مدیرعامل خبرگزاری موج در مراسم تجلیل از سرباز فداکار ارتش گفت: باید با خاطیان حادثه تروریستی اهواز برخورد قاطع صورت گیرد.

محمودرضا امینی در جلسه تجلیل از مجتبی محمدی سرباز فداکار ارتش که توسط خبرگزاری موج و با حضور سیدحسن ابوترابی رییس اداره روابط عمومی ارتش، مسلم خطیر مدیر خبر و اطلاع رسانی نیروی زمینی ارتش و سیدامیر مرتضوی سردبیر خبرگزاری موج برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: به عنوان فردی که سال ها در حوزه رسانه فعال بوده و از مسائل اطلاعاتی و امنیتی با خبر است، کار سرباز فداکار ارتش در کمک به مجروحان و نجات جان افراد در حین حادثه تروریستی اهواز را بسیار ارزشمند و قابل تقدیر می دانم.

وی خطاب به مجتبی محمدی سرباز فداکار ارتش گفت: گاهی اتفاقاتی در جامعه رقم می خورد که یک نیاز از جامعه را مرتفع می کند. بحث رشادت شما و صحنه ای که خلق کردید، نشان می دهد نیاز جامعه به حضور ایثارگرانه سیستم نظامی و انتظامی بسیار زیاد است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: کاری را انجام دادید که از نظر نظامی وظیفه و از نظر انسانی، اقدامی برگرفته از وجدان شما بود. اما چرا حرکت شجاعانه یک سرباز اینقدر در جامعه بازتاب مثبت داشت و همه از آن تعریف کرده و حتی عده ای به آن افتخار می کنند؟

باید با خاطیان حادثه تروریستی اهواز برخورد قاطع صورت گیرد

امینی افزود: علت این است که جامعه نیاز به حضور و بروز ایثارگرانه قشر نظامی و انتظامی دارد و شما تبدیل به یک نماد در جامعه شدید. حجم استقبال مردم از اقدام شما نشان می دهد که جامعه نیاز دارد تا نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و عملیاتی همواره حضور جدی و ایثارگرانه داشته و در معرکه های مهم ایثارگرانه وارد میدان شوند.

وی گفت: از این جهت اقدام آقای مجتبی محمدی سرباز فداکار ارتش قابل تقدیر است و ما نیز به عنوان یک رسانه فعال و یک ایرانی بر خود لازم دانستیم که هر چند کوچک، از شما تجلیل کنیم.

مدیرعامل خبرگزاری موج متذکر شد: اما حادثه تروریستی اهواز ابعاد دیگری نیز دارد. به طور قطع این حادثه پرسش هایی در میان مردم ایجاد کرده است که باید به آن پاسخ داد. شما زحمت کشیدید و ایثار کردید، اما حادثه فوق نشان می دهد در حوزه کنترل حفاظتی و برنامه ریزی، حفاظت مراسم کاملا بی توجه، بی برنامه و غیر حرفه ای بوده است.

امینی گفت: بنابراین همزمان با تقدیر و تجلیل و سپاس بی پایان از شما سرباز فداکار که به مسوولیت خود عمل کردید، انتظار مردم این است که به خوبی و به سرعت موضوع پیگیری و مشخص گردد چه کسی کوتاهی کرده، چه نوع کوتاهی صورت گرفته، کسی که کوتاهی کرده مواخذه شده و به صورتی اقدام گردد که اگر خلع هایی داریم، خلع ها برطرف شود.

باید با خاطیان حادثه تروریستی اهواز برخورد قاطع صورت گیرد

وی تاکید کرد: هیچ معنی ندارد که یک رژه بزرگ برگزار شود، اما هیچ کس مسوولیت اتفاقات آن را بر عهده نگیرد. وقتی می بینیم چند تیر شلیک می شود و ابتدا کسی باور نمی کند حمله تروریستی است، نشان می دهد که در برنامه ریزی رژه خلع داریم. این خلع باید پیگیری، برطرف و با متخلفان برخورد قاطع صورت گیرد.

این تحلیگر مسائل سیاسی گفت: مسوولان اطلاعاتی و امنیتی کشور باید موشکافانه موضوع را بررسی و با متخلفان برخورد کنند. چنانچه نفوذی هم در مسیر اتفاق افتاده که بعید نیست، راه های نفوذ را بررسی و آن را ضمن برخورد با نفوذی ها، ببندند.

امینی گفت: البته گلایه ما از ساختار اطلاعاتی و نظامی و انتظامی کشور، هیچ خلل و بهانه ای برای تقدیر از سرباز فداکار ارتش و دیگران که در این حادثه شوم فداکاری و ایثار کردند، ایجاد نمی کند. زیرا در عمل الگویی برای دیگر جوانان ما شدید و مسوولان ارتش نیز باید به خوبی از شما تقدیر کنند.

باید با خاطیان حادثه تروریستی اهواز برخورد قاطع صورت گیرد