خوردن بادام هندی در بارداری ضرر دارد؟


خوردن بادام هندی در بارداری ضرر دارد؟

بادام هندی در بارداری انرژی زیادی را نصیب شما می کند. البته این ماده مغذی و پر انرژی می تواند مشکلاتی برای شما خانم باردار ایجاد کند.

بادام هندی مانند بسیاری از آجیل ها دارای مواد معدنی و ریز مغذی های فراوان می باشد. بسیاری از خانم های باردار تمایل به خوردن آجیل در دوران بارداری دارند. برای آشنایی با فواید و مضرات بادام هندی در بارداری همراه ما باشید.
بادام هندی در بارداری انرژی زیادی را نصیب شما می کند. البته این ماده مغذی و پر انرژی می تواند مشکلاتی برای شما خانم باردار ایجاد کند. قبل از مصرف این آجیل مقوی بهتر است از ضررهای آن نیز مطلع شوید.
بارداری شرایطی را به لحاظ تغذیه ای و گوارشی در فرد ایجاد می کند که طبیعتاً بسیاری از مواد غذایی باید از برنامه حذف و یا کمتر شوند. تقریباً تمام مادران از راهنمای تغذیه ماه اول بارداری بهره می برند. چون این دوره بسیار حائز اهمیت می باشد.

خواص بادام هندی در بارداری
فولیت
این ویتامین همان ویتامین B9 می باشد و از ویتامین های ضروری در بارداری است. با مصرف بادام هندی در دوران بارداری می توانید این ویتامین را به میزان کافی دریافت کنید. کمبود این ویتامین سبب مهره ناقص و اشکال در ستون فقرات جنین می گردد.
روی
از مواد معدنی مهم و بسیار کاربردی در تقویت سیستم ایمنی بدن است. زن باردار باید روزانه ۱۱ تا ۱۲ میلی گرم از این ماده را دریافت کند. یک عدد بادام هندی ۱.۶ میلی گرم روی را در اختیار یک زن باردار می گذارد.
ویتامین K
یک بادام هندی ۹.۷ میکرو میلی گرم از این ماده ضروری بدن را در اختیار زن بارار می گذارد. یک خانم باردار روزانه به مصرف ۹۰ میگرو گرم از ویتامین K احتیاج دارد. این ویتامین برای جلوگیری از خونریزی کاربردی است و نمی توان ضرورت آن را برای بدن نادید گرفت. با این شواهد مصرف بادام هندی در بارداری مفید می باشد.
منیزیم
ماده معدنی باارزشی در ایام بارداری است که زن باردار باید آن را به میزان ۳۵۰ تا ۳۶۰ میلی گرم در روز دریافت کند. این ماده از مسمومیت در بارداری(پره اکلامپسی) ممانعت می کند. یک بادام هندی به شکل متوسط ۸۳ میلی گرم از این نیاز روزانه را در اختیار شما قرار می دهد. منیزیم سبب فعالیت ماهیچه، قلب و کلیه به طور صحیح می گردد.
آهن
زن باردار برای رشد جنین و سلامت خودش به ۲۷ میلی گرم آهن به شکل روزانه احتیاج دارد. ۱.۸۹ میلی گرم آهن در هر عدد بادام هندی نهفته است. کم خونی در بارداری خطرناک است. از این رو باید به دریافت این ماده مهم در دوران بارداری توجه شود.
پتاسیم
کمبود پتاسیم در بدن سبب اختلال در فشار خون، فعالیت سلول ها و اعضای بدن می گردد. یک عدد بادام هندی در دوران بارداری (۱۸۷ میلی گرم پتاسیم) پاسخگوی دریافت پتاسیم مورد نیاز برای زن باردار است. نیاز روانه یک زن باردار به پتاسیم برابر با ۴۷۰۰ میلی گرم می باشد.
مس
زن باردار با مصرف یک عدد بادام هندی در بارداری معادل ۶۲۲ میکروگرم از مس را دریافت می کند. زن باردار برای سلامتی خود و جنین نیاز به تامین این ویتامین در حدود ۱۰۰۰ میکروگرم دارد.
کلسیم
کلسیم برای داشتن سیستم عصبی سالم، تشکیل استخوان و … مورد نیاز است. یک زن باردار روزانه باید ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم دریافت کند. حدود ۱۰ میلی گرم از کلسیم در یک عدد بادام هندی نهفته است.
فسفر
فسفر برای شکل گیری جنین، استقامت استخوان و دندان مادر و جنین، فعالیت بی نقص کلیه ها و همین طور جلوگیری از مشکلات مربوط به ژن ها ضروری است. این ماده باید به اندازه ۷۰۰ میلی گرم(در زنان باردار بالای ۱۸ سال) و ۱۲۵۰ میلی گرم(در زنان باردار زیر ۱۸ سال) دریافت گردد. یک بادام هندی این میزان نیاز را در حد ۱۶۸ میلی گرم جبران می کند.

خوردن بادام هندی در دوران بارداری: تامین کننده انرژی
انرژی این آجیل بسیار زیاد است. از این رو برای مادران ضعیف و کم انرژی منبع مغذی به حساب می آید و بسیار ارزشمند است. البته این ماده در زنانی با اضافه وزن ممکن است سبب چاقی بیش از حد گردد.
فراموش نکنید محصولات دیگر بادام هندی در بارداری مانند کره بادام هندی، بادام هندی بو داده و … دارای کالری زیادی می باشند. سوزانده نشدن این کالری در ایام بارداری رابطه مستقیم با اضافه وزن بعد از زایمان دارد.

مضرات مصرف بادام هندی در دوران بارداری
بادام هندی در بارداری مانند هر ماده انرژی زا در صورت استفاده بیش از اندازه سبب بروز مشکلاتی می گردد. چربی اشباع شده این آجیل زیاد است و از این رو چاقی مفرط را ایجاد می کند. این چاقی در دوران بارداری و بعد از آن مشکل ساز است.
خوردن بیش از اندازه بادام هندی در دوران بارداری سبب به هم ریختن فشار خون و افزایش آن می گردد. فشار خون بالا در بارداری بسیار خطرناک می باشد. میزان خوردن این خوراکی باید در حد اعتدال باشد. این میزان به شکل تقریبی برابر با یک مشت است. کلسترول با خوردن بیش از اندازه بادام هندی بالا می رود و انسداد رگ ها و عروق را به دنبال دارد.
البته حساسیت به بادام هندی را نیز باید در این دوران جدی بگیرید. چون سبب عوارضی مانند آبریزش چشم، تنگی نفس، قرمز شدن پوست، اشکال در خوردن، اسپاسم شکم، استفراغ، حالت تهوع و گیجی می گردد. این حالات می تواند فشار خون را به شدت پایین آورد و حتی وضعیت کما را ایجاد کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...