آموزش طبخ انواع غذا با کدو حلوایی


کدو حلوایی میوه خوش آب و رنگ و مقوی پاییزی است که می‌توان با آن انواع دسر‌ها و غذا‌های خوشمزه را تهیه کرد که در این مطلب آموزش طبخ انواع غذا با کدو حلوایی را توضیح داده ایم. با ما همراه شوید. انواع غذا با کدو حلوایی /سوپ کدو تنبل مواد لازم آب مرغ 3 فنجان نمک 1/4 قاشق چای خوری پوره کدو تنبل 2 فنجان جعفری تازه خرد شده1 قاشق چای خوری پیاز خرد شده...

کدو حلوایی میوه خوش آب و رنگ و مقوی پاییزی است که می‌توان با آن انواع دسر‌ها و غذا‌های خوشمزه را تهیه کرد که در این مطلب آموزش طبخ انواع غذا با کدو حلوایی را توضیح داده ایم. با ما همراه شوید.

انواع غذا با کدو حلوایی /سوپ کدو تنبل

مواد لازم

آب مرغ ۳ فنجان نمک ۱/۴ قاشق چای خوری پوره کدو تنبل ۲ فنجان جعفری تازه خرد شده۱ قاشق چای خوری پیاز خرد شده ۱/۲ فنجان آویشن تازه ۱/۲ قاشق چای خوری سیر خرد شده ۱ حبه خامه‏ ۳ قاشق سوپ خوری فلفل سیاه به مقدار لازم

آموزش طبخ انواع غذا با کدو حلوایی

طرز تهیه

۱٫ کدو تنبل را پوست کنده و در آب کم بپزید و به شکل پوره در آورید

۲٫ آب مرغ، نمک، پوره کدو تنبل، پیاز، آویشن، سیر، و فلفل را در یک دیگچه بریزید و روی اجاق بگذارید. پس از به جوش آمدن حرارت را کم کنید تا به مدت ۳۰ دقیقه بپزد

۳٫ پس از پختن سوپ، مخلوط را بگذارید کمی سرد شود و در دسته های کوچک (۱ فنجان در یک زمان) داخل مخلوط کن ریخته و خوب مخلوط کنید تا محلول صاف و یکدست شود.

۴٫ دوباره مخلوط سوپ کدو تنبل را به دیگچه برگردانید و بگذارید روی حرارت کم و به مدت ۳۰ دقیقه بجوشد.

۵٫ در حین جوشیدن سوپ را هم بزنید تا غلیظ و یکدست شود.

۶٫ سوپ کدو تنبل آماده است آن را در کاسه سوپ بریزید و با خامه و جعفری تازه خرد شده تزیین کنید.

سایر نکات

سوپ کدو تنبل یک سوپ مغذی و ساده است و به عنوان پیش غذا و یا غذای اصلی برای شام خانواده شما، سبک و لذیذ است.

انواع غذا با کدو حلوایی /اسموتی ادویه کدو حلوایی

مواد لازم

ادویه پای کدو حلوایی ۱.۵ قاشق چای خوری پوره کدو حلوایی ۱/۲ فنجان عصاره افرا (خالص) ۲ قاشق سوپ خوری موز (یخ زده) ۱ عدد جو دو سر (جو کامل) ۱/۲ فنجان بیسکویت سبوس دار(خرد شده) ۱ عدد شیر (به انتخاب خودتان) ۱/۱/۴ فنجان

آموزش طبخ انواع غذا با کدو حلوایی

طرز تهیه

۱٫ همه ی مواد را داخل مخلوط کن با سرعت بالا بزنید تا یکدست و ترکیب شوند. آنقدر شیر اضافه کنید تا غلظت مطلوب به دست بیاید.

۲٫ داخل لیوان ها بریزید و روی آن ادویه ی پای کدو حلوایی بریزید. با نی سرو کنید.

انواع غذا با کدو حلوایی /اسپرسو کدو حلوایی

مواد لازم

شیر ۱ لیوان پوره کدو حلوایی ۱ قاشق غذا خوری خامه‏ به مقدار لازم قهوه به مقدار لازم وانیل‏ ۱/۴ قاشق چای خوری شکر ۱ قاشق چای خوری دارچین ۱/۲ قاشق چای خوری

آموزش طبخ انواع غذا با کدو حلوایی

طرز تهیه

۱٫ نصف لیوان شیر را درون ظرفی بریزید سپس پوره کدو حلوایی ( کدو پخته ) ، شکر ، وانیل و دارچین را به شیر اضافه کنید و مواد را خوب باهم مخلوط نمائید.

۲٫ پس از اینکه مواد را ترکیب کردید ، ظرف را در مایکروویو قرار دهید ، پس از ۱-۲ دقیقه مخلوط غلیظ و پر خامه ای خواهید داشت که اماده تهیه اسپرسو است ( روی حرارت هم میتوانید این مخلوط را آماده کنید ).

۳٫ درون لیوان مقداری از مخلوط اماده بریزید سپس قهوه ( ۱ قاشق چایخوری قهوه + ۱ فنجان اب با حرارت ملایم دم کنید ) را به آن اضافه کنید و مقداری شیر روی ان بریزید.

۴٫ مواد را با قاشق مخلوط کنید و کمی خامه زده شده روی نوشیدنی تان قرار دهید و در انتها با کمی پودر قهوه یا دارچین تزئین کنید.

سایر نکات

میتوانید بجای شکر از عسل ، شیره خرما ، شیره انگور و … استفاده کنید ؛ بهتر است از شیر پر چرب برای طعم خوب آن استفاده کنید ؛ سعی کنید مواد در زمان ترکیب داغ باشند تا نوشیدنی تان گرم و دلچسب باشد.

انواع غذا با کدو حلوایی /پلوی کدو حلوایی

مواد لازم

کدو حلوایی بدون پوست(حبه قندی خردشده) ۵۰۰ گرم برنج۴ پیمانه کشمش پلویی۱ پیمانه زعفران دم کرده به مقدار لازم نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم روغن به مقدار لازم گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم رب گوجه ‌فرنگی ۲ قاشق سوپ خوری پیاز ۲ عدد پودر دارچین ۱/۲ قاشق چای خوری

آموزش طبخ انواع غذا با کدو حلوایی

طرز تهیه

۱٫ برنج را از قبل دو ساعت خیس کرده و آبکش کنید. یک عدد پیاز را نگینی خرد کرده و با روغن و کمی زردچوبه تفت دهید. کدو را اضافه کرده، تفت داده، کشمش را شسته و با کدو کمی تفت دهید. یک قاشق سوپخوری شکر و زعفران و درصورت دلخواه یک قاشق سوپخوری رب به آن اضافه کرده و از روی حرارت بردارید. برنج را ساده دم کنید.

۲٫ برای درست کردن گوشت قلقلی ها گوشت چرخ کرده را در ظرفی بریزید و یک عدد پیاز دیگر را در آن رنده کنید . مقداری هم نمک و فلفل بزنید . حالا با دستتان شروع به ورز دادن کنید تا مایه گوشتی یکدست شود.تابه ای آماده کنید و داخل آن مقداری روغن بریزید .کوفته ها را در روغن سرخ کرده و به مخلوط کدو اضافه کنید. وقتی که برنج دم کشید، آن را درون دیس کشیده و لابه‌لای آن گوشت و کدو را بریزید و سرو کنید.

انواع غذا با کدو حلوایی/ دلمه کدو حلوایی

مواد لازم

کدو حلوایی کوچک ۱ عدد برنج آبکش شده ۲ پیمانه گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم پیاز ۱ عدد رب ۱ قاشق سوپ خوری سبزی دلمه خرد شده ۳۰۰ گرم لپه‎ ۱/۲ پیمانه سرکه ۳ قاشق سوپ خوری آلو یا برگه زرد آلو به مقدار لازم زعفران ۳ قاشق سوپ خوری شکر ۲ قاشق سوپ خوری کره آب شده ۳ قاشق سوپ خوری نمک و فلفل به مقدار لازم

آموزش طبخ انواع غذا با کدو حلوایی

طرز تهیه

۱٫ ابتدا کدو حلوایی را شسته سر آن را بریده و داخل آنرا کاملاً خالی کرده و تمیز می‌کنیم.

۲٫ داخل کدو کره آب شده و زعفران و کمی شکر زده روی کدو را روغن می‌مالیم و به مدت نیم ساعت داخل فر می‌پزیم.

۳٫ پیاز را سرخ کرده گوشت را به آن اضافه کرده سرخ می‌کنیم و بعد رب را اضافه کرده و سرخ می‌کنیم و در نهایت برنج، سبزی و لپه پخته شده را اضافه کرده و کمی تفت داده و سرکه را هم به مواد اضافه می‌کنیم.

۴٫ آلو خیس خورده یا برگه زرد آلو را هم اضافه کرده نمک و فلفل مواد را اندازه می‌کنیم و داخل کدو را پر می‌کنیم.

۵٫ فر را از قبل روی °C۱۸۰ گرم کرده و کدو را داخل ظرف گذاشته روی آنرا فویل می‌کشیم و کف ظرف را کمی آب می‌ریزیم به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت می‌پزیم.

آموزش طبخ انواع غذا با کدو حلوایی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی