تب هماهنگی اعداد در تعیین تاریخ تولد


تب هماهنگی اعداد در تعیین تاریخ تولد

تاریخ تولد شما تعیین‌کننده آینده شماست؛ البته اگر اهل طالع‌بینی، کف‌بینی و پیشگویی باشید. جذابیت‌های تولد در یک روز و تاریخ خاص برای بسیاری از مردم جهان جذاب و هیجان‌انگیز است. برخی کشورها به تولد در روز خاصی اعتقادات خاص دارند و...


تاریخ تولد شما تعیین‌کننده آینده شماست؛ البته اگر اهل طالع‌بینی، کف‌بینی و پیشگویی باشید. جذابیت‌های تولد در یک روز و تاریخ خاص برای بسیاری از مردم جهان جذاب و هیجان‌انگیز است.

برخی کشورها به تولد در روز خاصی اعتقادات خاص دارند و برخی فرنگی‌ها دوست دارند در سِجِل فرزندشان روبه‌روی تاریخ تولد ١٠/١٠/١٠ درج شده باشد. یا نمونه ایرانی این دست آدم‌ها می‌خواهند ٧/٧/٧٧ را در شناسنامه فرزندشان ببینند.

﷯ جشن تولد مشترک با دیوید بکهام!

در‌کنار تاریخ‌های خاص، تولد در روزی ویژه که ممکن است برای یک شخص جذابیت داشته باشد هم می‌تواند وسوسه‌برانگیز باشد؛ برای مثال تولد در روزی که دیوید بکهام متولد شده‌است، که اگر پدر و مادر خرافاتی نباشند و این تصادف را خوش‌یمن تلقی نکنند، از به‌یاد‌ماندنی‌بودن آن می‌گویند. یا اگر تولد فرزند دوم با برادر یا خواهر بزرگ‌ترش در یک روز باشد، می‌تواند هزینه‌های والدین را برای برگزاری جشن تولد کاهش دهد.

نشریه «تایم» در گزارشی به علاقه خانواده‌های آمریکایی به تولد فرزندشان در یک روز خاص اشاره می‌کند. به گزارش این نشریه، ٩سپتامبر معمول‌ترین روز برای تولد نوزادان آمریکایی است و در این ماه، بیش‌از هر ماه دیگری در طول سال، نوزاد به جمعیت این کشور اضافه می‌شود. البته پیش‌تر «نیویورک‌تایمز» در سال‌٢٠٠۶ و به نقل از تحقیقات دانشگاه هاروارد، گزارشی منتشر کرد و این تاریخ را بین سال‌های ١٩٧٣ تا ١٩٩٩، ١۶‌سپتامبر معرفی کرده بود. نکته جالب توجه اینکه از میان ١٠‌تاریخ پرطرفدار برای زایمان در آمریکا، ٩‌تاریخ در این ماه قرار دارد، که یکی از دلایل آن می‌تواند تعطیلات ژانویه ٩‌ماه قبلش باشد. نویسنده این گزارش در ادامه به روزهای کمتر‌محبوب برای زایمان اشاره می‌کند و تعطیلات را ازجمله این روزها معرفی می‌کند: «در‌واقع ٢۵‌دسامبر [آغاز تعطیلات کریسمس] و اول ژانویه [آغاز سال نو میلادی] کمترین محبوبیت را در‌میان روزهای سال برای زایمان دارند. همچنین زایمان در چهارم ژولای (روز استقلال آمریکا) نیز بسیار نادر است. احتمالا دلیل این محبوبیتِ کم، برنامه‌ریزی والدین یا در‌سفربودن پزشک‌ها در ایام تعطیلات است.»

﷯ طالع هندی

هندی‌ها در‌میان دیگر کشورهای دنیا به طالع و علوم عجیب‌و‌غریب شهرت دارند. رمال‌های هندی اصلا یکی از پیشگویان معتبر جهان هستند و در سراسر دنیا به این شغل اشتغال دارند.

به‌همین‌دلیل عجیب هم نیست که طالع متولدان روزهای خاص برای هندی‌ها ویژگی‌های متفاوتی داشته باشد. آن‌ها حتی معتقدند تاریخ تولد در انتخاب شغل مناسب برای افراد هم مؤثر است.

نشریه «اکونومیست‌تایمز» هندوستان در مقاله‌ای به روزهای تقویم، تاریخ تولد و پیش‌بینی آینده افراد اشاره می‌کند. به گزارش این نشریه و به نقل از آنچه اکونومیست‌تایمز «عدد‌شناسان» معرفی می‌کند، کسانی که در روزهای یک، ١٠، ١٩ و ٢٨ هر ماه متولد می‌شوند، در آینده مدیر و و رهبر گروه خواهند شد! این نشریه شاهد ادعای طالع‌بینان را چند مدیر مشهور هندی و بیل گیتس معرفی می‌کند. البته مثل تمام طالع‌بینی‌ها، کسی از روز تولدش دست خالی بر‌نمی‌گردد و این اعداد، تمام روزهای ماه را پوشش می‌دهد. این پیشگویی‌ها در برخی روزها چنان دقیق می‌شود که چنین دقتی از حالات و گردش سیارات و ستاره‌ها کمتر دیده شده است! برای مثال افرادی که در ٨، ١٧ و ٢۶هر ماه متولد می‌شوند، در صنعت فولاد کارآیی بیشتری خواهند داشت!

عجایب چنین انتخاب‌هایی به نظر یک شوخی یا در بهترین حالت یک سرگرمی قدیمی برای گذراندن وقت است. اما کافی است کلماتی مثل تاریخ تولد، شغل آینده و عدد را درکنار هم قرار دهید و در گوگل جست‌وجو کنید. سایت‌های زیادی با دلایل علمی و کیهانی(!) به شما ثابت خواهند کرد همسر مناسب شما باید متولد چه روز و ماهی باشد یا سرمایه‌تان را در چه بازاری پس‌انداز کنید تا سود بیشتری نصیبتان شود! البته همه این‌ها را بعد از دریافت مبلغ مشخصی به شما تحویل خواهند داد.

﷯ هجوم سیل‌آسای مادران کره‌ای برای فارغ‌شدن

یکی از هیجان‌انگیزترین و شاید عجیب‌ترین تاریخ‌های تولد برای فرنگی‌ها ١١/١١/١١ (١١ نوامبر ٢٠١١) است. تنها یک بار در طول هر قرن این اتفاق می‌افتد؛ به‌همین‌دلیل در بسیاری از نقاط جهان رخدادهای متعددی در این روز ثبت شد. نشریه «ویک»، در همان زمان در گزارشی به این روز بخصوص و تولد در این تاریخ پرداخت. این نشریه به نقل از روزنامه‌های سئول، حضور مادران کره‌ای در بخش سزارین بیمارستان‌های این شهر را با قید «سیل‌آسا» توصیف کرد. در سوراتِ هند این روز برای پزشکان «طاقت‌فرسا» توصیف شد؛ زیرا از ساعت۶ صبح مشغول انجام عمل زایمان در مراکز درمانی این شهر بوده‌اند. در آمریکای شمالی و دیگر نقاط دنیا که تقویم میلادی دارند یا برای مردمشان این تاریخ اهمیت داشت نیز وضعیت به همین روال بوده است.

ویک در ادامه به مشکلات جسمانی که ممکن است گریبان‌گیر مادر و فرزند شود، اشاره و آن را رفتاری «مخاطره‌آمیز» معرفی می‌کند. با‌همه‌این‌ها مادران زیادی تلاش کردند با کمک پزشکان خود، تاریخ تولد فرزندشان را چند روزی جابه‌جا کنند و حاضر شدند مخاطرات فراوانی را به جان بخرند. اما این گروه تنها جنجال‌آفرینان این روز بخصوص نبودند. در این تاریخ، رسانه‌ها و به‌طور‌ویژه رسانه‌های محلی تا‌جایی‌که توانستند

خود را درگیر عدد‌١١ کردند. برای مثال نشریه‌ای در سن‌خوزه آمریکا برای تهیه گزارش تولد «ایزابلا رِیِس» در ساعت‌١١:١١، روز ١١/١١/١١ به بیمارستان رفتند و گزارشی از این واقعه ثبت کردند. یا برخی رسانه‌ها خبری منتشر کردند که در این روزِ بخصوص، مادری در هند، ١١‌قلو به دنیا آورده است! خبری که گرچه در همان زمان هم فراگیر شد، بعدتر رسانه‌های جریان اصلی‌تر آن را غیر‌واقعی و تمسخرآمیز معرفی کردند.

نشریه‌ای در میشیگان آمریکا هم که گویا سوژه‌ای مناسبی پیدا نکرده بود، به‌سراغ پسری رفت که در این تاریخ، یازدهمین سال تولدش را جشن گرفته بود. چنین گزارش‌هایی نشان می‌دهد عدد‌١١ بیش از آنکه عددی «با‌انرژی فراوان» باشد، عددی جذاب برای اهالی رسانه‌های محلی و والدینی است که می‌خواهند چیزی به کودک خود اضافه کنند؛ چیزی که برای دیگران دردسترس نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان