پذیرش FATF مانند برجام عایدی برای ایران ندارد/ خود تحریمی در انتظار جمهوری اسلامی


پذیرش FATF مانند برجام عایدی برای ایران ندارد/ خود تحریمی در انتظار جمهوری اسلامی

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: پذیرش FATF مانند برجام عایدی برای ایران ندارد و باعث خودتحریمی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر در گفت‌و‌گو با صبح توس پیرامون تصویب لوایح FATF در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سال ۹۵ در یک حرکت کاملاً غیرقانونی، وزارت امور خارجه، وزارت اقتصاد و رئیس بانک مرکزی توافق‌نامه FATF را انجام دادند.


وی بیان کرد: در این توافق‌نامه ایران موظف شد ۴۱ دستور کارگروه را انجام دهد؛ ازجمله تعهدات آن موضوع کنوانسیون بین‌المللی تحریم مالی تروریسم بوده است.

نماینده مردم مشهد و کلات افزود: در حال حاضر این موضوع مورد پیگیری دولت است، این درعین‌حالی است که صحبت ما در خصوص تعریفی است که نسبت به تروریسم مطرح می‌گردد‌.

حجت‌الاسلام پژمان فر با بیان اینکه این لایحه اشکالات فنی فراوانی داراست، تأکید کرد: هیچ فردی حاضر نیست که بگوید در صورت پذیرش این معاهدات که برای کشور بسیار خطرناک است، تحریم‌ها برداشته می‌شوند یا خیر؟

وی تصریح کرد: در برجام اعلام شد که تحریم‌ها برداشته می‌شوند ولی این امر محقق نگردید، امروز هم پذیرش این کنوانسیون بین‌المللی برای ما آورده‌ای ندارد و تحریم‌ها برداشته نمی‌شوند.

نماینده مردم مشهد و کلات با اعلام اینکه پذیرش FATF کشور را در مواجهه با مشکلات بسیاری قرار می‌دهد، گفت: بنده مخالف این موضوع هستم و آمادگی خود را برای مذاکره با افرادی که موافق این لایحه هستند، اعلام کرده‌ام.

حجت‌الاسلام پژمان فر اظهار کرد: تصویب FATF تحریم‌هایی را در داخل کشور ایجاد می‌کند، اگرچه درگذشته از خارج از کشور با تحریم مواجه می‌شدیم ولی با پذیرش این لوایح دچار خود تحریمی می‌شویم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس