مراحل رشد نوزاد تا یک سالگی


مراحل رشد نوزاد تا یک سالگی

در لیست زیر، مراحل سنی مختلف تا یک سالگی که اغلب توانایی ها و استعدادهای کودکان شکوفا می‌شوند، مشخص شده اند.

نی نی بان: سال اول زندگی، زمان بروز تغییرات متحیر کننده است. در تصاویر زیر، مراحل سنی مختلف تا یک سالگی که اغلب توانایی ها و استعدادهای کودکان شکوفا می‌شوند، مشخص شده اند. البته ممکن است گاهی برخی کودکان در بروز برخی از توانایی ها تأخیر داشته باشند، اما این موضوع نگران کننده نیست.
نوزاد پس از گذشت مدتی به یک کودک فعال تبدیل می‌شود. فقط ۱۲ ماه طول می‌کشد تا کودک شما این تحول باور نکردنی را طی کند. رشد و سرعت بزرگ شدن در نوزادان بسیار شگفت انگیز است. به طوری که در هر ماه از مراحل رشد نوزاد شاهد تحولات جدید و هیجان انگیز هستید.
والدینی که اولین فرزند خود را بزرگ می‌کنند، در مورد رشد نوزاد خود صبور نیستند و با خود می‌گویند آیا رشد کودک من به طور کامل انجام می‌شود یا خیر. بیش از اندازه بر نوزاد خود تمرکز نداشته باشید، زیرا نکته مهم این است که به یاد داشته باشید که نوزادان با سرعت خود رشد می‌کنند. با این حال تغییرات نسبتاً وسیعی وجود دارد تا یک کودک به مرحله رشدی مناسب برسد. جنیفر متخصص اطفال و همکارانش در مورد رشد نوزاد بیان می‌کنند؛ در صورتی که قسمتی از بدن نوزاد رشد نکند، ممکن است در آینده این کمبود جبران شود، زیرا او در حال تکمیل رشد دیگر قسمت‌های بدن است.
بعضی از نوزادان اولین حرف خود را در هشت ماهگی می‌گویند، در حالی که برخی دیگر، بعد از گذشت یک سال هنوز قادر به بیان یک کلمه هم نیستند. راه رفتن نوزادان نیز ممکن است بین ۹ تا ۱۸ ماهگی باشد. این تغییرات را در ذهن داشته باشید، زیرا کودک شما در طی هر سه ماه در سال تغییر می‌کند.
مراحل رشد نوزاد تا یک سالگی

مراحل رشد نوزاد تا یک سالگی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک