علی چینی: تیم پارسال را ما بستیم، آخر سر شدیم کریم شیره‌ای!


علی چینی: تیم پارسال را ما بستیم، آخر سر شدیم کریم شیره‌ای!

علی چینی، مربی پیشین تیم فوتبال استقلال تهران گفت: فصل گذشته در هفته‌های ابتدایی مدام به علیرضا منصوریان اولتیماتوم می‌دادند، اما الان شفر بدون استرس کارش را دنبال می‌کند.

به گزارش مشرق، علی چینی در خصوص دربی تهران که با تساوی بدون گل به پایان رسید، گفت: این یکی از کسل‌کننده‌ترین دربی‌های تاریخ بود. استقلال بعد از شکست مقابل السد و با توجه به وضعیت نه چندان خوبش در لیگ برتر، آمده بود که دربی را نبازد، چون اگر می‌باخت وارد بحران می‌شد. پرسپولیس هم برای نتیجه گرفتن به زمین آمده بود، اما نمی‌دانم چه اتفاقاتی باعث شد که دربی خوبی نبینیم.

وی با مرور اتفاقات فصل گذشته افزود: ما فصل گذشته بازیکنانی نخبه و تأثیرگذار جذب کردیم و در هر پست سه بازیکن تاپ داشتیم. هدف‌مان این بود که با استقلال به فینال آسیا برویم. متأسفانه در شروع لیگ سه بازیکن ما در اولین بازی محروم شدند و این در حالی است که در هفته‌های ابتدایی شش بازیکن‌مان را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار نداشتیم. بدشانسی‌های متعددی در هفته‌های ابتدایی داشتیم که در نهایت کار به جایی رسید که منصوریان استعفا کرد. این در حالی است که در نسل جدید شاید فقط دو سه نفر مثل منصوریان به استقلال تعصب داشته باشند.

مربی فصل گذشته تیم استقلال تأکید کرد: وقتی شفر آمد همه مصدوم‌ها و محروم‌ها رسیدند و یک اسلحه با خشاب پُر به شفر تحویل داده شد. این در حالی است که ما یک فصل پیش از آن با محرومیت در پنجره نقل‌وانتقالات مواجه بودیم و با یک مشت بازیکن جوان تیم را نایب قهرمان کردیم. تیم پارسال را ما بستیم که در ابتدای فصل آن همه بدشانسی آوردیم، اما در آخر فصل ما کریم شیره‌ای شدیم و خیلی‌ها از شفر تعریف کردند.

چینی خاطرنشان کرد: هدف من از این حرف‌ها تخریب استقلال یا یک شخص خاص نیست و فقط می‌خواهم شرایط را با فصل گذشته مقایسه کنم. سال قبل فردی به نام زمانی در هیئت مدیره از هفته چهارم مدام به سرمربی اولتیماتوم می‌داد و این موضوع تیم را وارد استرس می‌کرد، اما الان می‌بینید که از این خبرها نیست و شفر هم کارش را انجام می‌دهد. آن زمان نوشتند که کادر فنی منصوریان تجربه ندارد، در حالی که تجربه ما خیلی بیشتر از تجربه کادر فنی‌هایی بود که در این چند سال در استقلال بودند. ما شش سال در تیم امید و نفت با هم کار کردیم و کارنامه خوبی هم داشتیم.

مربی پیشین استقلال با اشاره به خریدهای این تیم برای فصل جاری اظهار داشت: تمام بازیکنان جدید با نظر مستقیم شفر به استقلال آمدند. مگر این مربی با تجربه و بین‌المللی نیست پس چرا تا الان این‌طور نتیجه گرفته است؟ چرا ما باید سرمایه‌های استقلال را بسوزانیم، چرا باید مهره‌سوزی کنیم و از اجنبی‌ها حمایت کنیم؟ واقعاً چه فرقی بین معلومات شفر و منصوریان وجود دارد؟ اتفاقاً منصوریان مربی جوان‌تری است که دنبال متدهای روز فوتبال است. چرا باید با سرمایه‌های استقلال این‌طور برخورد شود؟

چینی با انتقاد از جذب الحاجی گرو و جدایی علی قربانی تصریح کرد: وقتی بازیکن خارجی جذب می‌کنیم، باید به تیم کمک کند، ولی گرو در آسیا و حتی لیگ برتر هم ذخیره است. از آن طرف علی قربانی را کنار می‌گذارند و این بازیکن در لیگ اروپا می‌درخشد. من نمی‌دانم چرا تیام و جپاروف جدا شدند، اما آیا شفر با توجه به اینکه مدیربرنامه‌های این دو بازیکن آلمانی بود، نمی‌توانست تیام و جپاروف را نگه دارد؟

وی خاطرنشان کرد: من استقلالی هستم و دوست دارم استقلال امسال بهترین نتایج را بگیرد، اما با ادامه این روند کار خیلی سخت است. بهتر است که در مورد همه مسائل منطقی رفتار کنیم و واقعاً حیف است که بخواهیم سرمایه‌های خودمان را نادیده بگیریم.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است