یکصد منطقه بحرانی آتش سوزی در همدان شناسایی شد


یکصد منطقه بحرانی آتش سوزی در همدان شناسایی شد

همدان- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان گفت: یکصد منطقه بحرانی آتش سوزی در این استان شناسایی و برای پیشگیری از برو حریق در این نقاط تدابیر لازم صورت گرفته است.

سرهنگ بهرام رسولی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این مناطق با توجه به معیارهایی نظیر تعداد و سطح آتش سوزی در پنج سال گذشته، احصا شده است.
وی اضافه کرد: پس از شناسایی نقاط بحرانی، گشت ها در این مناطق بیشتر شده و پیمانکاران نیز با حساسیت بیشتری این مناطق را مدیریت می کنند.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی همدان کاهش آتش سوزی مراتع را نشان از ارتقای فرهنگ مردم دانست و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 41 هکتار از اراضی ملی این استان در 37 فقره آتش سوزی دچار آسیب شدند.
سرهنگ رسولی ادامه داد: بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز خسارات به منابع طبیعی، آگاه سازی شهروندان با برگزاری دوره های آموزشی و استفاده از ظرفیت رسانه ها است.
وی بیان کرد: برای صیانت از منابع طبیعی برای نسل های آینده باید از برافروختن آتش خودداری کرده و در صورت روشن کردن آتش، هنگام ترک محل از خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل شود.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی همدانبا بیان اینکه سال گذشته چند دستگاه دمنده برای مهار آتش خریداری و تحویل ادارت شهرستانی شد، افزود: علاوه بر این امسال نیز 2 دستگاه آتش کوب برقی که توسط مرکز دانش بنیان کرمانشاه طراحی شده بود خریداری و در شهرستان همدان و نهاوند آزمایش شد.
وی اضافه کرد: 936 کیلومتر آتش بُر بین اراضی بحرانی و مستثنیات ایجاد شده است تا در صورت بروز حریق از سرایت آتش به عرصه های منابع طبیعی جلوگیری شود.
سرهنگ رسولی از شهروندان خواست تا از طریق سامانه 1504 هرگونه اخبار شامل آتش سوزی، تخریب، تصرف و چرای غیر مجاز دام در اراضی ملی را به یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش دهند.
وسعت اراضی منابع طبیعی همدان 905 هزار هکتار است.
7526/2090

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان