چگونه از روغن گل بنفشه برای مو استفاده کنیم؟


استفاده از روغن گل بنفشه برای مو به تازگی در میان بانوان باب شده ولی این روغن و خواص شگفت‌انگیزش آنطور که باید شناخته نشده است. همین امر ما را بر آن داشت که نگاهی به خواص روغن بنفشه برای مو، طرز تهیه و نحوه استفاده از آن داشته باشیم. با ما همراه شوید. مو‌های شما چه بلند باشند چه کوتاه، حتما برای بهتر کردن وضعیت‌شان به فکر استفاده از روغن‌های...

استفاده از روغن گل بنفشه برای مو به تازگی در میان بانوان باب شده ولی این روغن و خواص شگفت‌انگیزش آنطور که باید شناخته نشده است. همین امر ما را بر آن داشت که نگاهی به خواص روغن بنفشه برای مو، طرز تهیه و نحوه استفاده از آن داشته باشیم. با ما همراه شوید.

مو‌های شما چه بلند باشند چه کوتاه، حتما برای بهتر کردن وضعیت‌شان به فکر استفاده از روغن‌های مختلفی افتاده‌اید. حالا برای هر منظوری! تقویت سرعت رشد، جلوگیری از موخوره، خوش حالت شدن و …
بعضی‌ها روغن به دست آمده از گل بنفشه را برای استفاده انتخاب می‌کنند. امروز با طرز تهیه روغن بنفشه برای مو و خواص آن آشنا می‌شویم.

آشنایی با روغن گل بنفشه

روغن بنفشه یک روغن پر استفاده و پر خاصیت است که دارای ۷۷ درصد از چربی‌های اشباع نشده است. خواص کم نظیر این روغن سبب شده، کاربرد بسیاری در تولید کرم‌های دارویی و آرایشی برای پوست و محصولات تقویت مو داشته باشد.
خود گل بنفشه، گیاه با دوامی متشکل از ۵ گلبرگ زیبا و معطرست. بنفشه به خانواده “فیولا” تعلق دارد و بیش از ۲۰۰ نوع مختلف آن در دنیا پرورش داده می‌شود. این گل در فصل بهار به گل می‌نشیند و رنگ گل‌ها بنفش متمایل به آبی است.
چگونه از روغن گل بنفشه برای مو استفاده کنیم؟
در طب سنتی ایران، روغن بنفشه با استفاده از روغن‌های کنجد یا زیتون تهیه می‌شود. برای همین خواص آن متناسب با روغن پایه‌ای که از آن استفاده می‌کنند تغییر می‌کند. شاید برای همین باشد که در مورد طبع آن در منابع مختلف، تفاوت وجود دارد. در برخی منابع طبع روغن بنفشه را گرم و‌ تر و در برخی دیگر سرد و‌ تر دانسته‌اند. بهرحال در طب سنتی چیزی که برای لطافت مو مهم است رطوبت است یا همان تری که این روغن بخوبی آن را تامین می‌کند.

طرز تهیه روغن گل بنفشه

برای درست کردن روغن بنفشه، فقط گل بنفشه پاک و سالم (نه ساقه، نه برگ و…) را در یک ظرف شیشه‌ای می‌ریزند؛ که بهتر است این گل نیم‌کوب یا پودر شود. بعد روغن کنجد یا روغن زیتون را به آن اضافه می‌کنند تا روغن روی گل بیاید. ۳۰ روز روغن را در معرض غیرمستقیم نور آفتاب قرار می دهند، وقتی رنگ گل‌ها سفید و روغن تیره شد آن روغن را با پارچه‌ای تمیز صاف می‌کنند. سپس روغن گل بنفشه آماده است.
اگر دوباره به این روغن به‌دست‌آمده، گل بنفشه اضافه کنید و ۳۰ روز دیگر بماند و دوباره تا ۱۰ ماه گل بنفشه به روغن اضافه کنید، روغن حاصله معجزه‌ای از معجزات طب سنتی خواهد بود.
در این نوع روغن گیری نیازی به افزودن آب نیست و بهتر است از گل بنفشه خشک یا نیمه خشک جهت جلوگیری از کپک زدن استفاده نمایید.
چگونه از روغن گل بنفشه برای مو استفاده کنیم؟
نکته: دقت کنید که روغن پایه نقش مهمی در ایجاد خواص روغن بنفشه دارد.
اگر روغن بنفشه با پایه روغن کنجد درست شود، برای مرگ مغزی، کما، سینوزیت، میگرن، سردرد، زکام، بوی بد دهان و … مفید است. اگر هم با پایه روغن زیتون درست شود در درمان ریزش مو، رویش مجدد مو، سفیدی مو، تب (استفاده به‌صورت موضعی روی محل پیشانی) و… مفید خواهد بود.

روغن بنفشه برای مو

چگونه از روغن گل بنفشه برای مو استفاده کنیم؟

اگر بدنبال رفع مشکل موخوره هستید روغن بنفشه یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. فقط باید بعد از استحمام مقداری از آن را کف دست ریخته و با آن انتهای ساقه مو‌هایتان را ماساژ دهید. جذب این روغن خوب است و چربی‌اش خیلی روی مو‌های شما کثیفی ایجاد نمی‌کند. البته بطور کل استعمال روغن بر روی مو‌های آسیب دیده از موخوره، موخوره را کامل درمان نمی‌کند، ولی از بدتر شدنش جلوگیری می‌کند. اگرچه نهایتا باید وقتی مو‌های شما به اندازه‌ای رسید که دلتان آمد کوتاهشان کنید، این کار را بکنید! در صورتی که می‌خواهید روغن بنفشه را برای رفع شوره سر استفاده کنید باید پوست سرتان را به آن آغشته کرده و ماساژ دهید. فقط دقت کنید که خیلی سرتان را چرب نکنید. تداوم این عمل بصورت روزانه شما را از شر شوره‌های سر خلاص می‌کند.
چگونه از روغن گل بنفشه برای مو استفاده کنیم؟
اگر برای بهبود رشد مو قصد استفاده از روغن بنفشه را دارید، باید ریشه موهای‌تان را با مقدار زیادی روغن بنفشه چرب کنید و بگذارید برای ۳ ساعت این روغن روی سر شما بماند. (اما اگر ۳ ساعت باعث شده قید این کار را بزنید می‌توانید به همان یک ساعت هم بسنده کنید. در بسیاری از منابع گفته‌اند نگه داشتن روغن روی سر بیشتر از ۱ ساعت هیچ تاثیر اضافه‌ای در جذبش ندارد). توجه کنید که گرم کردن روغن و سپس آغشته کردن ریشه مو به آن باعث اثرپذیری بیشتر مو‌های شما و جذب بهتر روغن می‌گردد (گرم در حدی که پوست را نسوزاند. برای این کار از ماکرویو یا کتری جوشان بر روی شعله‌های گاز استفاده کنید). اگر بعد از استفاده از روغن سرتان با کلاه حمام بپوشانید که دیگر چه بهتر. سپس برای شستوشوی مو‌ها اقدام کنید. برای تاثیر بیشتر، تعداد دفعات استفاده از روغن بنفشه برای مو را افزایش دهید و مثلا هر دو روز یک بار،‌ این کار را تکرار کنید.
چگونه از روغن گل بنفشه برای مو استفاده کنیم؟

روغن داغ کردن مو و ماساژ موها

روغن داغ کردن مو یک روش عالی برای جان بخشی به موهاست و هم برای ریشه مو هم برای تنه مو بسیار مفید است. روغن داغ باعث متخلخل شدن ساقه مو می‌شود و به همین خاطر چربی بخوبی در بافت مو نفوذ می‌کند. پس از روغن داغ کردن مو با روغن بنفشه، موهای مرطوب خود را ماساژ دهید. وقتی به زیر دوش حمام می‌روید اجازه دهید مو‌های شما اندکی مرطوب شوند. سپس دوش آب را بسته و باز مو‌ها را ماساژ دهید. از ریشه سر شروع کرده و ماساژ را تا انتهای مو‌ها ادامه دهید. برطرف شدن موخوره‌ها و بهبود جریان خون در پوست سر ارزشش را دارد که ۵ دقیقه وقت صرف کنید. خصوصا که این ماساژ شستوشوی سر را هم آسان می‌کند، چون هر جرم و چرکی که روی پوست سر شماست دیگر کامل در روغن و آب حل خواهد شد. سپس یک شامپوی مخصوص شستوشوی مو‌های چرب بردارید و لذت یک نظافت اساسی را به ریشه موهای‌تان بدهید. در مورد ساقه مو‌ها خیلی حساس نباشید. توزیع کف شامپو در موها، یک ماساژ ملایم ۳۰ ثانیه‌ای و سپس آب کشی کفایت می‌کند. خصوصا اگر مو‌های شما مو‌های خشکی هستند.
چگونه از روغن گل بنفشه برای مو استفاده کنیم؟

منبع

چگونه از روغن گل بنفشه برای مو استفاده کنیم؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در