پنجاه درصد آب شرب کشور از چاه‌ها تامین می‌شود


پنجاه درصد  آب شرب کشور از چاه‌ها تامین می‌شود

رضا اردکانیان گفت: وقتی با کم بارشی در سراسر کشور مواجه می‌شویم رویکرد ما آن است از منابع زیر زمینی مانند آب چاه استفاده کنیم.

پنجاه درصد  آب شرب کشور از چاه‌ها تامین می‌شود اتاق خبر 24:

رضا اردکانیان گفت: وقتی با کم بارشی در سراسر کشور مواجه می‌شویم رویکرد ما آن است از منابع زیر زمینی مانند آب چاه استفاده کنیم، به همین دلیل احتمال آلودگی نیز بیشتر است.کیفیت آب یکی از خط قرمز‌های ماست، بهداشت آب از مهمترین مسائل در سازمان آب است و حساسیت زیادی وجود دارد تا شهروندان مشکلی در این زمینه پیدا نکنند.

وزیر نیرو گفت: نیمی از آب شرب در سراسر کشور از چاه‌ها تامین می‌شود و بالقوه احتمال آلودگی این آب‌ها بیشتر است.

رضا اردکانیان در گفتگو با ایرنا افزود: وقتی با کم بارشی در سراسر کشور مواجه می‌شویم رویکرد ما آن است از منابع زیر زمینی مانند آب چاه استفاده کنیم، به همین دلیل احتمال آلودگی نیز بیشتر است.

وی اظهار داشت: کیفیت آب یکی از خط قرمز‌های ماست، بهداشت آب از مهمترین مسائل در سازمان آب است و حساسیت زیادی وجود دارد تا شهروندان مشکلی در این زمینه پیدا نکنند.

اردکانیان ادامه داد: از چندی پیش نیز کمیته‌ای مشترک با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل داده ایم و گزارش ملی در مورد کیفیت آب با حضور وزیر بهداشت ارائه شد.

وزیر نیرو تصریح کرد: در حال حاضر تجهیزات و امکانات از لحاظ آزمایشگاه‌ها و نیروی انسانی برای رصد کیفیت آب به میزان کافی وجود دارد و مشکلی در این زمینه نداریم.

اردکانیان گفت: برای ارتقای کیفیت آب همکاری‌هایی با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور آغاز شده تا استفاده بیشتر آب در بخش شرب و کمتر در فضای سبز با ضریب اطمینان و کیفیت بهتر انجام شود.

اکنون ۵۰۰ آزمایشگاه ویژه آب در سراسر کشور برای سنجش آلودگی‌های مختلف آب وجود دارد و اگر هر نوع خروج از استاندارد از لحاظ میکروبی و شیمیایی مشاهده شود توسط کارشناسان وزارت نیرو نسبت به رفع آن اقدام می‌شود. در آزمایشگاه‌ها سلامت آب شرب کشور از نظر آلودگی میکروبی و شیمیایی از جمله نیترات به صورت مرتب بررسی می‌شود.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی