آخرین وضعیت بانک قرض‌الحسنه رسالت از نگاه آمار و ارقام رسمی/ روزهای پرسود در انتظار سهامداران رسالت


پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بررسی‌های صورتهای مالی بانک قرض‌الحسنه رسالت نشان می‌دهد روزهای خوبی در انتظار این بانک است. به گزارش بانک مردم، عدهای از مشتریان بانک قرض‌الحسنه رسالت از ما خواستند در مورد آخرین وضعیت این بانک گزارشی تهیه کنیم. در همین راستا آخرین صورتهای مالی بانک قرض‌الحسنه رسالت را مورد بررسی قرار دادیم. بانک قرض‌الحسنه رسالت...

کد خبر : 106561 تاریخ انتشار : ۷ مهر ۱۳۹۷

آخرین وضعیت بانک قرض‌الحسنه رسالت از نگاه آمار و ارقام رسمی/ روزهای پرسود در انتظار سهامداران رسالت

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بررسی‌های صورتهای مالی بانک قرض‌الحسنه رسالت نشان می‌دهد روزهای خوبی در انتظار این بانک است.

به گزارش بانک مردم، عدهای از مشتریان بانک قرض‌الحسنه رسالت از ما خواستند در مورد آخرین وضعیت این بانک گزارشی تهیه کنیم. در همین راستا آخرین صورتهای مالی بانک قرض‌الحسنه رسالت را مورد بررسی قرار دادیم.

بانک قرض‌الحسنه رسالت نخستین وتنها بانک خصوصی است که مجوز قرض‌الحسنه دارد و جزء طلایه‌داران بانکداری اسلامی محسوب می‌شود. سهامداران این بانک سود نمی گیرند و سودی هم به سپرده گذاران نمیدهد، به همین علت استقبال از این بانک برای دریافت خدمات قرض الحسنه بی سابقه است.

صورتهای مالی میاندوره‌ای منتهی به پایان خرداد ۱۳۹۷ بیانگر این است که با وجود مشکلاتی در سیستم بانکها، بانک قرض‌الحسنه رسالت وضعیت خوبی دارد. صورتهای مالی میاندوره‌ای تا خرداد ۱۳۹۷ بانک قرض‌الحسنه رسالت نشان می‌دهد مطالبه این بانک از بانک مرکزی به بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد رشد نشان میدهد. البته با پیگیری مسوولان بانک قرض‌الحسنه رسالت میزان مطالبات این بانک از سایر بانکها و موسسات اعتباری ۵۵ درصد کاهش یافته است.

بانک قرض‌الحسنه رسالت از معدود بانک‌هایی است که به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی هیچ بدهی‌ای ندارد و از این حیث جزو طلایه‌داران بانکی محسوب میشود.

نسبت بدهی این دوره با دوره قبل تفاوت چندانی نداشته در عوض ۱۳ درصد به میزان دارایی‌های مشهود بانک قرض‌الحسنه رسالت افزوده شده است.

صورتهای مالی پایان سال ۹۶

سود انباشته در پایان دوره سال ۹۵ منفی بود اما عملکرد نسبتا خوب بانک قرضالحسنه رسالت موجب شد سود انباشته در پایان دوره سال ۹۶ مثبت شود و به ۸۳ میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال برسد و این بیانگر روند رو به رشد این بانک است. علاوه بر همه اینها بانک قرضالحسنه رسالت عضو صندوق ضمانت سپردهها است، حق عضویت خود را به صورت منظم پرداخت کرده و سپردههای زیر یک میلیارد ریال این بانک، بیمه صندوق ضمانت سپردهها است.

آخرین وضعیت بانک قرض‌الحسنه رسالت از نگاه آمار و ارقام رسمی/ روزهای پرسود در انتظار سهامداران رسالت آخرین وضعیت بانک قرض‌الحسنه رسالت از نگاه آمار و ارقام رسمی/ روزهای پرسود در انتظار سهامداران رسالت آخرین وضعیت بانک قرض‌الحسنه رسالت از نگاه آمار و ارقام رسمی/ روزهای پرسود در انتظار سهامداران رسالت
138 views

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بانک‌

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...