی افزود: حامیان تروریست‌ها هم از ترس انتقام جمهوری اسلامی ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند. این بزن‌در‌رو‌ها نشان از درماندگی اربابان تروریست‌ها است که به این کار‌های شنیع دست می‌زنند. خداوند انتقام این خون‌های به ناحق ریخته شده را می‌گیرد.
حجت‌الاسلام ربانی با اشاره به مجمع عمومی سازمان ملل متحد تشریح کرد: ترامپ سخنان سخیفی در این مراسم داشت. او گفت بسیاری از خروج ما از برجام حمایت کردند؛ منظور او رژیم صهیونیستی، آل سعود و امارات بود. نتانیاهو هم عکسی از سر در جایی که معلوم نیست کجاست را نشان می‌دهد و ادعا می‌کند ایران انبار سلاح‌های اتمی دارد. کشوری این حرف را می‌زند که خود دارای سلاح اتمی است. ایران بارها حسن نیت خود را به جهان ثابت کرده است.
وی ادامه داد: رئیس جمهور کشور ما نیز با قاطعیت تمام سخن گفتند و سخنانشان با سال‌های گذشته متفاوت بود. افشاگری ایشان به شکل منطقی و حقوقی نسبت به آمریکا و متحدانش بسیار اقناع‌کننده بود که جای تقدیر دارد.
امام جمعه محلات در پایان با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: عدم تعادل در بازار، زندگی و معیشت مردم را با اخلال روبرو کرده است. مردم از پاسخگو نبودن مسئولین ناراضی هستند. وقتی مسئولین پاسخگو نباشند این شائبه ایجاد می‌شود که افراد نفوذی پشت پرده مشکلات اقتصادی است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...