فرمول یک - در آستانه‌ی گراندپری روسیه/ مرسدس، فراری و فتل را جا گذاشت


فرمول یک - در آستانه‌ی گراندپری روسیه/ مرسدس، فراری و فتل را جا گذاشت

در آستانه‌ی گراندپری روسیه از سری رقابتهای جهانی فرمول یک سوال‌های زیادی ذهن هواداران ورزش اتوموبیلرانی را به خود مشغول کرده.

به گزارش "ورزش سه"، هواداران و عشاق اتومبیلرانی این روزها از خود می‌پرسند آیا رانندگان تیم مرسدس می‌توانند در ادامه‌ی فصل در مقابل حملات سباستین فتل راننده‌ی بزرگ تیم فراری مقاومت کرده و نگذارند او که این روزها در رتبه‌ی سوم جدول قرار دارد، در اولین فرصت از آنها پیشی بگیرد؟


آیا مرسدس برای افزایش و به حداکثر رساندن شانس قهرمانی لوییس همیلتون به دیگر راننده‌ی خود والتری بوتاس دستور خواهد داد که بگذارد همیلتون بریتانیایی در روسیه پیروز مسابقه شود؟ آنهم درحالی که والتری در رقابتهای تعیین‌خط همیلتون را شکست داده و مسابقه را از جایگاه اول شروع خواهد کرد؟


اصلاً چطور شد که همیلتون که تا قبل از آخرین مرحله‌ی دور تعیین خط، فوق‌العاده مقتدر ظاهر شده بود ناگهان در آخرین مرحله، جایگاه او را به بوتاس واگذار کرد؟ ولی بدون شک مهمترین سوال این روزها این است که چه بلایی سر تیم بزرگ فراری آمده است؟


فراری در بخش اعظم فصل، سریعترین ماشین را داشت. ولی برای آنها در روسیه و حتی شاید در مسابقه‌ی قبلی در سنگاپور اتفاقی افتاده که علاقه‌مندان این ورزش مایلند از جزئیات آن باخبر شوند. در سنگاپور به نظر می‌رسید که رانندگان فراری در دور تعیین خط با اقتدار جایگاه‌های اول را بدست خواهند آورد ولی همیلتون در دور پایانی، درخشان ظاهر شد و جایگاه اول شروع مسابقه را به خود اختصاص داد. آن روزها گفته می‌شود که فراری در دور تعیین خط دچار اشتباه شده، عملکرد مدیریتی ضعیفی داشته و نتوانسته دمای لاستیک ماشین‌های خود را به دمای مناسب برساند.


اما دور تعیین‌خط روسیه احتمال دیگری را مطرح کرد. چرا که مرسدس در روسیه حاکم بلامنازع بود و فراری در مقابل درخشش رانندگان مرسدس، اصلاً به چشم نمی‌آمد. سوال این است که آیا مزیت مرسدس در روسیه اتفاق جدیدی است؟ و اگر اینطور است، این مزیت از کجا می‌آید؟ یا اینکه مرسدس در سنگاپور هم از این برتری برخوردار بوده ولی ترجیح داده تا دور آخر تغیین خط این برتری را مخفی نگه دارد تا اینکه همیلتون در دور آخر مخفی‌کاری را کنار گذاشته و جایگاه اول را به خود اختصاص دهد؟


هر دو تیم با تغییرات آئرودینامیکی مهمی در ماشین‌هایشان به روسیه آمده‌اند. بالچه‌های جلویی ماشین‌های دو تیم تغییر شکل داده و شیپرهای جلوی ماشین هم تغییر کرده است. تا اینجا از نتایج کسب شده به نظر می‌رسد که این تغییرات برای تیم مرسدس به مراتب موثرتر بوده.


فراری معتقد است که ماشین‌هایش در بعضی پیچها دچار مشکل می‌شوند. مسئولین این تیم اعلام کرده‌اند که ماشین‌های فراری به خصوص در پیچهای شانزدهم و هفدهم که از پیچ‌های پایانی مسیر هستند دچار مشکل شده‌اند. به گفته‌ی فراری، در این پیچها اصطکاک قسمت پشت ماشین‌ها به اندازه‌ی کافی نیست و این برای رانندگان مشکل‌ساز می‌شود.


اما کم بودن سرعت ماشین‌ها نگرانی عمده‌ی فراری است. آنها انتظار داشتند در بخش‌هایی از مسیر گراندپری روسیه با مشکل مواجه شوند ولی به هیچ وجه انتظار نداشتند از نظر زمانی تا این حد از ماشین‌های مرسدس عقب بمانند.


تنها گذشت زمان مشخص خواهد کرد که آیا فراری بزرگ می‌تواند در ادامه بر مشکلات خود غلبه کرده و با داشتن ستاره‌ی بزرگی مثل فتل بار دیگر به صدر جدول برگردد یا اینکه مرسدس که در فصل جاری عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته با راننده‌ی بزرگ انگلیسی‌اش همیلتون، قهرمانی امسال فرمول یک را تصاحب خواهد کرد؟

فرمول یک - در آستانه‌ی گراندپری روسیه/ مرسدس، فراری و فتل را جا گذاشت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال عطسه امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 / فیلم