وزیر خارجه چین: پکن به کسی باج نمی دهد


وزیر خارجه چین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به فشارهای آمریکا بر کشورش عنوان داشت که پکن به کسی باج نمی دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، «وانگ یی» وزیر خارجه چین با اشاره تلویحی به دشمنی های آمریکا و جنگ تجاری...

وزیر خارجه چین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به فشارهای آمریکا بر کشورش عنوان داشت که پکن به کسی باج نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، «وانگ یی» وزیر خارجه چین با اشاره تلویحی به دشمنی های آمریکا و جنگ تجاری واشنگتن علیه پکن گفت: چین نه به فشارها گردن می‌ نهد و نه باج می دهد.

وی ادامه داد: تجارت جهانی ماهیتی مکملی و برد– برد دارد و نباید آن را یک بازی مجموع – صفر در نظر گرفت که منافع یکی، به ضرر دیگران باشد.

وزیر خارجه چین در کنایه‌ ای آشکار به سیاست‌ های واشنگتن افزود: هیچ کشوری اجازه ندارد منافع خود را بالاتر از دیگران قرار دهد. سیاست حمایت‌ گرایی برای کشورهای حامی آن ضررآفرین است و اقدامات یک جانبه، به همه ضربه می‌ زند.

آمریکا تاکنون به بهانه کسری تجاری بالای خود با چین، تعرفه های گمرکی سنگینی را بر کالاهای وارداتی از این کشور اعمال کرده؛ موضوعی که با اقدام مشابه چین و شکایت دولت این کشور به سازمان تجارت جهانی همراه شده است.

در هفته گذشته نیز دو کشور اعمال تعرفه 260 میلیارد دالری را بر کالاهای یکدیگر آغاز کردند.

کسری تجاری آمریکا با چین در سال 2017 نزدیک به 375 میلیارد دالر بوده؛ موضوعی که «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا از آن به عنوان دلیلی برای تغییر سیاست های تجاری کاخ سفید یاد کرده است.

وی از زمان رقابت‌ های انتخاباتی تاکنون، بارها به روابط تجاری آمریکا با چین خرده گرفته و منتقدان سرسخت سیاست‌ های اقتصادی این کشور را به سمت‌ های مهمی در وزارت بازرگانی و دفتر نمایندگی آمریکا در امور تجاری گماشته است.

کد(6)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید