«ثاخت» تعدیل منفی داد/ «بموتو» متوقف شد


«ثاخت» تعدیل منفی داد/ «بموتو» متوقف شد

در روز جاری همچون روزهای گذشته رونق بازار سرمایه کشور ادامه داشت و به همین دلیل 56 نماد بازگشایی و 69 نماد متوقف شدند.

اقتصادآنلاین - محمدامین خدابخش؛ در نخستین روز از هفته شاخص بورس تهران با جهشی شش هزار و ۷۷۰ واحدی به سطح 187 هزار و 406 واحد رسید و توانست رکورد جدیدی را برای خود به ثبت برساند. در این روز همچون روزهای گذشته رونق بازار سرمایه کشور ادامه داشت و به همین دلیل 56 نماد بازگشایی و 69 نماد متوقف شدند.

«ثاخت» تعدیل منفی داد: نماد معاملاتی شرکت بین‌المللی‌توسعه‌ساختمان (ثاخت) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت درخصوص کاهش سود پیش بینی شده متوقف شد. با توجه به اقدامات صورت گرفته درخصوص فروش پروژه سعدی شیراز و زمین شمع ساحل، با وجود تلاش‌های مکرر و مستند به مزایده صورت گرفته، متاسفانه طبق برنامه ریزی به عمل آمده در سال قبل سود پیش بینی محقق نشده و به سال مالی بعد موکول شد. مدیریت شرکت بر این اعتقاد است که با وجود تلاش وافر مبنی بر کسب سود برای سال مالی منتهی به1397، سود پیش بینی شده هر سهم از مبلغ 86 ریال به مبلغ هشت ریال کاهش خواهد یافت. همچنین گفتنی است؛ درآمد حاصل از سرمایه گذاری ناشی از پیش بینی سهم شرکت اصلی از سود نقدی شرکت‌های فرعی بوده است.

افزایش نرخ 50 درصدی در نماد «بموتو»: شرکت موتوژن (بموتو) در روز جاری به دلیل اعلام افزایش نرخ محصولات به طور میانگین 50 درصد متوقف شد. این مجوز که از سوی هیات مدیره شرکت صادر شده است٬ مربوط به الکتروموتورهای صنعتی بوده است.

«ختراک» و افزایش نرخ فروش: شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران (ختراک) دیگر نمادی بود که در روز جاری متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است که با توجه به افزایش قیمت نهاده های تولیدی از جمله مواد اولیه و نیز افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر بهای تمام شده، نرخ‌های فروش محصولات این شرکت به صورت علی الحساب، به طور میانگین به میزان 11 درصد افزایش یافته است.

«دسانکو» متوقف شد: شرکت داروسازی سبحان انکولوژی (دسانکو) به دلیل لزوم شفاف سازی درخصوص فروش مطالبات ارزی متوقف شد. بنابر اطلاعات منتشر شده در سایت کدال٬ شرکت پیگیری لازم را درخصوص مطالبات خود از شرکت روش سوییس به عمل آورده و مبلغ 1.607.000 یورو به صورت ارزی به حیطه وصول درآورده که با توجه به اینکه تاکنون ارز دریافتی به فروش نرسیده٬ آثار سود تسعیر و یا فروش ارز مربوط برای این شرکت مشخص نیست. لذا پس از فروش ارز یاد شده٬ تاثیرات محاسبه و آثار نهایی آن به بورس منعکس خواهد شد.

«شتوکا» برنده مزایده: نماد معاملاتی (شتوکا) متعلق به شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان متوقف شد تا درخصوص تامین رنگ مورد نیاز واحد ورق رنگی شرکت فولاد مبارکه اصفهان اطلاع رسانی کند. طی این توقف شرکت اعلام کرد که در مناقصه تامین انواع رنگ کویل کوتینگ مورد نیاز واحد ورق رنگی شرکت فولاد مبارکه اصفهان شرکت کرده است که نتایج آن در آینده اعلام خواهد شد.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

«ثاخت» تعدیل منفی داد/ «بموتو» متوقف شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو