برای برندسازی تخمه سنقری تلاش می‌کنیم


رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سنقروکلیایی از انجام اقدامات مختلف برای برندسازی تخمه سنقری در سطح ملی خبر داد.

داریوش فرمانی در گفت وگو باخبرنگار ایسنا، با اشاره به تعداد فراوان مزارع آفتابگردان در شهرستان سنقر، اظهار کرد: تخمه تولیدی از گل های آفتابگردان این شهرستان به دلیل کیفیت و مرغوبیت بالای آن از پُرطرفدارترین نوع تخمه ها در ایران محسوب می شود و حتی شهرتی جهانی دارد.

وی به برگزاری جشنواره آفتابگردان در زمان برداشت این محصول طی سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه در دو سال اخیر به دلیل کمبود اعتبارات موفق نشدیم این جشنواره که نقشی تاثیرگذار در برندسازی تخمه سنقری و جذب گردشگر به شهرستان دارد را برگزار کنیم.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان سنقر تاکید کرد: از آنجایی که امسال فصل برداشت این محصول مصادف با ماه های محرم و صفر شد، طبق برنامه ریزی های انجام شده پس از پایان ماه صفر جشنواره آفتابگردان را در سطح ملی برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه حتی روش بو دادن این محصول توسط کارگاه های متعدد سطح شهرستان نیز برای گردشگران جذاب است، اضافه کرد: همچنین اقداماتی توسط اداره صنعت، معدن و تجارت نیز برای بسته بندی مناسب و دادن طعم های مختلف به این محصول در شهرستان شروع شده، اما هنوز بخش اعظم محصولات تولیدی به شکل فله‌ای توسط خود تولیدکنندگان عرضه می شود.

به گفته این مسئول، درجشنواره امسال معرفی صنایع دستی و دیگر برندهای گردشگری سنقر هم در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانی بابیان اینکه علاوه بر تخمه، فرش و کباب نیز دو برند دیگر شهرستان سنقر هستند، عنوان کرد: برای معرفی هرچه بیشتر این محصولات از دو سال پیش پیگیری‌هایی را آغاز کردیم تا بتوانیم بازارچه دائمی در سطح شهرستان راه اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه علیرغم این پیگیری‌ها، شهرداری و شورای شهر تاکنون مکانی که بتوانیم بازارچه را در آن راه اندازی کنیم در اختیار ما قرار نداده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها