بازداشت یک خواننده به دلیل ترانه اعتراضی تند


بازداشت یک خواننده به دلیل ترانه اعتراضی تند

پلیس فرانسه رپر فرانسوی را به علت تشویق و دعوت به خشونت، بازجویی کرد.

به گزارش جام نیوز به نقل از یورونیوز، پلیس فرانسه نیک کنراد، رپر فرانسوی را به علت تشویق و دعوت به خشونت، بازجویی کرد.

نیک که با انتشار یک ویدیوکلیپ با نام «سفیدها را دار بزنید» ناگهان به چهره ای شناخته شده در رپ فرانسه تبدیل شد، در ترانه اش می خواند: «فوری بچه سفیدها را گیر بندازید/ پدر و مادرها را بگیرید/برای وقت گذرونی چهار قاچشون کنید/ بچه های سیاه رو همه رقمه همه جا پخش کنید....»

یورونیوز برای جوسازی بیشتر علیه این خواننده مدعی شد: او با گفتن عبارت "فوری بچه سفیدها را گیر بندازید" "دیگران را به کشتن سفیدپوست ها و حتی شیرخواران سفید دعوت می کند:"

دادستانی پاریس پس از انتشار این ویدیو، نیک کنراد را تحت تعقیب قرار داد. وی امروز به پاسگاه پلیس مبارزه با خلافکاری در شهر کلیشی در حومه پاریس احضار و بازجویی شد.

مقام های قضایی می گویند در صورت اثبات اتهام، کنراد ممکن است تا پنج سال زندانی شود.

این رپر فرانسوی می گوید ترانه اش مانند یک آینه است و خشم نفرت سیاه پوستان از سفیدها را از دوره استعمار تاکنون نشان می دهد.

این نخستین بار نیست که یک رپر فرانسوی چنین جنجالی در این کشور بر می انگیزد.

در سال ۲۰۱۱ میلادی، ویدیو کلیپ بوبا، رپر گانگستر با نام « Bakel City Gang» شماری از نمایندگان مجلس فرانسه را به فکر انداخت تا قانونی برای مبارزه با نژادستیزی علیه سفیدپوستان به تصویب برسانند؛ طرحی که هرگز به انجام نرسید.

سیاهان در جوامع غربی هیچگاه نتوانسته اند جایگاه انسانی خود را پیدا کنند و با تبعیض های فراوانی مواجه بوده اند که موجب شده در برخی موارد به اشکال مختلفی از اعتراض سرباز کند.

115

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد