بهترین فیلم های اکشن 2018 که هیجان را در شما بیدار می کنند


مطلب بهترین فیلم های اکشن 2018 که هیجان را در شما بیدار می کنند برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ ژانر اکشن را می‌توان یکی از محبوب‌ترین ژانرهای سینمایی قلمداد کرد. در این نوشته به مرور لیست بهترین فیلم های اکشن 2018 خواهیم پرداخت. به لطف استودیو مارول،...

ژانر اکشن را می‌توان یکی از محبوب‌ترین ژانرهای سینمایی قلمداد کرد. در این نوشته به مرور لیست بهترین فیلم های اکشن ۲۰۱۸ خواهیم پرداخت.

به لطف استودیو مارول، امسال شاهد آثار رنگارنگ ابرقهرمانی هستیم که تمام آن‌ها در ژانر اکشن جای می‌گیرند. یعنی می‌توان گفت، این ژانر تقریبا تحت سلطه فیلم‌های ابرقهرمانی قرار گرفته است و ذائقه مردم به آثار فانتزی و علمی تخیلی، بیش از پیش افزایش پیدا کرده است. امسال فیلم‌هایی چون Avengers: Infifnity War ،Deadpool 2 و Antman and the Wasp اکران شد و همگی توانستند در باکس آفیس حسابی بدرخشند. اما با این حال، قرار نیست از هیچ کدامشان در لیست بهترین فیلم های اکشن ۲۰۱۸ حرف بزنیم. در این لیست، علاوه بر آثار اکران شده، به آثار مورد انتظار نیز نگاهی انداخته‌ایم و با در نظر گرفتن تمام سلایق، آن‌ها را در این لیست قرار داده‌ایم. پس با تکراتو همراه باشید.

بهترین فیلم های اکشن ۲۰۱۸ به انتخاب تکراتو (رتبه بندی بر اساس تاریخ اکران):

۱. Black Panther

بهترین فیلم های اکشن 2018 که هیجان را در شما بیدار می کنند

تاریخ اکران: ۲۹ ژانویه (۹ بهمن ۹۶) رده بندی سنی: PG-13

استودیو مارول می‌خواهد بلک پنتر نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم در سال ۲۰۱۹ شود؛ اما این یک جاه طلبی است. چرا که تمام مولفه‌های یک فیلم تجاری را دارد و توانست ۱ میلیارد و ۳۴۴ میلیون دلار بفروشد. البته این فیلم شانس اصلی جایزه جدید آکادمی یعنی محبوب‌ترین فیلم از نگاه تماشاگران بود که لغو شد. از طرفی، با توجه زیادی که این اثر بر موضوع نژادپرستی دارد، این اتفاق هم بعید نیست. با وجود این حواشی، بهتر است نگاهی داشته باشیم به خود فیلم.

داستان Black Panther یا پلنگ سیاه، درباره تیچالا است؛ کسی باید به سرزمین خود در واکاندا (یکی از سرزمین‌های خیالی مارول که خواستگاه اغلب قهرمانان سیاهپوست است) بازگردد و به عنوان پلنگ سیاه و پادشاه سرزمین شناخته شود. واکاندا سرزمینی مدرن است که از چشم خارجی‌ها پنهان و ماده‌ای ارزشمند با نام ویبرانیوم را داراست. با این وجود، ماجراهایی از گذشته و دشمنانی که خواهان این ماده هستند، شرایطی را بوجود می‌آورند که واکاندا را در خطر می‌اندازد.

درباره این فیلم باید گفت، ممکن است وقتی شروع به دیدن می‌کنید، برایتان چندان جذاب به نظر نرسد. چون می‌توان گفت در لحظاتی با یک کمدی ناخواسته رو به رو هستید. اما اگر وارد صحنه‌های مهم و جدال‌ها شوید و قسمت‌های مهم داستان را بشنوید، مثلا لحظاتی که موضوعاتی همچون نژادپرستی مطرح است، حس بهتری نسبت به آن پیدا می‌کنید. از ویژگی‌های فیلم این است که در عین فانتزی بودن، واقعیات تلخ را به زیبایی به زبان می‌آورد و در واقع نوع دیگری از واقعیت است. و البته با ادعای خود سیاهپوستان یک اثر نژاد پرستی است. با این حال ممکن است باز هم از آن خوشتان نیاید.

۲. Tomb Raider

بهترین فیلم های اکشن 2018 که هیجان را در شما بیدار می کنند

تاریخ اکران: ۲ مارس (۱۱ اسفند ۹۶) رده بندی سنی: PG-13 فروش کلی: ۱.۳ میلیارد دلار

دو قسمت اول فیلم‌های اکشن و ماجراجویی توم ریدر که در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ به نمایش در آمدند، اصلا مورد توجه منتقدین قرار نگرفتند و با این حال، قسمت سوم با بازی آلیسیا ویکاندر توانست بهتر عمل کند. این فرنچایز ابتدا در قالب بازی ویدیویی به بازار آمد و تا کنون نیز با عناوین لارا کرافت و توم ریدر، چندین نسخه از آن منتشر شده که آخرین قسمت هم با عنوان Shadow of the Tomb Raider در سال ۲۰۱۸ عرضه شد. این بازی هم ردیف سری بازی‌های Uncharted قرار می‌گیرد.

در داستان این قسمت، پدر لارا کرافت که یک ماجراجو با رفتارهای غیرعادی است، چند سالی است که ناپدید شده، و لارا نیز برای پی بردن به راز او، پا به ماجراجویی به آخرین مقصد پدرش می‌اندازد. این فیلم مناسب طرفدارن ایندیانا جونز و بازی آنچارتد، و البته عاشقان ماجراجویی است.

توم ریدر تا حدی کنجکاوی برانگیز است؛ ولی در عین حال، در برخی سکانس‌ها انگار فیلم را قبلا دیده‌اید و این نه از روی آشنا پنداری، بلکه به خاطر کلیشه‌های تکراری است. این اثر توانست امتیاز ۴۸ درصدی منتقدان را در متاکریتیک و امتیاز ۶.۴ مردم را در IMDB بدست آورد و یکی از بهترین فیلم های اکشن ۲۰۱۸ به حساب می‌آید.

۳. Ready Player One

بهترین فیلم های اکشن 2018 که هیجان را در شما بیدار می کنند

تاریخ اکران: ۲۸ مارس (۸ فروردین ۹۷) رده بندی سنی: PG-13

استیون اسپیلبرگ کارگردان باهوش و خلاقی است. در حالی که اکثر فیلمسازان جهان حتی فیلمسازان تجاری هالیوود همچون جیمز کامرون (کارگردان ترمیناتور)، ریدلی اسکات (کارگردان بیگانه) یا پیتر جکسون (کارگردان ارباب حلقه‌ها) دایره مشخصی دور خود کشیده‌اند، اسپیلبرگ هیچ محدودیتی ندارد و اصلا برایش مهم نیست در چه ژانر یا با چه موضوعی فیلم می‌سازد. مانند اثر سال گذشته یعنی The Post که یک درام بیوگرافی تاریخی بود و فیلم امسالش یک فانتزی اکشن! و نکته مهم اینجاست که کمتر فیلمی از او می‌تواند واقعا بد تلقی شود.

Ready Player One که یکی از بهترین فیلم های اکشن ۲۰۱۸ محسوب می‌شود، بر اساس کتابی با همین نام نوشته ارنست کلاین ساخته شده و ماجرای آن در آینده و در سال ۲۰۴۵ اتفاق می‌افتد. همانطور که از آثار ادبی و سینمایی انتظار داریم (!)، جهان در این آینده با مشکلات و ویرانی‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و فضای تاریکی دارد. اما در آن جا یک اتفاق خوشایند (یا شاید هم تلخ) جریان دارد و آن این است که مردمِ نا امید از واقعیات زندگی، به بازی‌های ویدیویی پناه آورده‌اند.

آن‌ها با وسلیه‌ای مشابه هدست واقعیت مجازی وارد دنیایی می‌شوند که OASIS نام دارد و همگی تحت یک شبکه کنترل شده می‌توانند گیم‌های مختلفی را بازی کنند و به عبارت بهتر، زندگی دوم داشته باشند. همه چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه جیمز هلیدی، خالق این دنیای سرگرمی، می‌میرد و در وصیتش ذکر می‌کند که در این دنیای بازی معماهایی وجود دارد که به سه کلید ختم می‌شود و هر کس بتواند این سه کلید را پیدا کند، صاحب OASIS و سرمایه آن می‌شود. و از اینجاست که ماجراجویی‌های هیجان انگیز آغاز می‌شود.

این فیلم سکانس‌های سرگرم کننده و گاها کمدی زیادی هم دارد و هر چند در لحظاتی تو ذوق می‌زند، اما در نهایت مخاطب را راضی نگه می‌دارد.

۴. Incredibles 2

بهترین فیلم های اکشن 2018 که هیجان را در شما بیدار می کنند

تاریخ اکران: ۵ ژوئن (۱۵ خرداد ۹۷) رده بندی سنی: PG (نظارت والدین)

انیمیشن‌های ابرقهرمانی تنها زمانی مورد استقبال فراوان قرار می‌گیرند که بتوانند با آثار لایو اکشن رقابت کنند. انیمیشن‌های دو بعدی زیادی در این ژانر ساخته شده‌اند، اما نتوانستند آن طور که باید بدرخشند. با این حال، تعداد آثار کمی همچون Incredibles و Big Hero 6 هستند که هم در باکس آفیس مورد توجه قرار گرفتند و هم در جوایز اسکار و نگاه منتقدان. و از بین آن‌ها، عنوانی که توسط پیکسار ساخته شده از همه محبوب‌تر است.

شگفت انگیزان ۲ با کارگردانی مجدد برد برد (Brad Bird)، چهارده سال پس از قسمت اول اکران شده و به فروش ۱ میلیارد و ۱۲۱ میلیون دلاری رسید. پس از این همه سال، برخی مخاطبان انتظار داشتند تا برای این قهرمانان نیز زمان بگذرد. اما باید توجه داشت که پتانسیلی که این کاراکترها، همچون جک برای نمایش در سینماها دارند، هنوز به طور کل استفاده نشده است. و حتی در قسمت بعد نیز به احتمال زیاد این اتفاق نخواهد افتاد. همچنین کارگردان فیلم تایید کرده که Incredibles 2 فیلمی کودکانه نیست.

در این قسمت، باب (با صداپیشگی کرگ تی. نلسون) در خانه به مراقبت از جک می‌پردازد و هلن (Elastigirl با صداپیشگی هالی هانتر) در بیرون از خانه در مبارزه با دشمنان به سر می‎برد. و البته جک نیز با ویژگی‌هایی که دارد به میدان می‌آید.

۵. Mission: Imossible – Fallout

بهترین فیلم های اکشن 2018 که هیجان را در شما بیدار می کنند

تاریخ اکران: ۱۲ جولای (۲۱ تیر ۹۷) رده بندی سنی: PG-13

بالاخره قرار است تا کی ماموریت غیر ممکن ساخته شود؟ شاید تا زمانی که تام کروز بتواند یا بخواهد در آن به ایفای نقش بپردازد. البته احتمال دارد این فرنچایز، بعد از آن هم همچنان ادامه داشته باشد. Mission: Imossible – Fallout یکی از بهترین فیلم های اکشن ۲۰۱۸ از نگاه منتقدین است که توانست نظر ۹۷ درصدی آن‌ها را در پایگاه گوجه‌های گندیده (Rotten Tomatoes) جلب کند.

این فیلم در نگاه مخاطبان نیز خوش درخشید و امتیاز ۸.۱ را در IMDB بدست آورد و فروش ۷۲۶ میلیون دلاری را در باکس آفیس تجربه کرد.

۶. Venom

بهترین فیلم های اکشن 2018 که هیجان را در شما بیدار می کنند

تاریخ اکران: ۴ اکتبر (۱۲ مهر ۹۷) رده بندی سنی: R

چقدر جالب که امسال شاهد دو فیلم لایو اکشن ابرقهرمانی با بودجه بالا و تقریبا هم ردیف، در رده بندی سنی R هستیم. کسانی که از مرد عنکبوتیِ مناسب بچه‌ها (نسخه تام هالند) خسته شده‌اند، باید ونوم را که اسپین آف مرد عنکبوتی است، ببینند که قبلا در آثار اسپایدرمن نیز حضور داشت. همچون ددپول، ونوم نیز شامل صحنه‌های خشن و خونین بسیار زیادی است و مقداری هم دارای چاشنی کمدی است. در کنار آن، یک اثر ترسناک نیز محسوب می‌شود.

داستان فیلم Venom درباره ژورنالیستی به نام ادی براک (با بازی تام هاردی) است که با ورود یک انگل به بدنش، به قدرت‌های ابرقهرمانی دست پیدا می‌کند. از دیگر بازیگران می‌توان به میشل ویلیامز (Michelle Williams) و ریز احمد (Riz Ahmed) اشاره کرد. در زیر دومین تریلر منتشر شده این فیلم را مشاهده می‌کنید:

۷. Johnny English Strikes Again

بهترین فیلم های اکشن 2018 که هیجان را در شما بیدار می کنند

تاریخ اکران: ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر ۹۷) رده بندی سنی: PG

جانی انگلیش یا همان مستر بین، امسال هم با یک فیلم اکشن و کمدی به سینماها می‌آید. البته این بازیگر یعنی روآن اتکینسون که در دهه ششم زندگی‌اش به سر می‌برد، در نقش مستر بین، دوست داشتنی‌تر و محبوب‌تر است. اما به هر حال بد نیست یک فیلم که نام کمدی را یدک می‌کشد در لیست بهترین فیلم های اکشن ۲۰۱۸ قرار داشته باشد و چه فیلمی بهتر از قسمت جدید Johnny English که حداقل مزیت آن ایفای نقش این بازیگر پرخاطره است.

۸. Aquaman

بهترین فیلم های اکشن 2018 که هیجان را در شما بیدار می کنند

تاریخ اکران: ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر ۹۷) رده بندی سنی: PG-13

در حال حاضر، جهان سینمایی DC به میزان قابل توجی کوچک‌تر از مارول است. تنها فیلم امسال این استودیو، آکوامن با بازی جیسون موموآ است که درباره یک ابرقهرمان دو زیست است. این کاراکتر در آثار قبلی دی سی نیز حضور داشته که از بین آن‌ها می‌توان به Justice League سال ۲۰۱۷ اشاره کرد.

این فیلم با بودجه ۱۶۰ میلیون دلاری ساخته شده و از موردانتظارترین آثار بلاک باستر سال است. از دیگر بازیگران خوب فیلم نیز می‌توان به نیکول کیدمن و ویلم دفو اشاره کرد. در زیر تریلر Aquaman را مشاهده می‌کنید:

۹. Mortal Engines

بهترین فیلم های اکشن 2018 که هیجان را در شما بیدار می کنند

تاریخ اکران: ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر ۹۷) رده بندی سنی: PG-13

سازندگان ارباب حلقه‌ها و هابیت از جمله پیتر جکسون در مقام تهیه کننده، برای یک اقتباس شکوهمند دیگر جمع شده‌اند و یکی از بهترین فیلم های اکشن ۲۰۱۸ را راهی سینماها نموده‌اند. موتورهای مرگبار بر اساس رمانی با همین نام نوشته فیلیپ ریو ساخته شده و درون مایه آن کلیشه همیشه تازه داستان‌های علمی تخیلی آینده است؛ البته نوع متفاوت آن.

صدها سال پس از نابودی تمدن به واسطه یک حادثه عظیم، انسان‌ها روش تازه‌ای را برای زندگی گزیده‌اند. شهرهای غول پیکر، بر فراز زمین در حرکت‌اند و با بی‌رحمی به شهرهای کوچک چیره‌اند. در میان این درگیری‌ها رابطه شخصی با نام تام با زنی در پی انتقام را شاهد هستیم که قرار است آینده را تغییر دهند. پیشنهاد می‌کنیم تریلر یکی از بهترین فیم های اکشن ۲۰۱۸ را از دست ندهید:

۱۰. Bumblebee

بهترین فیلم های اکشن 2018 که هیجان را در شما بیدار می کنند

تاریخ اکران: ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر ۹۷) رده بندی سنی: PG-13

بعد از فیلم افتضاح Transformers: The Last Knight که سال گذشته اکران شد، امسال شاهد اثر بهتری از این سری خواهیم بود. البته این فیلم با قسمت‌های گذشته تبدیل شوندگان فرق دارد. تبدیل شونده اصلی داستان یک فولکس واگن است که می‌تواند به خوبی این تفاوت را نشان دهد. البته این کاراکتر در قسمت قبلی نیز حضور داشت، اما در قالب یک شورلت کامارو. کارگردان آن نیز تریویس نایت است که برای ساخت آثار انیمیشن همچون کوبو، کارنامه درخشانی دارد.

در Bumblebee یا زنبور غول پیکر، دختری با نام چارلی را شاهد هستیم که در آستانه ۱۸ سالگی، سعی می‌کند جایگاهش را در جهان پیدا کند. او یک فولکس واگن قراضه زرد رنگ را پیدا می‌کند و سپس تعمیرش می‌کند و کم کم متوجه می‌شود، این یک فولکس واگن معمولی نیست. ماجراهای این فیلم که با بودجه ۱۰۲ میلیون دلاری ساخته شده، در سال ۱۹۸۷ اتفاق می‌افتد.

به نظر شما بهترین فیلم های اکشن ۲۰۱۸ کدامند؟ در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن‌های ۲۰۱۸؛ مروری بر بهترین کارتون‌های سال برترین فیلم‌های ۲۰۱۸ برای تمام سلیقه‌ها پرفروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۸؛ مروری بر بهترین‌های سال

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»