پناهیان: دیپلماسی مقاومت دشمن را ناامید می‌کند


پناهیان: دیپلماسی مقاومت دشمن را ناامید می‌کند

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: ساده لوحی و سهل‌انگاری باید از دیپلماسی فاصله بگیرد، دیپلماسی مقاومت می‌تواند دشمن را ناامید کند.

خبرگزاری تسنیم: حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم سومین در گذشت شهیدان دیپلمات حادثه منا، با نام "دیپلماسی مقاومت" گفت: حادثه منا با وجود شهدایی همچون شهید آقایی‌پور و شهید رکن‌آبادی هرگز فراموش نمی‌شود.

وی اضافه کرد: این دو شهید الگو بودند و در شرایط فعلی به چنین الگو‌هایی در عرصه دیپلماسی نیاز است.

این خطیب هیات‌های تهران با اشاره به نام گذاری مراسم اظهار کرد: دیپلماسی مقاومت، دیپلماسی هوشمندانه و دیپلماسی غیرمقاومت، دیپلماسی ساده‌لوحانه است.

پناهیان تصریح کرد: ساده لوحی و سهل‌انگاری باید از دیپلماسی فاصله بگیرد، زیرا دیپلمات‌ها در خط اصلی مذاکره با دشمن هستند.

عضو هیات امنای دانشگاه هنر با اشاره به حادثه تروریستی اهواز، یادآور شد: دشمنان کاری را انجام داده‌اند که حدود ۳۷ سال قبل انجام می‌دادند و این یعنی حرف جدیدی برای گفتن ندارد و این چنین حرکت‌هایی نتیجه‌ای جز استحکام ندارد و محاصره اقتصادی هم برای دشمن بازگشت به گذشته است.

وی افزود: دشمن به چیزی امید بسته است که دیپلماسی مقاومت در آن زمینه می‌تواند دشمن را ناامید کند تا خودش تحریم‌ها را بردارد.

مسئول اسبق نهاد دانشجویی دانشگاه هنر با اشاره به این که دیپلماسی مقاومت، دیپلماسی مردمی است، تاکید کرد: دیپلماسی مقاومت، دیپلماسی فرهنگی است و از سیاست خودش را به فرهنگ می‌کشاند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان